Auteur Topic: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 24037 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 6-05-2021, 13:08:14 »
Gilles zegt bij verstoppertje: In het MIDDEN van de gang, Lotte.

Dit kun je opvatten als: Annelotte (bevindt zich) in het midden van de gang. Die zij als mol zelf gegraven heeft.
Het was al eigenaardig dat Annelotte de stoel eerst op de verkeerde plek zette, maar wie weet was het om mee te werken aan een hint.

EDIT: het tekstballonnetje van Gilles is dezelfde kleur blauw als het verband van Annelotte om haar arm. Alsof die twee onder een hoedje spelen.
:)
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 14:51:30 door Molest »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 6-05-2021, 19:23:57 »
Is dit een ladder in Vlaanderen? Hier in het westen noemen we dit gewoon een keukentrapje. :)

Als er dan toch een hint in zit, zie ik eerder de A van Annelotte. En ook de schaduw op de muur is opvallend, het lijkt op een 4.
In elk geval klopt die schaduw niet want er zit een spijl in die niet in de kruk zit. En daarbij, waaróm staat die kruk daar?
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 19:31:25 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 6-05-2021, 19:30:50 »
Ook geen keukentrapje trouwens, eerder een schilderstrapje. Ik zou het wel grappig vinden als het een hint was, dan hadden alle kandidaten dat kunnen opmerken zonder een dossier te openen. Waarom het er anders stond, geen idee. Een raar object voor die kamer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 6-05-2021, 19:32:55 »
Ook geen keukentrapje trouwens, eerder een schilderstrapje. Ik zou het wel grappig vinden als het een hint was, dan hadden alle kandidaten dat kunnen opmerken zonder een dossier te openen. Waarom het er anders stond, geen idee. Een raar object voor die kamer.
En het is bewust gedaan, die schaduw ontstaat niet toevallig. Naast een duidelijk A zou je ook een 4 kunnen zien, is de vierde envelop misschien van ...

Ik heb nog eens de aflevering doorgekeken, de eerste drie enveloppen zijn niet van Annelotte, nr 4 en 5 kon in niet zien dus het zou kunnen dat vierde van Annelotte was.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 20:01:28 door Run »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 7-05-2021, 22:44:43 »
Viel me op dat je met de eerste letter van elk hoofdstuk uit het sprookjesboek bijna ''ongewoon'' kan maken, alleen de ''e'' mist helaas.
Maar het boek is nog niet uit natuurlijk. Zou leuk zijn als de reünie-aflevering met het laatste hoofdstuk begint. ''En de fakkel ging branden bij...''  ;)

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 8-05-2021, 16:11:24 »
https://be.wieisdemol.com/forum/2021/?action=dlattach;topic=70595.0;attach=142877;image

Gilles appt inderdaad in het MIDDEN van de gang Lotte. Kijk naar bovenstaande foto. Foto bij bericht van Molest pagina 8. (route die Annelotte aflegt met vliegtuigje in hangar)
Dit is de gang naar het midden van het mol logo, waar het woord start staat. Annelotte liep hier tijdens deze opdracht.
De mol in het midden van het mol logo. Bovendien zien we iemand in een habijt voor het mol logo staan. Om het hoofd zien we precies dezelfde vorm
Ik kan helaas zelf geen foto’s uploaden, anders had ik ze bij gevoegd.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 16:15:45 door Memmymol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 8-05-2021, 17:21:50 »
Huh? Je hebt het over twee totaal verschillende opdrachten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 8-05-2021, 17:51:27 »
Mij viel al eerder op dat het parcours in de hangar dezelfde vorm heeft, als het laatste stuk van het mol logo. de gang die in het midden zit.
Door de app van Gilles naar Annelotte, moest ik daar weer aan denken en besloot ik het toch nog even te posten.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 8-05-2021, 20:10:14 »
Dit zou vooral mooi zijn als dat oranje scherm hier naar verwees
De mol heeft in wezen altijd een oranje scherm gezien (in de zin van ‘een niet van oranje te onderscheiden scherm’) als die kleurenblind is. Ik neem aan dat Lennart rood/groen blind is en dan is oranje/groen (zeker met de kleur oranje die ik in de trailer heb gezien) best lastig (kan ik uit ervaring zeggen).

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 8-05-2021, 22:51:04 »
Iets heel anders dat me opviel. Vorig jaar kreeg ik geen advertenties te zien in de stream vanuit Nederland. Dit jaar tot en met aflevering 3 ook niet en opeens in een break de advertentie van een van de hoofdsponsoren (BMW). Zou vast vergezocht zijn een hint in die ad te zoeken, maar toch...

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 9-05-2021, 10:39:48 »
Wat denken jullie hierover :


Deur in loft Berlijn leest i storage.

Wat als dit verwijst naar 2 Sven hints?

