Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24036 keer)

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 27-04-2021, 08:50:38 »
Ik heb deze hint in de citaten nog niet langs zien komen.
Ist Sven der Maulwurf?  ::vergroot::



Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 27-04-2021, 09:20:07 »
Met zo'n clickbaittitel zal het wel flauwekul zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 27-04-2021, 10:35:08 »
Die rode tag op de rug van Lennart zit mij toch wel dwars. Hij is maar even in beeld en later verdwenen dus bewust gemonteerd door de makers en die weten dondersgoed dat dit gezien gaat worden. Dit is toch geen normaal kaliber Belgische hint? Ze hadden net zo goed een pijl kunnen gebruiken of het woord "mol" want dat was net zo subtiel geweest.

Maar wat is het dan? Is het een grapje? Is het toch de hint (voor de Nederlandse kijkers :P)? Is het een onderdeel van een grotere/langere hint? Moeten we iets met de tags? De tags op de afbeeldingen? Waarom bij Lennart? Waarom is hier nog geen paginalange discussie over? Vragen, vragen, vragen.. ???


edit: ik keek nog even of er op het Belgische forum wel uitgebreid over gesproken werd maar daar zit het topic achter slot en grendel van een verplichte facebook aanmelding ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 10:52:41 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 27-04-2021, 10:36:00 »
Ehm Met de initialen van de quotes eb de laatste letter van de quotes zouden we al een heel groot deel van de Duitse zin dat Sven de mol is kunnen maken.

Ik zeg mooi gepuzzeld, leuk bedacht maar er ontbreekt gewoon 1 aflevering ( 2 letters) of we zouden in de reünie aflevering de laatste 2 letters moeten krijgen .

Het past maar niet goed genoeg denk ik

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 27-04-2021, 11:42:39 »
Hint 1
Gilles: Ik stel voor dat jullie deze in de loft ophangen en geeft de poster aan Philip, die er juist een rode O op getekend heeft.
Heeft hij hier zijn handtekening gezet? Een prachtig moment, hij is daarboven even alleen en kan verklaren "Ik ben de mol".

Meteen na deze scene zien we op de kist de initialen van de oud mollen staan:MHMGEPEA?
Het vraagteken is net bekend gemaakt middels de poster.
Vul maar een P in bij het vraagteken.

Die zogenaamde tag van Lennart is ook bij Lennart aangepast, dus dat is niks.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 27-04-2021, 12:37:34 »
Met zo'n clickbaittitel zal het wel flauwekul zijn.

Toch best volgende aflevering in de gaten houden!

Offline blob

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 27-04-2021, 13:09:35 »
De kandidaten hebben een rode spuitbus, dus het zou kunnen dat Lennart die tag bij zijn eigen trui heeft gezet? Dan blijft alleen wel de vraag waarom hij later weg is, het ziet er niet uit als een bewerking van de beelden en de groene vlekken zijn er nog wel hetzelfde bij het tikkertje spelen. Zou het shot dat Lennart en Jasmien terugkomen + de uitleg van het laatste deel van het spel later nog een keer opgenomen zijn?

Heel vreemd in elk geval

Online Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 27-04-2021, 13:44:09 »
Omdat de rode tag bij Lennart later weer verdwenen is, denk ik dat die bij de montage erin getekend is. Het gaat maar om 2 shots.
Maar is die rode tag niet gewoon een heel groot rood vraagteken, waarvan de punt nauwelijks zichtbaar is?
En is dat soms dat vraagteken uit de reeks MHMGEPEA?, de reeks van alle voorletters van Belgische mollen, die in dezelfde opdracht getoond wordt?  ???

Goede jacht!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 27-04-2021, 14:13:06 »
OK, gewoon bovenaan de laatste pagina in dit topic. Nu ja nu uitgeschreven zodat niemand op de click bait titel hoeft te klikken  :P

Vanaf 12;52


Elke aflevering kent een zin:
Aflevering 1: Aller Anfang is schwer gilt in Ieder Wiesenschaft.
Aflevering 2: Sie mussen nur die richtige taste im richtingen moment beruhren.
Aflevering 3: Es gibt niche schoner als das Mysteroise
Aflevering 4:  Voetbal is een simpel spel en op het eind winnen de Duitsers.
Aflevering 5: Ubung macht die Meister.
Aflevering 6: Ich bin ein Berliner.

