Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24042 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 28-04-2021, 11:23:09 »
Je in post productie kunt hel veel met After Effects. En ik zie dat de makers daar ook een handje van hebben, getuige de puzzeldoos waar een 1-tje af is gevallen en het spray paint effect.
Als dit ook echt postproductie is dan... zou ik daar op zijn zachts gezegd niet blij van worden. :-X
Laten we hopen van niet.
Nou ja, ik trapte er in het begin in en dacht dat Philip de mol moest zijn.  ::schaam:: Dit is precies wat de makers willen als hij de winnaar wordt. Iemand krijgt in het begin snel een tunnelvisie en hoe mooi is het als dat tot het einde wordt volgehouden en hij dan.... niet de mol blijkt te zijn!
« Laatst bewerkt op: 28-04-2021, 11:24:46 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 28-04-2021, 11:34:28 »
Je in post productie kunt hel veel met After Effects. En ik zie dat de makers daar ook een handje van hebben, getuige de puzzeldoos waar een 1-tje af is gevallen en het spray paint effect.
Als dit ook echt postproductie is dan... zou ik daar op zijn zachts gezegd niet blij van worden. :-X
Laten we hopen van niet.


Dat zou het vervalsen van een aanwijzing zijn. Ik kan niet geloven dat Woestijnvis dat zou doen. Als ze het wel zouden doen, dan zouden de kandidaten daar achteraf iets van kunnen zeggen in media. Dus:  ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 28-04-2021, 11:52:59 »
De makers hebben ooit in een artikel in de humo gezegd , geen bewuste valse sporen uit te zetten . En in afl2 via een krant iets aangeven wat nog later gaat gebeuren , ik geloof er niet in.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 28-04-2021, 14:19:04 »
Gelezen op het forum van onze Vlaamse vrienden:

Er stond in de stasi-kamer een ladder. Nu vond ik die zelf ook wat merkwaardig in die kamer.
Maar nu komt het: het Duitse woord voor ladder is leiter. Draai dat eens om en je krijgt: retiel.
Retie is een plaats in Vlaanderen. En wie woont daar? Jawel: L(ennart)
 8)
Is dit een ladder in Vlaanderen? Hier in het westen noemen we dit gewoon een keukentrapje. :)

Als er dan toch een hint in zit, zie ik eerder de A van Annelotte. En ook de schaduw op de muur is opvallend, het lijkt op een 4.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 28-04-2021, 18:57:58 »
Sorry twee posts achter elkaar, maar dit gaat over een andere mogelijke hint.

Er stond een vraagteken op de ton op de plek van de 9e mol. Het parcours in de hangar heeft de vorm van een vraagteken. Stond de mol in de hangar?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 28-04-2021, 19:01:48 »
Nah, dat noem ik niet de vorm van een vraagteken. Maar leuk geprobeerd. Ik heb ook al naar vraagtekens gezocht. Ik dacht misschien staat er ergens een op een toetsenbord op de plek waar eigenlijk een letter hoort te staan maar die zoektocht leverde niks op.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 28-04-2021, 19:32:56 »
Het is eerder driekwart van een hoefijzer. Wie had er ook alweer paarden?   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 29-04-2021, 09:16:29 »
Wat staat er in rode letters bovenaan op die enorme M met nog 9 seconden te gaan?
Er zijn twee momenten met Sven met 0:09, dat is ook al vreemd.
De eerste keer staat de 9 over Mole de tweede keer erboven.