* Afl 1 stormloop = mol op rots (stor achterstevoren)
Er moet een reden zijn waarom Sven extra lang bleef chickendansen aan die rotswand?

* MHMGEPEA? Die koelkast wordt niet zomaar opgesteld...
Als je de alfabetische nummering optelt (ook de dubbele cijfers) krijg je
4+8+4+7+5+7+5+1 = 41
Of leeftijd Sven (age)

Isidoor is dan een knipoog hint tussen beide deuren?

Te ver gezocht, misschien. Wel duidelijk zichtbaar voor de kijker.








 .


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 9-05-2021, 17:37:02 »
Ok nog een allerlaatste hersenkronkel dan, om het af te leren.

In het sprookjesboek schittert Annelotte tot nu toe in afwezigheid. Het enige onderscheidende dat we van haar zien zijn hele grote laarzen op de achterste rij in Hst 1.
Ik vermoed dat ze als ruiter neergezet gaat worden in het verhaal. Ze rijdt immers paard.

Het woord ruiter stamt etymologisch van rover.
Berooft ruiter Annelotte de groep?

In de maisveld opdracht, op de rij met targets, was de negende vorm een ruit. De negende mol is de ruit-er?  Of de (rec)ruiter?

Heel veel plezier iedereen vanavond. Hoe het verhaal ook eindigt, het wordt sowieso een top finale!
 ::bravo::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 15-05-2021, 11:38:35 »
En ik zie dat de makers daar ook een handje van hebben, getuige de puzzeldoos waar een 1-tje af is gevallen.

Ik zie deze reactie nu pas.

Ik heb op de site van Ravensburger een tijd gezocht naar die puzzel. Tot mijn ergernis kon ik wel de 1500-stukjes variant vinden.

Nú weet ik waaróm. De makers hebben gewoon geweten dat kijkers naar die puzzel zouden gaan zoeken....

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 15-05-2021, 14:38:35 »
Ik zie deze reactie nu pas.

Ik heb op de site van Ravensburger een tijd gezocht naar die puzzel. Tot mijn ergernis kon ik wel de 1500-stukjes variant vinden.

Nú weet ik waaróm. De makers hebben gewoon geweten dat kijkers naar die puzzel zouden gaan zoeken....
Wat bedoelen jullie precies met 1'tje af gevallen'?  :o
En kan je eens een linkje sturen naar de puzzel? Ik heb hem ook lang gezocht maar nérgens gevonden.
En ik wil hem eigenlijk wel een keertje maken.  ::jaja::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 15-05-2021, 17:28:36 »
De orginele Schliersee puzzel heeft 1500 stukjes. (niet meer te koop).  De puzzel was nooit in 500 te verkrijgen.

Om de opdracht practisch haalbaar te laten zijn, heeft de redactie gekozen voor 500 stukjes. Een puzzel van 500 stukjes is op zich gewoon met een eigen aangeleverde foto custom te bestellen. Maar daar krijg je niet standaard die leuke orginele doos bij. Dus of de redactie heeft een custom doos zelf gemaakt, of laten maken, of ze hebben de orginele doos van 1500 stukjes bij de hand gehad en in de post-pro er een 1-tje vanaf gehaald waardoor er 500 te lezen is.

https://www.puzzelotheekpieces.nl/wp-content/uploads/2021/02/P1080077-Schliersee-in-de-Beierse-Alpen-Ravensburger-1500-C099-scaled.jpg

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 15-05-2021, 17:33:54 »
Aah!
Balen dat die niet meer te koop is  ::vergroot::
Ik kan me ook wel voorstellen dat de redactie gewoon samengewerkt heeft met Ravensburger, en gewoon gevraagd hebben om die puzzel met 500 stukjes te fabriceren in ruil voor wat tv-aandacht.  ;)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 16-05-2021, 21:27:00 »
De hints: https://www.wieisdemol.be/video/209/de-verborgen-tips-lennart

Zitten weer een paar pareltjes bij! Die aaihint! En de hoge toon! Zelfs in de hints zit humor. ::rofl:: ::bravo::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 16-05-2021, 21:31:25 »
De hints begonnen nog een beetje mwoah, maar de aaihint en hoge tonen zijn natuurlijk fantastisch! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 16-05-2021, 21:38:49 »
Due hoge tonen, mijn hond reageert er totaal niet op, dus kan ik daar niet veel mee. De aaihint in baudotcode echt schitterend. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 17-05-2021, 18:30:01 door Tarbozan »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints]-topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 16-05-2021, 23:25:34 »
Lennart in de herfstbeelden! Ik heb er nog heel even aan gedacht dat zoiets zou kunnen, maar is dit eigenlijk nergens gevonden???
Verder weer leuk gedaan. Enkele zijn ook daadwerkelijk gevonden, enkele net niet. En zou moet het zijn vind ik.