Pak van elke zin de begin en eindletter en je krijgt: AT, SN, EE, VS, UR, IR.

Hussel het door elkaar en je kunt al vormen: Sven ist .er .AU...R.

Probleem is: er zijn nog 2 afleveringen tot de finale. Dus je komt twee letters tekort. Maar we zitten dit jaar in Duitsland, het is nu eenmaal dat der maulwurf het Duitse woord is voor de mol. En punt 2: ik verdenk Sven in het geheel niet ::rofl::

Maar zoals je in Nederland vaak zat verwijzingen had zitten in de afleveringstitels (laatste jaren niet meer helaas) waarom niet in deze aflevering openingszinnen?
« Laatst bewerkt op: 27-04-2021, 14:17:24 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 27-04-2021, 15:19:57 »
Ik had het al gelezen op wieisdemol.be maar de morsehint NATHAN RUTJES IS DE MOL of iets dergelijks had meer potentie. :P

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 27-04-2021, 15:51:20 »
Ik had het al gelezen op wieisdemol.be maar de morsehint NATHAN RUTJES IS DE MOL of iets dergelijks had meer potentie. :P

Fair enough :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 27-04-2021, 17:32:31 »
Er circuleren foto’s van de kandidaten met de hoodies uit de aflevering waarop pdc rules staat en ook een foto van de kandidaten met de hoodies ( in een dolle bui) waarin de tag pdc rules er niet staat .   Kan natuurlijk Photoshop zijn, maar opvallend was het wel

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 27-04-2021, 23:10:06 »
Gelezen op het forum van onze Vlaamse vrienden:

Er stond in de stasi-kamer een ladder. Nu vond ik die zelf ook wat merkwaardig in die kamer.
Maar nu komt het: het Duitse woord voor ladder is leiter. Draai dat eens om en je krijgt: retiel.
Retie is een plaats in Vlaanderen. En wie woont daar? Jawel: L(ennart)
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 27-04-2021, 23:55:22 »
Kees closed!  ::jaja::
Goede jacht!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 28-04-2021, 10:30:56 »
Hoe toevallig dat Lennart een bod uitbracht van precies het bedrag dat op de krant staat. Philip bracht hem geluk. 'Kinder-Kinder', Lennart is opvoeder. Misschien is die krant wel een hint naar Lennart.
::tandpastasmiley::
(een toevallige hint dan, want dat Philip er in aflevering 6 nog in zat, kon van tevoren niet worden voorspeld)
« Laatst bewerkt op: 28-04-2021, 10:40:06 door Molest »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 28-04-2021, 11:08:41 »
Hoe toevallig dat Lennart een bod uitbracht van precies het bedrag dat op de krant staat. Philip bracht hem geluk. 'Kinder-Kinder', Lennart is opvoeder. Misschien is die krant wel een hint naar Lennart.
::tandpastasmiley::
(een toevallige hint dan, want dat Philip er in aflevering 6 nog in zat, kon van tevoren niet worden voorspeld)
Dat deze krant is gemaakt kan erop duiden dat Philip de winnaar wordt.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2021, 11:10:28 door Run »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 28-04-2021, 11:09:43 »
Dat deze krant is gemaakt kan erop duiden dat Philip de winnaar wordt, dankzij de 10000 van Lennart waardoor hij nu genoeg info heeft om de anderen te verslaan.

En hoe precies wisten ze toen al dat Philip de winnaar zou worden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 28-04-2021, 11:10:54 »
En hoe precies wisten ze toen al dat Philip de winnaar zou worden?
Omdat deze krant achteraf is gemaakt natuurlijk en met photoshop is ingemonteerd.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 28-04-2021, 11:12:52 »
Omdat deze krant achteraf is gemaakt natuurlijk en met photoshop is ingemonteerd.

En hoe krijg je een krant die achteraf gemaakt is in een spel dat eerder is gespeeld?
Volgens mij geloof jij echt dat ze bij Woestijnvis een tijdmachine hebben uitgevonden.  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 28-04-2021, 11:16:23 »
Je kunt in post productie heel veel met After Effects. En ik zie dat de makers daar ook een handje van hebben, getuige de puzzeldoos waar een 1-tje af is gevallen en het spray paint effect.
Als dit ook echt postproductie is dan... zou ik daar op zijn zachtst gezegd niet blij van worden. :-X
Laten we hopen van niet.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2021, 18:14:42 door annebeestje »