Auteur Topic: [Aflevering 3]  (gelezen 3998 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #40 Gepost op: 7-04-2021, 22:49:22 »
Pff. Wat gebeurt er veel in een aflevering. Normaal hou ik ervan als opdrachten lukken, dus ik vond deze aflevering iets minder, maar de opdrachten waren weer prima. De eerste opdracht met de hondjes vond ik wat rommelig, doordat er erg veel groepjes waren en ook weer deelopdrachtjes, en die hypnose-opdracht er steeds tussendoor zat. Die hypnose-opdracht vond ik wat saai, maar is wel weer eens wat anders.

Die domino-opdracht zat steengoed (sorry ::nieuwsgierig:: ) in elkaar, vooral het feit dat de printer voor iedereen zichtbaar daar zijn ding stond te doen, en dat er steeds 2 kandidaten afwezig waren en dus een deel van de actie in de domino-zaal missen. De simpele opmerking dat de mol de duo's samenstelt geeft de opdracht echt wat extra. Maar het was wel echt een stress-opdracht, ik had gehoopt dat het wat beter zou lukken... En jammer dat ook de Vlaamse mol kandidaten verleidt om erg veel geld te verwedden voor pasvragen. Maar goed, dat zal er wel bij horen.

Opvallend vond ik trouwens dat sommige kandidaten wel erg veel steentjes in hun eurotekens/cijfers zetten. Dan schiet het niet echt op. Maar goed, achteraf was er genoeg tijd om rustig te bouwen, maar je moet dingen niet omstoten. Meer openingetjes houden was beter geweest. En sommige mensen op de reservebank zetten ook...

En Isidoor is natuurlijk wel het schattigste element van dit seizoen, nu al. Ben erg benieuwd hoe hij de groepsdynamiek gaat beïnvloeden. Huisdieren kunnen boosheid doen vergeten, volgens mij, en volgens mij kan deze groep dat wel gebruiken ;).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #41 Gepost op: 10-04-2021, 21:23:49 »

Hier vraagt een van de makers duidelijk of de hond het gewend is om met veel nieuwe mensen in contact te komen. De fokker zegt dat deze honden kicken op aandacht. Lijkt me weinig aan de hand dus voor dat beestje.
Tevens wordt er gezegd dat Isi vroeger shows heeft gelopen en het vele reizen ook al gewend is. Vrij duidelijk dat ze niet zomaar even een hondje hebben uitgekozen.


Ja, maar door het afval-element van De Mol, blijven er steeds minder mensen over om aandacht van te krijgen, denk ik?   ???
En wat als bv Annelotte opeens afvalt en de groep meteen verlaat? Zij heeft blijkbaar de beste band met Isidoor. Da’s voor zo’n dier ook een rare en plotselinge overgang. Lijkt mij hoor.

Edit: wel fijn om te weten dat Isidoor getraind is, hij komt over als een rustige en tevreden hond. Ik ken veel honden die alleen maar blaffen, dus dat zit hier dan wel goed.

Ik vond deze aflevering persoonlijk iets minder dan de vorige twee, ondanks dat Isidoor en de andere honden echt tof  ::love:: waren.
Ligt misschien ook aan mij: ik heb geloof ik niet zoveel met hypnose, plus dat er dan opeens een hypnotiseur is (die ook mogelijk invloed heeft op het verloop van de opdracht en niet alleen de kandidaten); dat vond ik wat afleidend. Al heb ik mij wel vermaakt.  ::ok::

Misschien is het ook dat, naar mijn idee, veel kandidaten zijn afgevallen die het spel wat socialer speelden. Nu blijven, voor een groot deel, de ‘hardere’ kandidaten over. Dan is Isidoor misschien een goede zet, zoals Erik Leppen al uitlegt; dat kan de boel weer wat neutraliseren.

Domino-opdracht was mooi, maar zeer onhandig gespeeld door de domino-leggers. De mol doet hier goede zaken.  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 00:48:29 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)