Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 62378 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2019, 07:29:26 »
Ja, hele goede opmerking. Hetzelfde gebeurt bij Jamie die beslist wil rechtzetten dat hij verkeerd zou hebben gestaan. (Terwijl Merel het wel lekker lijkt te vinden om verdacht te worden door zo vaag te doen. Ze had in ieder geval geen excuus klaar. Maar goed, dat kan weer bij haar eventuele strategie horen om gezien te worden als nepmol terwijl ze de echte is.)
Ik denk dat dit gewoon Merel is. Ze lacht het weg. Van stamelen is geen sprake. Ze lacht en zegt "dat heb ik niet gezegd".

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2019, 08:10:53 »
Echt weglachen is het niet, het leek eerder dat ze betrapt was (voor mij alleszins)

Het klopt dat Jamie zich ook verdedigt, maar die leidt de aandacht niet af naar een andere kandidaat.
RP wijst direct Merel aan, hoewel we weten door de extra beelden en zijn biecht dat die haar niet vertrouwt en verdenkt.

Dat is wat ik daar vooral vreemd aan vind

klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #102 Gepost op: 30-01-2019, 12:43:55 »
En als je het bedrag uitsmeert over de drie kandidaten die de envelop moesten pakken hebben we het over 100 euro per persoon. In pak 'm beet de eerste twee afleveringen vind ik het geen doodzonde om als mol een klein bedragje binnen te halen om jezelf onverdacht te maken. Vind het te ver gaan om Rick Paul hierom af te schrijven, anders blijft er geen enkele mol meer over. Ik vind alleen niet dat het in die specifieke opdracht nodig was om als mol een bedragje te pakken, aangezien bijna niemand de pot had gespekt. Maar het valt te billijken, mocht hij de mol zijn.
Sterker nog. Deze opdracht hadden ze €1800 kunnen verdienen. Als ze dan €300 binnenhalen dan kan de Mol alleen maar blij zijn als er kandidaten (en blijkbaar molloten) zijn die hem nu afschrijven als Mol.
En we zitten in aflevering 1 en in het handboek van de Mol staat dat je in de eerste aflevering goed je best moet doen om vertrouwen te winnen van de groep.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2019, 15:09:48 »
Net nog een klassementje van 2018 bekeken. Jan was 3e in het klassement van wie het meeste geld had binnen geharkt. Er waren dus nog 7! kandidaten slechter. Wat is geld anno 2019 nou nog waard in Wie is de Mol? Het gaat erom niet ontdekt te worden. De bedragen die hierboven worden genoemd zijn echt peanuts. Stuk voor stuk bedragen die een mol zou pakken om lekker anoniem te blijven.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2019, 15:21:59 »
Dat was één van de redenen waarom ik vorig jaar helemaal niet blij was met Jan als mol. Ik hoop dat de mol dit jaar wat beter z'n best doet om laag in het geldklassement te eindigen. Rick Paul staat daarin momenteel eennalaatste. Mocht hij de mol zijn, dan doet hij het vooralsnog een stuk beter dan Jan. Een goede mol hoort bezig te zijn met zo weinig mogelijk geld in de pot, en niet alleen maar met niet ontdekt worden. Natuurlijk moet daar een balans in zitten, je kunt niet in elke opdracht mollen zonder dat het opvalt. Maar vorig jaar was het in dat opzicht vrij treurig.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2019, 15:26:25 »
Dat was één van de redenen waarom ik vorig jaar helemaal niet blij was met Jan als mol. Ik hoop dat de mol dit jaar wat beter z'n best doet om laag in het geldklassement te eindigen. Rick Paul staat daarin momenteel eennalaatste. Mocht hij de mol zijn, dan doet hij het vooralsnog een stuk beter dan Jan. Een goede mol hoort bezig te zijn met zo weinig mogelijk geld in de pot, en niet alleen maar met niet ontdekt worden. Natuurlijk moet daar een balans in zitten, je kunt niet in elke opdracht mollen zonder dat het opvalt. Maar vorig jaar was het in dat opzicht vrij treurig.

We moeten wel eerlijk zeggen dat Jan (als notoire durfal) vorig jaar geen enkele reden had om niet aan die zipline te gaan hangen tussen die 2 wolkenkrabbers. Dat heeft hem 1000 euro opgeleverd in de rekening terwijl Ruben en Stine niet gingen. Dat is op 1 opdracht een verschil van 1000 euro terwijl we nu nog geen opdracht hebben gezien waar dat bedrag individueel verdiend kon worden zelfs.

Het hangt dus ook wel wat af van jaar tot jaar hoe die FTM loopt.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2019, 15:52:37 »
Dat was niet het enige waarom Rick Paul mijn hoofdverdachte is.
Als het bericht komt dat iedereen die is blijven zitten €250 kost, vouwt hij heel snel zijn handen voor zijn gezicht, wetende dat ze zijn reactie in de andere kamers ook kunnen zien.

