Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24081 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 3-05-2021, 00:42:38 »
Een verborgen hint naar de mol wellicht? En juist omdat het ''zo duidelijk'' is kan het.

Dat betwijfel ik dus (want vond het te opvallend).. Ik heb er even over nagedacht. Ik denk dat het simpeler is: Ze hebben geprobeerd elk poppetje herkenbaar te maken. Bij de vrouwen kan dit door lengte en kapsels opgelost worden. Bij de mannen minder makkelijk. Ze zullen Lennart als de lolbroek van de groep hebben willen neerzetten, dat past bij zijn karakter. Net als Professor Philip herkenbaar is door zijn hoedje.

Blijft wel de vraag openstaan waarom de posities bij de tafel uit aflevering/hoofdstuk 2 niet klopt met de beelden. De bomtafel, waar deze mee vergeleken wordt, komt immers op een latere pagina ook in het boek voor.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 3-05-2021, 00:58:28 »
De nar als Lennart klopt niet in afl van de atoombunker, op het plaatje in het boek zien we en de professor en de nar . Verder wordt er gesproken over 2 afvallers , waardoor er geen twijfel is over dat dit de bunker is.

Wel nu Lennart en Philip zaten niet bij elkaar in die proef.

Dus ja de nar komt steeds terug in het boek, en stelt bij een groot aantal proeven mogelij’ Lennart voor, maar hier duidelijk niet.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 3-05-2021, 10:36:43 »
Prachtige illustraties en animaties in het sprookje.  ::bravo::

Ik denk toch wel zeker dat Lennart de nar voorstelt in dit verhaal.
Zijn positie in de groepjes is zoals genoemd niet helemaal getrouw aan de afleveringen, maar is dat nodig voor deze hint?
Als je link van nar naar mol wilt leggen ben je er al, maar het is echt persoonlijke interpretatie of je die link wilt leggen.
De link van de geleerde met de kwasthoed naar Philip als winnaar ging in elk geval niet op.



Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 3-05-2021, 10:44:36 »
De link van de geleerde met de kwasthoed naar Philip als winnaar ging in elk geval niet op.

Philip is toch docent? Dan is dat toch de link?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 3-05-2021, 11:01:21 »
Dat klopt, dus het hoedje zal bedoeld zijn als docent. En niet als geleerde winnaar van het spel.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 3-05-2021, 12:16:26 »
Deze foto zag ik op twitter. Het moet toch Alexanderplatz zijn zou je denken? Hier staat "Alles anders platz" ::vergroot::

edit: staat gewoon altijd op het gebouw dus geen hint door fotoshop
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 12:26:22 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 3-05-2021, 12:23:58 »
Leuke Photoshop.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 3-05-2021, 12:24:32 »
Ik zie nu op een andere foto dat dit idd op het gebouw staat. Geen shop of hint dus. Helaas.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 3-05-2021, 12:28:17 »
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 12:32:04 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marburg

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 3-05-2021, 17:21:07 »
10 3 7 2 9 1 8 5 4 6


Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 3-05-2021, 17:32:17 »
Prachtige illustraties en animaties in het sprookje.  ::bravo::

Ik denk toch wel zeker dat Lennart de nar voorstelt in dit verhaal.
Zijn positie in de groepjes is zoals genoemd niet helemaal getrouw aan de afleveringen, maar is dat nodig voor deze hint?
Als je link van nar naar mol wilt leggen ben je er al, maar het is echt persoonlijke interpretatie of je die link wilt leggen.
De link van de geleerde met de kwasthoed naar Philip als winnaar ging in elk geval niet op.

Is het niet veel simpeler? Len-nar-t? Wellicht zat de illustrator met zijn handen in het haar om iets met Lennart te bedenken?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 3-05-2021, 17:38:48 »
10 3 7 2 9 1 8 5 4 6

En wat is de betekenis volgens jou?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 3-05-2021, 18:02:32 »
Ik vind de rode tag op het shirt van Lennart en ook de nar in het sprookje 2 hele duidelijke hints. Mijn probleem is:

Ik zag dit zelf als onnozele kijker direct bij het zien van de aflevering ook. DeMol heeft tot nu toe nog nooit hints gemaakt die je als kijker direct naar de mol brengen en zeker niet bij 1 keer kijken. En nu 2 keer in 1 reeks? Zonder ze echt goed te verstoppen? ::ohno::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 4-05-2021, 13:29:21 »
Misschien te ver gezocht... Maar:

Annelotte heeft in aflevering 7 een blauw verband. Die droeg ze al bij verstoppertje. Had ze zich geblesseerd, of houdt het (letterlijk) verband met de kleur blauw bij de hypnose?
Annelotte schatte Samina en Noah daar in als ontvankelijk, en Lennart niet. Het bleek precies andersom uit te pakken.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 13:44:08 door Molest »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 4-05-2021, 15:11:35 »
Ik vermoed dat het blauwe verband echt wel aangeeft dat ze ergens een blessure heeft opgelopen, misschien bij het dragen van de mand met stenen.
Ik zie geen redenen om dit op welke manier ook te verbinden met het voorkomen van iets blauws eerder. Maar niets is wat het lijkt

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 4-05-2021, 15:16:55 »
Te vaak Isidoor op die arm moeten dragen, waarschijnlijk. :) Ik heb ook geen hoge verwachtingen. Ze liep wel in het park al eens met een paar gele sokken / capuchon en een lichtblauwe broek, dezelfde kleuren die Isidoor toen ook droeg.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 4-05-2021, 15:17:26 »


Onderweg met de mol ... op rolschaatsen
= Sven

Offline blob

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 4-05-2021, 16:04:43 »
Als je Lennart graag wil verdenken kun je inderdaad zeggen dat zijn afbeelding als nar verwijst naar zijn molschap, maar je kunt er ook prima voor kiezen dat simpelweg te zien als verwijzing naar zijn naam: LenNARt.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 4-05-2021, 16:12:36 »
Ik zie nu op een andere foto dat dit idd op het gebouw staat. Geen shop of hint dus. Helaas.

Sluit anders prachtig aan bij mijn eigen 'anders' momentje.
Geďntrigeerd door Sven's Berliner bol ontdekte ik dat als je de letters door elkaar gooit je uitkomt bij oa Brillenboer....onze Hans Anders met knipoog naar de grote Grimm sprookjes concurrent Hans Christian Andersen...het zijn die grappige zijsprongetjed die de speurtocht naar de mol zo'n Fun maken ::rofl::

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 5-05-2021, 22:23:11 »
Waarschijnlijk is dit helemaal niks, maar Lennart lijkt bij elke eliminatie onder zijn jas een kledingstuk te dragen in de kleur van de kleren van de personen op het schilderij 'Het Laatste Avondmaal' uit de eerste aflevering. Het laatste avondmaal zou daarmee een verwijzing zijn naar de eliminatie.
Er zou veel overlap zijn (hij draagt meerdere malen verschillende witte truien/polo's), maar zijn kleren zijn steevast dezelfde kleuren als die van enkele figuren op het schilderij.

Het schilderij


Aflevering 1:



Aflevering 2: (geen eliminatie voor Lennart)


Aflevering 3:


Aflevering 4:


Aflevering 5:


Aflevering 6:


Aflevering 7: