Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24067 keer)

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 12-04-2021, 20:37:12 »

Waar heb je die artikelnummers gevonden?

Wanneer je de cijferreeks zoekt met Google (afbeeldingen) staat dit bovenaan.
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 12-04-2021, 22:54:04 »
Lennart ziet zichzelf als een vogel = vogeltjesdans?

(weet iemand wat voor dier Druppie was?)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 12-04-2021, 22:56:07 »
Druppie was een wolk.
(Haha waarom weet ik dit?  ::rofl::)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2021, 07:59:40 »
Druppie was een wolk.
(Haha waarom weet ik dit?  ::rofl::)
Ik wist het ook :P Maar het was ook even in beeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 16-04-2021, 18:42:37 »
Mogelijke hint naar Lennart. Ik weet niet of het iets kan zijn.

Gilles: 'Ze kiezen zelf hoelang ze blijven proberen bij elke tip'. Bij het woord 'tip' wijst Samina naar het beeldscherm, waarop Lennart bezig is met de stok. Lennart zal niet te zien zijn, maar zijn stok wel.

Zou er trouwens nog iets bijzonders zijn voorgevallen in Seizoen 1, Aflevering 5 van De Mol?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 17-04-2021, 18:09:37 »
Zou er trouwens nog iets bijzonders zijn voorgevallen in Seizoen 1, Aflevering 5 van De Mol?

Hoezo?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 17-04-2021, 18:27:15 »
Dit was de enige tip die direct verwees naar een seizoen en een aflevering. Het zou toch wel leuk zijn als we het verleden van De Mol zelf in moeten duiken om een hint te vinden? Iets met de opdrachten in die aflevering (deed er geen lama mee? ;D), of met de naam van de afvaller of namen van mensen die juist overbleven. Ik noem maar wat. Afijn, veel teveel werk en waarschijnlijk voor niks, maar niet onmogelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 17-04-2021, 18:34:24 »
Dat is me dan kennelijk ontgaan. Hoe werd er verwezen naar seizoen 1, aflevering 5?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 17-04-2021, 18:46:50 »
Zo.

Er is elk seizoen wel een dier dat een rol speelt. Misschien was dat in dat seizoen en in die aflevering een kat, vogel, gorilla, hondje, leeuw of lama. Al zou ik niet weten hoe ik toegang kan krijgen tot seizoen 1.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 18:58:25 door Molest »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 17-04-2021, 18:59:44 »
Ah zo. Tja, die eerste drie siezoenen heb ik nooit gezien. Ik weet dat ze online staan, maar de beeld-en geluidskwaliteit zijn erg matig en er is ook geen ondertiteling. Hopelijk worden ze ooit nog eens opgepoetst en op DVD uitgebracht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 17-04-2021, 19:10:19 »
Oeh, leuke denkpiste (zoals ze in België zeggen). Ik zal eens in die aflevering op zoek gaan naar aanknopingspunten.

Edit: Ah, ik heb het al gevonden. Het is de aflevering met bezoek van de familie en vrienden. De dochter van een van de kandidaten heet Charlotte. Charlotte is de Mol. (Of Sven?) ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 19:22:09 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 17-04-2021, 19:27:04 »
Ja ja, alles om het Charlotisme levend te houden!   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 17-04-2021, 19:42:50 »
::rofl::
Sorry hoor, ik had geen idee. :o
Misschien zijn er nog andere aanknopingspunten? Zo niet, dan dank voor de moeite en dan kan deze piste dicht. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 17-04-2021, 19:48:43 »
Je kan meezoeken als je wil (zie pb). Maar ook als het niks oplevert vind ik het wel leuk weer iets van de eerste serie te zien. Is een tijd geleden.

Edit: Andere invalshoek: de Mol was in aflevering 5 van seizoen 1 een fietser. Nu ook weer?
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 19:59:30 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 17-04-2021, 19:59:59 »
Ik zoek graag mee, dank je wel voor de gelegenheid! Al heb ik nu niet meteen heel hoge verwachtingen meer, haha. Die dieren zijn het niet dus. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig hoe zo'n aflevering in die tijd eruit zag.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 17-04-2021, 20:04:23 »
Er is veel en tegelijkertijd heel weinig veranderd. Deze aflevering bevat ook net de oerversie van het "afzien versus verwend worden"-principe.

