Niels blijft ook na aflevering 3 mijn hoofdverdachte. Ik vind zijn biechts tot nu nogal ingestudeerd (minder naturel) overkomen dan bij de andere kandidaten. Toegegeven, dat is een beetje gevoelsmatig maar op mij komt het zo over. Bovendien benadrukt hij opvallend vaak postitief het feit dat er geld is gepakt. B.v. "Ik weiger om hier depressief over te zijn" nadat de groep 'slechts' 1500 euro heeft gepakt na opdracht 3.3 (Op treden). Tenslotte denk ik vaak bij hem aan het begin van een opdracht: daar staat iemand die een plannetje al klaar heeft. Zoals snel die 250 euro pakken (opdr. 2.3 Wachtkamer) dat volgens mij een hoger doel diende, zie ook het opdrachttopic hierover.
Niels reageert niet echt blij met zijn joker (weet hij dat hij het Jengaspel mist?) en roept shit als hij doorheeft dat hij uit de groep gehaald wordt. Baalt ie gewoon als kandidaat of baalt ie als mol?
... Niels oppert dat degenen die geld verdienden in de wachtkameropdracht, die mogen de joker krijgen. ... De Mol hoopt op oorlog; vind ik een redelijke tactiek voor de Mol.
Ik denk dat hij hier baalt als mol en inderdaad hoopte op oorlog. Helaas voor hem werden die 2 minuten niet overschreden en kreeg hij die joker dus (te?) snel.
Niels kan volledig worden afgeschreven als. Door hem wordt de joker makkelijk binnen de 2 minuten uitgedeeld en gaat er geen €2000 uit de pot. Je kan zeggen van een mol wat hij wil, maar €2000 verdienen doet hij niet.
En dit lijkt me i.i.g. te kort door de bocht om het af te strepen. Het is niet direct aan Niels toe te schrijven dat hij snel die joker krijgt, hooguit indirect. En van 2000 euro direct verdienen is geen sprake, hij slaagt er alleen niet in om het
uit de pot te spelen. Maar wat als Sinan en Robèrt niet zo snel allebei voor Niels kozen? Dan had de discussie makkelijk boven de 2 min. uit kunnen komen en dus wél desastreus voor de pot kunnen zijn. Het zou dus kunnen zijn dat zijn gewonnen vertrouwen in de groep (dat je als mol onverdacht maakt) juist hier wat tegen hem heeft gewerkt.