Zou Sven na Lennart geboden hebben bij de veiling?
Dus eerst 10.000 door Lennart en onderboden door Sven met 7.600 €.
Dat 'mol Lennart' ondanks de hele opbouw hiernaar toe in een veiling in aflevering zes de pot mag plunderen - volste recht, daar niet van - gaat er bij mij niet zo lekker in.
En van de vijf die nog in het spel zitten is Sven de laatste die ik verdenk, dat is misschien nog wel het beste argument he @MitchK  ;D.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2021, 09:35:33 door foxhunter »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 2-05-2021, 23:32:57 »
Deze tweet gaat momenteel rond, mogelijke hint naar Lennart. Bij het boek dat in het begin van de aflevering wordt voorgelezen. Het poppetje op de positie van Lennart heeft steeds een nar-hoedje op.

https://twitter.com/emarsbm/status/1388949990500929539


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 2-05-2021, 23:33:52 »
Grappig dat na de jokerhint in WIDM er nu misschien een narhint is dan. Het is wel een plausibele. ::jaja::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 2-05-2021, 23:45:07 »
Deze vind ik wel heel sterk eigenlijk. Is ook niet echt anders uit te leggen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 2-05-2021, 23:47:52 »
Is dat kostuum niet aan zijn beroep opvoeder te koppelen? We zien ook iemand met een universiteithoedje en dat moet toch Philip zijn.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 2-05-2021, 23:49:08 »
Is dat kostuum niet aan zijn beroep opvoeder te koppelen? We zien ook iemand met een universiteithoedje en dat moet toch Philip zijn.
Wellicht is dat afstudeerhoedje te linken aan de winnaar?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 2-05-2021, 23:53:51 »
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Het narretje is zeker Lennart ja. Maar waarom is een nar per se een Mol?
...óf niet!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 2-05-2021, 23:57:17 »
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Het narretje is zeker Lennart ja. Maar waarom is een nar per se een Mol?

Van wikipedia:
De nar had een bijzondere sociale positie. Enerzijds wekte hij de indruk onderaan de sociale ladder te staan, anderzijds was hij in de positie leden en gasten van het hof te doorgronden en hen voor de gek te houden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 2-05-2021, 23:59:48 »
En wat was Lennarts reactie op de vraag of hij de Mol zou kunnen zijn: "Ik hou er wel van om met de voeten van mensen te spelen"
Aldus geschiedde! Een van de beste Mollen ooit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 3-05-2021, 00:02:32 »
Ik zit te zoeken in het sprookjesboek. Er zijn verschillende letters rood van kleur. Maar ik kom iets te vaak de O tegen. Verder de N en de M.

Maar ik kan daar nog geen chocola van  maken....ik zag dacht ik ook rode letters in het midden van een zin.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 3-05-2021, 00:25:09 »
Deze tweet gaat momenteel rond, mogelijke hint naar Lennart. Bij het boek dat in het begin van de aflevering wordt voorgelezen. Het poppetje op de positie van Lennart heeft steeds een nar-hoedje op.

https://twitter.com/emarsbm/status/1388949990500929539

De scène aan tafel zou uit de tweede aflevering moeten komen lijkt me: dan zou het bijvoorbeeld de onderhandelingstafel in de bunker moeten zijn - daarna gaan immers ook de twee kandidaten, een pagina later in het Sprookjesboek, naar huis. De foto van Lennarts positie aan tafel is van de bomtafel, die is natuurlijk veel later... hij zit niet op die locatie aan de tafel bij de bunker. Philip wel, maar wie is dan de vrouw in het midden?

Maar toch is het wel duidelijk dat Lennart de nar is bij de hypnose...

Ik blijf het raar vinden, omdat het dan zó duidelijk is. Hoezo moet er een nar op die plaatjes? Wat is het doel van de makers hiermee?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 3-05-2021, 00:34:41 »

Ik blijf het raar vinden, omdat het dan zó duidelijk is. Hoezo moet er een nar op die plaatjes? Wat is het doel van de makers hiermee?
Een verborgen hint naar de mol wellicht? En juist omdat het ''zo duidelijk'' is kan het.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 3-05-2021, 00:40:33 »
Een verborgen hint naar de mol wellicht? En juist omdat het ''zo duidelijk'' is kan het.

Ik dacht zodra dat sprookjesboek startte wel: hier zit een hint in. Maar zag m dus niet