Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24031 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
[Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 14-03-2021, 22:37:33 »
Welke hints zitten er dit jaar in het programma verstopt en wie weet ze te vinden? In dit topic bespreken we alles wat we als mogelijke verborgen aanwijzing zien. ::vergroot::

Wil je teruglezen welke hints er in De Mol 1 t/m De Mol 8 zaten? Dat kan hier.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021, 22:01:43 »
Jasmien zei tot 2 keer toe "ik wist het".
De eerste keer zei ze dat toen de 10 vervangers daar stonden. En de tweede keer toen Gilles vertelde dat het tijd was voor de eliminatie.
De mol weet natuurlijk alles. En Jon van Eerd zei dit ooit ook als officiële hint in wie is de mol? seizoen 9.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2021, 10:02:52 »
Jens zegt: "ik voel dat ik naar huis ga" waarop zei zegt: "ik ook". Bedoelt ze dat zij ook voelt dat Jens naar huis gaat? Omdat zij de mol is?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2021, 10:53:29 »
Wat me nu al opvalt is het “dubbel” thema, dat in verband kan worden gebracht met stotteren.

- bij alle filmpjes van de kandidaten zie je een spiegel waar ze dubbel op te zien zijn.
- dubbele kandidatengroep

Even in de gaten houden ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2021, 13:35:22 »
Mij viel op de muziek bij "intieme kennismaking", namelijk "The cold song" uit King Arthur van Henry Purcell. (klassieke opera). Muziek beeldt een bibberende man uit. De naam van Katrien kon in het spel Dokter Bibber gevonden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2021, 17:27:23 »
Bij de derde opdracht stond Lennart zijn naam op het schilderij van het laatste avondmaal. In het Laatste Avondmaal worden de reacties van de apostelen weergegeven, toen Jezus zei dat een van hen hem zou verraden. Op het doek stond Lennart zijn naam => oftewel de verrader van dit seizoen ::vergroot::.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2021, 17:29:59 »
Die hint zou ik sterker hebben gevonden als zijn naam bij de judas figuur stond en niet als handtekening onder het schilderij.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2021, 17:31:40 »
Ik dacht er ook aan. Niet gek ook omdat we de link met Judas al meermaals als hint voorbij hebben zien komen. (Zie link in openingspost.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2021, 17:41:50 »
Weet iemand op wat voor plek op de globe de naam dami voorkwam.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2021, 17:56:42 »
Ik dacht er ook aan. Niet gek ook omdat we de link met Judas al meermaals als hint voorbij hebben zien komen. (Zie link in openingspost.)
Daarom denk ik inderdaad ook niet dat het nog een keer een hint gaat zijn. Lennart er minder door verdenken is waarschijnlijk een stap te ver, maar ik zie het vooralsnog in ieder geval niet als mogelijke hint.

Al hebben ze het dit jaar natuurlijk wel weer wat lastiger voor zichzelf gemaakt qua hints, omdat er voor vertrek twee mogelijke Mollen waren. De ene aannemelijker dan de andere, maar toch. Zouden ze voor beide Mollen hints bedacht hebben of improviseren/vooral dingen achteraf in de montage stoppen? Al was bijvoorbeeld zo'n hint zoals in seizoen 6 met Mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
natuurlijk ook niet gebonden aan 1 specifieke persoon, dus ze hebben vast weer van alles kunnen verzinnen.

Zelf zoek ik nooit zo naar hints, zeker niet in de Vlaamse versie, maar ik ben benieuwd wat jullie weer gaan vinden allemaal :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2021, 17:57:53 »
Weet iemand op wat voor plek op de globe de naam dami voorkwam.

Op deze plek:

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2021, 19:13:13 »
Haar geboorteland toch? Dat werd toch gezegd? Of had je gedacht dat haar naam op de plek van Moldavië zou staan?    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2021, 20:59:26 »
Op deze plek:
Ze hadden het in de aflevering over Nigeria, maar hier staat vrij groot Sudan ???

Mij viel op de muziek bij "intieme kennismaking", namelijk "The cold song" uit King Arthur van Henry Purcell. (klassieke opera). Muziek beeldt een bibberende man uit. De naam van Katrien kon in het spel Dokter Bibber gevonden.
Leuk bedacht. Ik herkende de muziek ook, vond hem mooi gekozen.

- bij alle filmpjes van de kandidaten zie je een spiegel waar ze dubbel op te zien zijn.
Even in de gaten houden ::vergroot::
Ik heb zitten kijken of ik iets bijzonders in de spiegels kon zien. Sommige kandidaten zie je drie keer, anderen vier keer gespiegeld. Op het eerste gezicht leken de spiegelingen links en rechts gelijk. Maar dit zou wel de perfecte plek zijn om een hint in te verstoppen.
Tell me what your telescope says

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2021, 21:21:27 »
Ik had het al in het afleveringtopic geplaatst, maar ik blijf het toch opvallend vinden: op het moment dat Jens net is afgevallen, horen we een rustige pianoversie van Life On Mars van David Bowie. LOM -> MOL. Zijn we hier getuige van een Molwissel? Of moeten we ergens anders een hint zoeken? Kort daarop horen we de Duitstalige versie 'Helden' van David Bowie (en iets daarvoor horen we Never Tear Us Apart van INXS). De makers kennende zal er geen rechtlijnige hint naar de intialen van de Mol zitten, maar misschien is er nog iets anders waar ik overheen kijk?
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2021, 21:24:42 »
Bij de interviews met de spiegelingen bewegen bij 1 kandidaat de spiegelingen niet synchroon, is dit iemand anders al opgevallen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2021, 21:37:36 »
Nee, was me niet opgevallen. Bij welke kandidaat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2021, 21:40:28 »
Ze hadden het in de aflevering over Nigeria, maar hier staat vrij groot Sudan ???
Oude wereldkaart: https://nl.wikipedia.org/wiki/Soedan_(regio)

Het gebied waar Dami's naam staat ligt netjes in wat we nu Nigeria noemen ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2021, 23:42:57 »
Bij de interviews met de spiegelingen bewegen bij 1 kandidaat de spiegelingen niet synchroon, is dit iemand anders al opgevallen?

Dat was bij Samina het geval. Op het moment dat ze het initiatief krijgt de enveloppe met instructies te lezen, en zo medebepalend wordt de groep te verdelen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2021, 08:53:33 »
Oranje is een kleur om op te letten dit seizoen, gezien de oranje schermen.
Jasmien kreeg als laatste het oranje molboekje door Gilles toegespeeld.
Kan dat betekenen dat ze bijna de afvaller was? Of juist de mol?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2021, 08:57:00 »
De kandidaten mochten toch zelf een molboekje van de stapel pakken? Er was er sowieso een die niet de bovenste pakte, maar er een uit de stapel trok.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!