Auteur Topic: [De Mol] Spoiler topic  (gelezen 1404 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[De Mol] Spoiler topic
« Gepost op: 8-03-2021, 14:50:44 »
Hier mag vrijuit gepraat worden over spoilers  ::vergroot::

Spoilertags zijn dus niet nodig hier, hooguit wanneer er een écht grote spoiler is die het kijkplezier kan verpesten. Dan is het netjes die nog wel te gebruiken. Hopelijk hebben we dit topic niet nodig!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #1 Gepost op: 6-05-2021, 23:30:11 »
Knap gedaan van de makers (en een beetje geluk) dat er nog geen spoilers te vinden zijn hier dit jaar!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #2 Gepost op: 7-05-2021, 15:21:39 »
Op verzoek de twee uitspraken van Gilles de Coster in Trust Nobody waar ik elders op doelde. Ik zet ze voor alle zekerheid én hier én toch maar in tags omdat iedereen het spoilergehalte ervan wellicht heel verschillend kan ervaren.

Hij wil niet antwoorden op de vraag of beide finalisten ook in de finale nog elk voor de verkeerde mol kiezen... maar voegt toch het volgende toe over die finale (in deel B, vanaf 9 minuten zowat):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan verder vanaf 11 minuten over de speelstijl van de mol:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #3 Gepost op: 7-05-2021, 15:27:55 »
Dank je wel voor het plaatsen! Geen spoiler, toch?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik heb een paar woorden in je spoiler vet gedrukt. Dit geeft de burger moed dat Annelotte de mol is, en heel sterk geacteerd heeft. ::trots:: (Maar hij kan er ook mee bedoelen dat hij nog nooit zoveel shock heeft gezien bij kandidaten).
Net als dat tweede citaat trouwens, daar herken ik haar ook het meeste in.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 15:43:54 door Molest »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #4 Gepost op: 7-05-2021, 17:35:34 »
Knap gedaan van de makers (en een beetje geluk) dat er nog geen spoilers te vinden zijn hier dit jaar!

Er waren flinkse speculaties dat Annelotte de finale zou halen, want ze nam Isidoor mee naar huis. Dat is het enige hoor.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #5 Gepost op: 7-05-2021, 18:35:46 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik denk dat er dit gebeurt:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2021, 18:38:41 »
Ik denk dat er dit gebeurt:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vaak is er nog wel een ''extraatje'' te winnen voor een van de finalisten. Denk aan chat met de mol of het raadsel uit seizoen 4. Zo kan iemand toch nog zeker worden van de mol. Maar goed, als de mol die wint hebben de andere 2 er niks aan natuurlijk en kunnen ze inderdaad nog miszitten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #7 Gepost op: 7-05-2021, 18:43:04 »
Ja, ik denk dat er zondag historie geschreven gaat worden en dat kaakchirurgen vanaf maandag overuren moeten gaan draaien:
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #8 Gepost op: 7-05-2021, 18:44:37 »
 ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #9 Gepost op: 7-05-2021, 19:02:24 »
Op verzoek de twee uitspraken van Gilles de Coster in Trust Nobody waar ik elders op doelde.
Ik vind deze ook wel intrigerend, het gaat over wie er fout zaten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
We krijgen dat nog te weten in de slotaflevering. Het kan wel eens iets spectaculairs zijn, want er gaan monden open vallen. Misschien dat Sven all-in fout ging bij de atoombunker (Kevin), en een tweede keer all-in fout in afl. 7(Philip), en toch de finale haalde. Annelotte en Lennart hebben misschien tot in afl. 7 wel gespreid.
Of hij bedoelt dat Lennart eigenlijk al had moeten afvallen in afl. 1, maar gered werd door Annelotte. ;D

