De 3 finalisten stonden al sinds aflevering 1 op mijn radar, later gevolgd door Katrien en altijd "het zal toch niet?" bij Philip. Dat maakte het voor mij een extra lastig (en des te leuker) seizoen.
Het niet onderwater gaan van Annelotte en het niet bungee jumpen van Sven zijn normaal gesproken strepers voor mij. Ik kan mij niet heugen, in alle series die ik heb gezien, dat de mol iets weigert (ik laat mij graag corrigeren natuurlijk).
Maar.
Ik kan mij nog minder voorstellen dat de mol, nadat er al 4000 euro verloren is gegaan, er nog eens dunnetjes 10.000 bovenop doet, de vrijstelling pakt en dit alles met voorbedachte rade, voorkennis tijdens het gehele verloop van de opdracht (wie er heeft gekeken, wat er is geboden) en met volledige goedkeuring van de makers.
Er is maar 1, twijfelachtig, motief voor mij denkbaar en dat is dat de makers + mol zoiets hadden van: dit gaat te makkelijk, er zit nog steeds helemaal niemand op jou, je kunt overal mee wegkomen, maak het maar eens extreem bont en dan nog zullen ze je niet zien. Ze hebben zelf ook al 10k verspeeld en daar kun je ze mooi aan herinneren
En dan die nar en dat fragment met de rode tag op zijn rug en ook door de makers als voorbeeld gebruikt, het is nog net geen pijl of letter M op zijn hoofd. Dat ben ik niet gewend van DeMol.
Nee, vanwege dat alles word ik niet zo blij mocht Lennart de mol zijn (dan hebben we ook nog het obvious 1-2-tje tussen Gilles en Lennart als hij hem zogenaamd niet begrijpt bij de bom) maar ik acht de kans niettemin heel groot.
En natuurlijk weten we pas na volgende week hoe alles echt in elkaar stak, ik kan mij echter geen uitleg bedenken die mij aan zal aanspreken. Verder is het een echt top seizoen hoor, daar zal weinig aan veranderen.
Omdat ik er op vertrouw dat ik mij helemaal niet druk hoef te maken over die dossiers en obvious hints moet Sven dus wel de mol zijn
Iedereen veel plezier met de finale vanavond