Poll

Wat deed de mol in aflevering 7? (laatste aflevering Molpunten)

(sprookjes) de mol wil Hans en Grietje zijn
(sprookjes) de mol wil niet Hans en Grietje zijn
(sprookjes) de mol zet met steentjes een pad uit en moet zich verstoppen
(sprookjes) de mol leest sprookjes voor en maakt het eten klaar
(Hans en Grietje) de mol (als lezer) zoekt veel contact met de kinderen
(Hans en Grietje) de mol (als lezer) zoekt weinig contact met de kinderen
(Hans en Grietje) de mol (als lezer) vult het gevraagde witgelakte stukje goed in
(Hans en Grietje) de mol (als lezer) vult het gevraagde witgelakte stukje fout in
(Hans en Grietje) de mol (als loper) pakt veel snoepjes
(Hans en Grietje) de mol (als loper) pakt weinig snoepjes
(Hans en Grietje) de mol (als loper) plaatst veel objecten bij het juiste sprookje
(Hans en Grietje) de mol (als loper) plaatst weinig objecten bij het juiste sprookje
(Hans en Grietje) de mol (als lezer) volgt de gelegde pijlen/kiezels op de juiste manier
(Hans en Grietje) de mol (als lezer) volgt de gelegde pijlen/kiezels op de verkeerde manier
(spookhuis) de mol (als verstopper) neemt vaak initiatief bij deelopdrachten bij het verstoppen
(spookhuis) de mol (als verstopper) neemt weinig initiatief bij deelopdrachten bij het verstoppen
(spookhuis) de mol (als verstopper) neemt veel risico bij deelopdrachten bij het verstoppen
(spookhuis) de mol (als verstopper) neemt weinig risico bij deelopdrachten bij het verstoppen
(spookhuis) de mol (als verstopper) stelt voor naar buiten te gaan
(spookhuis) de mol (als verstopper) gaat met de ander mee naar buiten
(spookhuis) de mol (als kok) verlaat de keuken vaak
(spookhuis) de mol (als kok) verlaat de keuken weinig
(spookhuis) de mol (als kok) verdenkt de ander in hun duo
(spookhuis) de mol (als kok) verdenkt de ander in hun duo niet
(hotel) de mol maakt de afdaling
(hotel) de mol maakt de afdaling niet
(hotel) de mol zegt meteen "euh"
(hotel) de mol zegt na een tijdje "euh"
(hotel) de mol zegt geen "euh"
(hotel) van de woorden die de mol niet mag zeggen, worden er veel geraden
(hotel) van de woorden die de mol niet mag zeggen, worden er weinig geraden
(hotel) de mol raadt veel woorden
(hotel) de mol raadt weinig woorden
(hotel) de mol verdient een pasvraag
(hotel) de mol verdient geen pasvraag

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend  (gelezen 4816 keer)

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #20 Gepost op: 9-05-2021, 11:18:43 »
Leuk dat hier eens niet Lennart uitkomt, ook al denk ik wel dat Lennart het is. Maar we zullen het snel weten! Bedankt weer voor het bijhouden Erik. ::ok::

Online Memmymol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #21 Gepost op: 9-05-2021, 11:48:06 »
Ja, bedankt voor dit onderdeel van het forum.
Waardeer ik erg!😊

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #22 Gepost op: 9-05-2021, 12:06:40 »
Toch wel erg grappig dat een eerste afvaller gewoon op plek 5 eindigt van molpunten , geeft aan hoe verdacht we met zijn allen bijvoorbeeld Philip vonden ( hmm en juist hem verdenken alle finalisten ? )
Ik denk dat wij anders kijken dan de deelnemers

Thanks voor het werk  ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #23 Gepost op: 9-05-2021, 12:36:55 »
Leuk dat hier eens niet Lennart uitkomt, ook al denk ik wel dat Lennart het is. Maar we zullen het snel weten! Bedankt weer voor het bijhouden Erik. ::ok::
Dit inderdaad!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #24 Gepost op: 9-05-2021, 14:01:25 »
Ik vrees dat er iets te veel tunnelaars deze vragenlijst telkens op maat van hun mol invullen. Ik hecht meer belang aan Follow the money ranglijsten.
Persoonlijk vond ik het overgrote merendeel van de keuzeopties bij deze molpunten onzinnig omdat er zo vaak geen tegenstelde belangen waren tussen de kandidaten en de mol.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2021, 14:37:24 »
Ik heb puur uit hoofde gekeken van de positie en de mogelijkheid wat de mol daar kon aanrichten , dus juist niet wat mijn verdachte daar deed.  Als het om het even was, ben ik voor de mathematische meerderheid gegaan.  Als je teveel vanuit jouw verdachte dit gaat doen moet je al een diverse steekproef groep hebben om de gekleurdheid van de testresultaten tegen te gaan.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #26 Gepost op: 9-05-2021, 18:12:04 »
Leuk dat hier eens niet Lennart uitkomt, ook al denk ik wel dat Lennart het is. Maar we zullen het snel weten! Bedankt weer voor het bijhouden Erik. ::ok::
Ja, bedankt voor dit onderdeel van het forum.
Waardeer ik erg!😊
Dit soort berichtjes doen mij dan weer heel erg goed :) Ik doe het graag, maar ik ben na al die seizoenen vlak na elkaar wel een klein beetje "molpunten-moe" om eerlijk te zijn, dus ik ben ook wel weer blij dat het even klaar is.

