Er is een overzicht van de bedragen die alle kandidaten (vanaf het begin van dit seizoen) effectief hebben bijgedragen aan de prijzenpot. Soms na een beetje ''middelen'' als het om een groepje ging, daarbij kreeg iedereen uit dat groepje een evenredig deel op zijn of haar naam.
Ik ben geen echte rekenaar, dus ik zou een dergelijk overzicht niet kunnen maken (of het barst van de fouten).
Wat ik me dus afvraag: is er een soortgelijk ''tegengesteld'' overzicht te maken waarbij delen van het geld dat verdiend had KUNNEN worden, als alle opdrachten zouden zijn geslaagd, aan de kandidaten toegeschreven kunnen worden. Maar dan de bedragen die door het verloop van het spel NIET worden verdiend.
Een voorbeeld: Sinan heeft iets van 900 euro binnen gebracht, maar ook aantoonbaar 8000 euro uit de prijzenpost gehouden. Pin me niet vast op deze getallen, het zijn slechts voorbeelden.
Ik denk: als het ''follow the money-principe'' in positieve zin kan worden toegepast, dan moet dit toch ook een ''negatief'' overzicht kunnen opleveren?
Ik redeneer als volgt: bij het positieve overzicht vind ik de verschillen tussen de kandidaten niet eens zo heel erg groot. Niet groot genoeg om aan de hand daarvan in dit stadium van het spel duidelijk een mol aan te kunnen wijzen. Ik denk dus dat bij een negatieve variant van dit overzicht de onderlinge verschillen veel groter zullen zijn.