Zoals ik hiervoor al zei klopt het max bedrag €1900 volgens mij wel. Degenen met links / rechts konden hun bedrag verdubbelen. Hiermee is 2x €250 en 2x €100 extra te verdienen. En wel hierom.
Hebben jullie er al aan gedacht dat je met de "verkeersregel" links / rechts al heel goed na moet denken welke straat je als eerste inrijdt? Neem je de verkeerde straat dan ga je Rik nooit kunnen bereiken. Laat dit eerst even goed op je inwerken.
De straten staan allemaal loodrecht op elkaar, zoals je dit in de meeste Amerikaanse steden in de binnenstad ziet.
Trek in je hoofd even de straat die je als eerste inrijdt oneindig ver door. Als Rik zich aan de rechterzijde van deze lijn zich bevindt, dan kun je nooit bij hem komen als je steeds links en dan weer rechtsaf moet. Je kunt deze lijn namelijk nooit meer kruisen!
Met alleen rechtsaf of alleen maar linksaf heb je dat probleem niet, want 3 keer rechtsaf is ook linksaf!
Dan is het dus ook niet meer dan logisch dat er met de verkeersregel links / rechts 2 keer zoveel te verdienen valt. Dat Rik dat niet verteld heeft van tevoren is ook niet zo verwonderlijk.
De hele opdracht is eigenlijk steeds een verrassing.
Het begint al dat Rik zegt dat ze 2 enveloppen moeten nemen per persoon. Hij gaat naar een andere locatie en ze moeten hem zien te vinden. Hij zegt letterlijk: zijn jullie binnen die tijd bij mij dan gaat de inhoud van die enveloppen in de pot". Hij vertelt er niet bij dat er dan maar één van de twee enveloppen in de pot gaat (of eruit). Nou denk je dan, appeltje eitje, enveloppen naar Rik brengen en klaar.
Dan komt even later de verrassing dat er ook nog verkeersregels zijn.
Op het moment dat de tijd om is komt de tweede verrassing. Kandidaten de tijd is om. Zet je tuk tuk stil en wacht op de volgende boodschap.
Even later krijgen ze te horen dat Rik weer naar een andere locatie gaat en dat ze hem weer moeten vinden (tweede ronde). Hij zegt niets over de verkeersregels. Gelden die nog steeds? Weer een onduidelijkheid.
Ook nu zou het bedrag voor de links / rechts rijders verdubbeld worden. Dit is niet alleen logisch, maar anders kom je ook niet aan de max €1900.
Maar wacht eens even. Rick Paul had als tweede envelop €100. Waarom is dat bedrag niet verdubbeld?
Persoonlijk denk ik dat het bedrag alleen zou zijn verdubbeld als je (legaal) gestart zou zijn vanaf de eindlocatie van de eerste ronde. Misschien ook wel als je de instructie van Rik had opgevolgd en onmiddellijk was gestopt op zijn teken. Waarom heeft Rick Paul dan zogenaamd de instructie van Rik niet gehoord en is hij niet gestopt?
Rick Paul was voor mij al voor 90% de Mol. Dit is nu 100% geworden. Zeker ook omdat Niels zegt dat Rick Paul heeft gezegd: ik ben niet in heel veel dingen goed, maar in kaartlezen ben ik een koning. De koning laat hier dan wel zijn onderdanen behoorlijk in de steek.