Rick Paul was (weer) verdacht bezig deze aflevering:
-Opdracht 1:
Zorgde dat hij steeds als eerste bij de opdrachten was (leek niet toevallig) . Zegt geld inzetten bij de puzzel omdat het niet zo moeilijk is (150 wordt het omdat Niels geen 250 in wil zetten).
-Gaat zelf met de rest door naar de walsopdracht. Daar gaat hij (terwijl dit niet zo moeilijk leek)meteen met Sinan en Sarah mee om niks in te zetten. Niks inzetten want je raakt snel iets aan en wij kunnen niks verliezen dat is toch goed? zegt RP. (ook niks winnen dus, fijn voor de mol)
Hij zorgt ervoor dat hij niet bij de wals gaat helpen (Sinan noemde wel zijn naam) en zegt tegen Merel we gaan gauw naar de volgende.
-Merel vraag steeds als eerste zetten we iets in? Denk dat ze slim de reacties peilt. Bij de zoek de verschillen opdracht antwoordt RP moet kunnen dus ze zetten potgeld in. Dan zie je RP zijn best doen samen met Merel. Zeven verschillen worden vlot gevonden en dan gaat het mis met iets dat weliswaar Merel aan de achterkant ziet. Maar ze twijfelt en overlegt met RP die gretig reageert (dat is niet goed) en zijn bordje met 8 al meteen gaat neerleggen. RP komt vervolgens met waarschijnlijk nog een goed verschil aan het eind omdat hij toch al weet dat de opdracht mislukt is. In ieder geval was dit een lekkere opdracht voor een mol om te saboteren.
- Vervolgens gaat RP Sinan alle negen verschillen uitleggen (Merel loop jij maar door ik kom zo) aan Sinan wat natuurlijk tijd kost.
-Dan proberen ze de De Molpuzzel nog na te gaan maken. Dat lukt natuuurlijk niet meer. RP pakt de joker bij de M van Mol en hij roept ook hier is de mol of zoiets (kon het niet helemaal precies verstaan) terwijl hij op dat mollogo staat.Lijkt me een mooie verwijzing naar de mol (was bezig met de M van mol zegt hij in de biecht nog).
-Dan heeft hij bij de tuktuks de -250 verspeeld en de 100 euro net op tijd binnengebracht. Het zou me niks verbazen als hij wist wat de hoogste envelop was (je ziet hem in ieder geval niet de bovenste pakken). Per saldo is het dan mooi -150. Mij ook iets te toevallig dat hij de 250 verspeelt en de lagere 100 wel binnenbrengt.
-Bij dat ziplinen heeft hij alleen aan het begin wat fout opgehangen, dat meldt hij ook aan Merel die het corrigeert. Hij heeft in ieder geval iets geprobeerd, maar dit was nou niet bepaald een overtuigende molactie te noemen. Er stond dan ook geen geld op het spel
.