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #10 Gepost op: 7-05-2021, 20:14:49 »
Ik vind het vooral opvallend dat Gilles zegt dat de mol in de epiloog van aflevering 7 al een rolletje moest spelen.
De mol wist dus dat die net als de 2 anderen heel verbaasd moest gaan zijn.
In dat opzicht bekijk ik Lennart zijn reactie toch anders. Valt hij hier als mol wel echt door de mand?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #11 Gepost op: 7-05-2021, 22:43:28 »
Ik vind deze ook wel intrigerend, het gaat over wie er fout zaten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
We krijgen dat nog te weten in de slotaflevering. Het kan wel eens iets spectaculairs zijn, want er gaan monden open vallen. Misschien dat Sven all-in fout ging bij de atoombunker (Kevin), en een tweede keer all-in fout in afl. 7(Philip), en toch de finale haalde. Annelotte en Lennart hebben misschien tot in afl. 7 wel gespreid.
Of hij bedoelt dat Lennart eigenlijk al had moeten afvallen in afl. 1, maar gered werd door Annelotte. ;D

Bedoelt hij niet gewoon dat niemand een vraag op de mol heeft ingevuld/ de mol heeft verdacht en dat alle afvallers bij de laatste vraag Philip hebben ingevuld (behalve Philip natuurlijk :))

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #12 Gepost op: 7-05-2021, 23:25:35 »
Ik maak eruit op... : alle afvallers zaten op de juiste mol, maar de finalisten niet  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #13 Gepost op: 7-05-2021, 23:31:55 »
Of iets in de trend van; bijna iedereen zat bij elke eliminatie op dezelfde persoon, maar die persoon viel steeds af.
Bij Philip was dit het geval, en bij Kevin weten we dat dat wellicht het geval was Bij Katrien en Jasmien kan ik me dat ook wel voorstellen.
Maar bij Noah en Samina dan weer totaal niet. 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #14 Gepost op: 7-05-2021, 23:36:24 »
Ik vind het vooral opvallend dat Gilles zegt dat de mol in de epiloog van aflevering 7 al een rolletje moest spelen.
De mol wist dus dat die net als de 2 anderen heel verbaasd moest gaan zijn.
In dat opzicht bekijk ik Lennart zijn reactie toch anders. Valt hij hier als mol wel echt door de mand?
Ja en Nee.
Ja hij speelt een rolletje en nee hij valt niet door de mand door zijn rolletje; maar wel door de reactie van Annelotte op Philip 's exit. Ben ik de enige.. . .  en Sven weet genoeg.
Maar dit heeft niks met spoilers te maken.

Annelotte is echt een topkandidate. Hoe ze Lennart uitteste bij Hans en Grietje is om te smullen. Helaas geen Annelotte wurst-gate. Zou ik helemaal top hebben gevonden.
Super gewaagd zou dat zijn geweest. En in de definitieve versie gewoon huppelen alsof er niks gebeurd is. Dan gaan we naar de 11+ regio voor De Mol op een schaal van 10.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 23:53:12 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #15 Gepost op: 7-05-2021, 23:44:46 »
Hoe bedoel je dit? Wat weet Sven dan volgens jou?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Spoiler topic
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2021, 13:29:14 »
Ik denk dat foxhunter bedoelde dat Annelotte met haar reactie door de mand viel als kandidaat en dus het dilemma voor (ook kandidaat) Sven al heeft opgelost. Dat is inderdaad gewoon subjectieve interpretatie van de vorige aflevering en dus geen spoiler.

Dank je wel voor het plaatsen! Geen spoiler, toch?

Het zijn zeker geen "harde" spoilers en zoals de rest van je bericht ook aantoonde, het blijft heel erg voor interpretatie vatbaar. Ik heb ze hier geplaatst omdat ik er zelf toch meteen aanwijzingen in zag (hoewel Gilles nog waarschuwde om dat niet te doen).

Mijn onmiddellijke reactie was namelijk dat het eerste citaat toch vrij waarschijnlijk het scenario uitsluit waarbij de laatste twee kandidaten vol op de juiste mol zitten. En het tweede citaat: er is één van de drie overblijvers waarvan ik dat nooit zou zeggen als die de mol is, hoewel ik die persoon voor de rest wel degelijk relatief verdacht vind.