De kans acht ik klein dat we iets op het spoor zijn, maar niet geschoten is altijd mis.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 18-04-2021, 12:52:53 »
Heb nog wat gepuzzeld op aflevering 2...
Bij de bunkeropdracht verbindt Gilles telefoonnummer 1 met telefoonnummer 12.
En aangezien dit redelijk goed in beeld wordt gebracht, lijkt me dit een prima gelegenheid voor een hint.

Als je de cijfers 1 en 12 omzet naar letters krijg A en L. Wijst dat misschien op de samenstelling in de naam van AnneLotte?

Een andere interpretatie is het kamernummer verbinden met de het telefoonnummer.
Eén van de twee kamers waarin de kandidaten zaten had nummer 301. Als je 301 wat creatief leest zou je er "mol" in kunnen zien. Dat kan op zich al een hint zijn doordat je zou concluderen dat de mol zich in die kamer bevond. Maar misschien maakt het telefoonnummer de hint nog extra specifiek?  Dus ofwel A (1) of L (12) zou je kunnen verbinden aan de "mol" kamer. Annelotte of Lennart dus?
Ik weet alleen niet precies welk telefoonnummer naar welke kamer verwijst. Annelotte en Lennart zaten in elk geval samen in 301.

Edit: Nummer 1 wordt eerst verbonden. Daarna nummer 12. Dus was 12 het nummer dat werd opgebeld in kamer 301. Dan zouden we deze hint naar Lennart kunnen uitleggen: De letter L in de kamer met de mol.

« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 19:41:05 door annebeestje »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 18-04-2021, 19:24:08 »
Nee, die letters verwijzen naat LennArt, die de kunst van het onder de radar blijven als Mol heel goed verstaat.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 18-04-2021, 19:47:03 »
 ::rofl::
Je wordt op je wenken bediend! Zie de edit hierboven. Ik moet Lennart wat beter in de gaten gaan houden.  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 19-04-2021, 20:00:23 »
"Verkapte molbiechten van Jasmien"

In aflevering 5 zegt Jasmien het volgende over de suppers: "Dat was een bende lomperiken bij elkaar."



Het viel mij op dat je uit "bende lomperiken" "ik ben de mol" kan halen, waarbij je nog wel letters (p,e,r,e,n) overhoudt.

Ik zocht nog wat verder in Jasmiens biechten. In aflevering 4 zegt Jasmien: "Annelotte, echt waar, als dat de mol is, dan ben ik echt er blindelings in gelopen."



Omdat de Mol nogal eens met blind geassocieerd wordt, is dit misschien ook nog wel interessant, zeker als je deze still erbij pakt met die letters "is de mol" mooi naast Jasmien.

In aflevering 3 zegt Jasmien: "Bij Philip, het probleem is dat je ook niet weet of dat hij gewoon zichzelf wil verdacht maken. Ofwel is hij de mol en gaat hij gewoon voor de tactiek: ik doe het echt boven tafel, en dan gaan ze nooit geloven dat ik de mol ben omdat het veel te opvallend is."



Ook dit (het stukje in het screenshot hierboven) zou je als een verkapte molbiecht, een verwijzing naar zichzelf kunnen zien.

In aflevering 2 zegt Jasmien: "Nu heb ik het hard gespeeld, hè. Ja, ik ben verschoten van mezelf. Maar ja, we zijn wel aan de eliminatie ontsnapt dus, ik denk voor ons kon de avond niet beter zijn."





Hoe Jasmien naar iemand buiten de camera kijkt in combinatie met "voor ons kon de avond niet beter zijn" zou je kunnen opvatten als de crew + Mol (die toch aan de kant van de crew staat) = wij kunnen tevreden zijn want de molactie is geslaagd.

En ik geef toe: hoe meer ik zoek, hoe verder gezocht het wordt. (Klinkt ook wel logisch hè?) Maar ik heb toch nog iets bij de testbiecht van Jasmien in aflevering 1 gevonden wat ik hieraan toe kan voegen. Namelijk de cursor die eerst onder de M rust en daarna tussen de letters lo in van Annelotte. Je snapt 'm al; hier kan je Mol van maken.





Daarnaast was het Jasmien die met Annelotte het duo vormde bij de knuffelopdracht wat de vraag is die je in beeld ziet. Maar voor de volledigheid: nadat de cursor naar "Annelotte" zwaait gaat ie nog beneden richting "met Dami".

Samengevat: "bende lomperiken" -> "ik ben de mol" viel mij op en daarna ben ik gaan doordraaien.