Op zoek naar een nieuwe hoofdverdachte herinnerde ik me ineens dat hij hierbij ook nog theatraal zei: "Oooh ik had een joker kunnen hebben.... ik had een joker kunnen hebben". Vergat hij hier achteraan b.v. te zeggen ".. maar ik heb wel lekker voor -250 gezorgd" >:D ?

Bij de afrekening maakt Rick Paul op een zeker moment ook een rare beweging met zijn hand bij zijn hoofd. Vervolgens wrijft hij met zijn hand over zijn neus. Hij voelt zich duidelijk ongemakkelijk.

Viel me bij het terugkijken nu ineens ook extra op.

Iets dat ik opvallend vind bij RP:

Wanneer hij de wind van voren krijgt na de serenade-opdracht, geeft hij opeens Merel de schuld.
Waarom zou je als kandidaat als je de schuld krijgt van iets de blaam verschuiven naar iemand die je niet vertrouwt? En waarom überhaupt de schuld verschuiven, want als kandidaat is de schuld krijgen toch heerlijk.

Vind ik ook een hele plausibele observatie  ::ok::. Ik neem 't mee in m'n beslissing om mss nu in de pool voor RP te gaan.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 16:14:36 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2019, 17:16:49 »
Heb net nog even het extra beeldmateriaal 'Bondje Pro' (na aflevering 3) bekeken. Niels maakt hier een aantal andere kandidaten verdacht tegenover Rick Paul, maar die probeert die verdenkingen te temperen. Niels vertelde dat Evelien 'bij hem begint weg te zakken', Rick Paul antwoordt 'Bij mij ook, ja.' Vervolgens gooit Rick Paul zelf de bal op van 'Sarah zal toch niet?' en als klap op de vuurpijl tempert Rick Paul ook de door Niels geuite verdachtmaking in de richting van Jamie. Rick Paul maakt Evelien nog even - zeer terloops - verdacht en 'verdedigt' Merel ook ('Merel is verdacht, maar heeft best veel ingebracht'). Dit zou de Mol niet snel doen, denk ik toch? Wat dan natuurlijk wél weer voor Rick Paul pleit is dat hij naar Merel wijst na de 'Serenade'-opdracht.

Ik blijf toch maar even op Rick Paul, daar er genoeg argumenten vóór zijn Molschap te vinden zijn en dat voor alle andere kandidaten natuurlijk ook enkele, dan wel vele argumenten te vinden zijn die tegen hun mogelijke Molschap pleiten.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2019, 21:12:25 »
Heb net nog even het extra beeldmateriaal 'Bondje Pro' (na aflevering 3) bekeken. Niels maakt hier een aantal andere kandidaten verdacht tegenover Rick Paul, maar die probeert die verdenkingen te temperen. Niels vertelde dat Evelien 'bij hem begint weg te zakken', Rick Paul antwoordt 'Bij mij ook, ja.' Vervolgens gooit Rick Paul zelf de bal op van 'Sarah zal toch niet?' en als klap op de vuurpijl tempert Rick Paul ook de door Niels geuite verdachtmaking in de richting van Jamie. Rick Paul maakt Evelien nog even - zeer terloops - verdacht en 'verdedigt' Merel ook ('Merel is verdacht, maar heeft best veel ingebracht'). Dit zou de Mol niet snel doen, denk ik toch? Wat dan natuurlijk wél weer voor Rick Paul pleit is dat hij naar Merel wijst na de 'Serenade'-opdracht.

Ik blijf toch maar even op Rick Paul, daar er genoeg argumenten vóór zijn Molschap te vinden zijn en dat voor alle andere kandidaten natuurlijk ook enkele, dan wel vele argumenten te vinden zijn die tegen hun mogelijke Molschap pleiten.
Ik heb net ook even gekeken. Mijn indruk is dat Rick Paul heel erg bezig is om vertrouwen te winnen bij Niels. We weten dat Rick Paul in aflevering 3 op Sinan heeft gezeten. Als hij een kandidaat is, dan is het toch niet slim om andere kandidaten juist niet verdacht te maken. Dikke kans dat Niels dan ook op Sinan gaat zitten en dan heeft hij er een concurrent bij! Saillant detail: Niels zat in aflevering 2 nog op Rick Paul en in aflevering 3 op Sinan.
Conclusie: Rick Paul zou het belangrijker kunnen vinden dat Niels niet op hem zit en het voor de rest niet kan schelen op wie hij zit. Ik blijf dus ook nog wel even zitten op Rick Paul, mijn verdachte van het eerste uur.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2019, 23:15:38 »

Iets dat ik opvallend vind bij RP:

Wanneer hij de wind van voren krijgt na de serenade-opdracht, geeft hij opeens Merel de schuld.
Waarom zou je als kandidaat als je de schuld krijgt van iets de blaam verschuiven naar iemand die je niet vertrouwt? En waarom überhaupt de schuld verschuiven, want als kandidaat is de schuld krijgen toch heerlijk.