Toch wel erg grappig dat een eerste afvaller gewoon op plek 5 eindigt van molpunten
Die lijst van alle deelnemrs zou ik niet te veel op afgaan. Vroege afvallers eindigen meestal ergens in het midden, omdat die maar een paar afleveringen "de kans hebben gehad" om zich verdacht danwel onverdacht te gedragen. Eigenlijk is het beter dat op een of andere manier te middelen, maar ik vind het niet belangrijk genoeg om serieus uit te zoeken hoe dan :) Voor mij is het vooral om al die namen nog eens langs te laten komen.

Ik vrees dat er iets te veel tunnelaars deze vragenlijst telkens op maat van hun mol invullen. Ik hecht meer belang aan Follow the money ranglijsten.
Persoonlijk vond ik het overgrote merendeel van de keuzeopties bij deze molpunten onzinnig omdat er zo vaak geen tegenstelde belangen waren tussen de kandidaten en de mol.
Gelukkig zijn er molpunten èn follow-the-moneylijstjes :) Om eerlijk te zijn, ik vind het bij de Vlaamse Mol altijd een pak lastiger dan bij de NLse om goede stellingen te kiezen, vaak juist doordat er zoveel mogelijkheden zijn en zoveel mogelijke tactieken en zoveel belangen kunnen spelen. Dat komt vooral door al die subgroepjes met aparte rollen binnen opdrachten.

Wat betreft onzinnige stellingen: eigenlijk is het juiste de bedoeling om voor dingen waar twijfel over is, uitsluitsel te geven door middel van de poll. Veel dingen zijn evident (verdient de mol geld of niet) maar veel dingen zijn inderdaad discutabel, en dat is eigenlijk de bedoeling. Zo kunnen we hopelijk toch uit die onenigheid wat informatie krijgen over of iets "overwegend mols" is of niet. Goed voorbeeld is de stelling over "euh zeggen": gezien de onenigheid in de poll is dat dus niet waar wij denken dat gemold is.
Uiteraard zijn suggesties voor goede stellingen altijd welkom: ik vraag er elke aflevering bewust naar. Dus heel graag stellingen aandragen als je iets weet :) Ik vind het ergens jammer dat er zo weinig respons op mijn wekelijkse verzoek komt, ook al snap ik dat wel, want de topic is nu eenmaal niet top-of-mind als de aflevering net is geweest. Maar ik wil voorkomen dat de molpunten een one man show worden :)

Wat ik hoop is dat mensen hun tunnel kunnen loslaten. Het kan geen kwaad om te denken aan welke kandidaten iets deden bij het invullen (het is de bedoeling om het altijd in context van de aflevering te zien immers) maar ik hoop dat mensen bij het invullen kunnen denken "ja, wat Sven en Philip hier deden ja dat vond ik wel mols" en een stelling later denken "ja, wat Annelotte hier deed vond ik inderdaad verdacht". Dan is er niks aan de hand. Als mensen van tevoren al zeker weten dat Sven de mol is en alles aanvinken wat hij deed, nee, dan hebben we aan zo'n stem niet zo veel. Maar juist het feit dat er Annelotte uitkomt, laat zien dat dat niet echt is wat er gebeurt :)

Als het om het even was, ben ik voor de mathematische meerderheid gegaan.
Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Het is geen "test" in de zin van de test in De Mol; bij molpunten gaat her et niet om dat je antwoorden "goed" hebt. Als er 9 mensen X doen en 1 doet Y, dan nog moet je eigenlijk puur kijken naar of het voor een mol logischer is om X te doen of Y. Alleen dán kunnen we beoordelen of we Y moeten tellen als iets mols of als iets onmols. Daar gaat het om: bepalen wat het mollengedrag is :) en dan aan het einde van de rit kijken wie het meeste mollengedrag vertoonde. Het gaat niet om wie het vaakst in de grote groep zat :)
« Laatst bewerkt op: 9-05-2021, 18:17:57 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #27 Gepost op: 10-05-2021, 19:10:47 »
Dit soort berichtjes doen mij dan weer heel erg goed :) Ik doe het graag, maar ik ben na al die seizoenen vlak na elkaar wel een klein beetje "molpunten-moe" om eerlijk te zijn, dus ik ben ook wel weer blij dat het even klaar is.

Ik denk dat, ondanks dit geweldige seizoen, we allemaal een beetje mol moe zijn nu hoor ::jaja::. Tenminste, ik wel ;D.

Tof dat er iets anders is uitgekomen, en Lennart is nog steeds erg hoog geëindigd in de eindnotering dus wat mij betreft is het geen flop ::ok::. Bedankt voor het bijhouden weer!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Molpunten 2021 - uitslag bekend
« Reactie #28 Gepost op: 10-05-2021, 23:14:39 »
Leuk dat hier eens niet Lennart uitkomt, ook al denk ik wel dat Lennart het is. Maar we zullen het snel weten! Bedankt weer voor het bijhouden Erik. ::ok::

Ja, eens! (al zat ik er zelf wel naast hoor wat de mol betreft  ;D )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)