Maar eigenlijk is dat niet helemaal wat er gebeurt. Op het moment dat Niels Jamie staat te beschuldigen tikt RP Niels aan op zn arm en zegt: ik stond naast je .. ik stond naast je.

Dus hij trekt de aandacht naar zich toe eerst. Daarna wendt hij zich pas tot Merel.
Is toch een nuance verschil

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2019, 23:16:51 »
Ik heb net ook even gekeken. Mijn indruk is dat Rick Paul heel erg bezig is om vertrouwen te winnen bij Niels. We weten dat Rick Paul in aflevering 3 op Sinan heeft gezeten. Als hij een kandidaat is, dan is het toch niet slim om andere kandidaten juist niet verdacht te maken. Dikke kans dat Niels dan ook op Sinan gaat zitten en dan heeft hij er een concurrent bij! Saillant detail: Niels zat in aflevering 2 nog op Rick Paul en in aflevering 3 op Sinan.
Conclusie: Rick Paul zou het belangrijker kunnen vinden dat Niels niet op hem zit en het voor de rest niet kan schelen op wie hij zit. Ik blijf dus ook nog wel even zitten op Rick Paul, mijn verdachte van het eerste uur.

Klinkt vrij plausibel.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 23:22:07 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2019, 00:08:17 »
Wow, deze topic staat ver. Ik vond het een verdachte aflevering van RP. Deze piste vind ik momenteel minstens even interessant als die van Merel.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2019, 01:19:00 »
Heeft iemand in een tunnel een goede reden om RP te blijven verdenken ondanks de uitgesproken verdenking van Robert op hem? ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2019, 01:23:02 »
Heeft iemand in een tunnel een goede reden om RP te blijven verdenken ondanks de uitgesproken verdenking van Robert op hem? ;D

Geen tunnel, maar beproefde tactiek van de productie in deze fase is om afvallers de Mol te laten verdenken. In een seizoen waarin de Mol vrij snel bekend is in de groep heb je in deze fase van iedereen een verdenking op hem, maar dan zend je natuurlijk vooral die van de afvaller uit.

Ik zou me in aflevering 5 niet meer in de luren laten leggen door testbiechten. ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2019, 01:23:57 »
Heeft iemand in een tunnel een goede reden om RP te blijven verdenken ondanks de uitgesproken verdenking van Robert op hem? ;D

Hm, ik schuivel voorzichtig deze tunnel binnen met de cupcakes van Robèrt. ;-) Volgens mij gaf Robèrt aan dat hij RP en Merel verdacht, maar ik weet dat niet helemaal zeker.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2019, 01:28:52 »
Hm, ik schuivel voorzichtig deze tunnel binnen met de cupcakes van Robèrt. ;-) Volgens mij gaf Robèrt aan dat hij RP en Merel verdacht, maar ik weet dat niet helemaal zeker.

Vooral RP en Jamie.
Hij zei ook dat hij de vragen wel echt moeilijk vond.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2019, 01:48:36 »
Vroeger gingen de vragen in de test met name over de uitgevoerde opdrachten en wie daarin wat had gedaan.
Tegenwoordig zijn dat steeds meer vragen in de zin van:
wat was de kleur van het eerste paar schoenen dat de mol zelf kocht?

En ik ga er dan ook van uit dat de helft van de vragen al bijna niet te beantwoorden zijn zonder dit soort flauwekul-vragen. Robert lijkt mij niet iemand die daar veel kennis van had.
En het zou me ook niet verbazen als Robert de meeste vragen toch op een andere verdachte ingezet had.


Ik zou RP wel een leuke mol vinden, net omdat hij soms de verdachtmakingen van zich afschuift door anderen heel erg verdacht te maken, maar het dan ook zou durven om de verdenking wel op zich te laten.
Dan heb je een mol die zich kandidaats gedraagt, maar toch weinig binnenhaalt.



Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2019, 02:29:51 »
we weten niet of Robert vol voor RP is gegaan. Dus die biecht zegt me eigenlijk niks.
Denk dat RP consequent de meeste verdachte dingen doet. Weliswaar niet iedere opdracht, blijkt deze aflevering. Maar de laatste opdracht vond ik hem toch erg verdacht. Juist, zoals al eerder gezegd werd hier, omdat alle verdenking richting Jamie gaat bij het niet slagen vd opdracht.
Ik zet hem voor nu bovenaan mijn lijstje en ga gauw alle afleveringen nog eens terugkijken.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2019, 04:40:11 »
Ik ga vol in deze tunnel zitten! Ik ben er eindelijk uit, heh heh.  ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2019, 08:47:23 »
Heeft iemand in een tunnel een goede reden om RP te blijven verdenken ondanks de uitgesproken verdenking van Robert op hem? ;D

Robert kon even goed vol op Jamie zijn gegaan, we weten dus eigenlijk niets uit die testbiecht.