Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose  (gelezen 6683 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2021, 14:37:26 »
En uit het interview dat Gilles van Bouwel met Noah had bleek dat Noah in een vragenlijst ingevuld had in het paranormale te geloven. Op basis daarvan zijn ze mogelijk geselecteerd.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2021, 14:41:28 »
Ik heb niet meegekregen dat dit volgens een vragenlijst gebeurde, moet ik nog eens kijken. Ik dacht dat Gilles drie namen noemde. En dat dus de mol hier expres niet bij zat. Ik denk evengoed dat Samina en Lennart niet de mol zijn.. ::)

De mol zit soms in een plek die niet goed is.

Elisabeth moest gaan zingen en kon  hierdoor niet meedoen aan de escaperoom waardoor er 3000 euro verdiend is (of de rode draad waar ze snel uitlag en hierdoor geen invloed op dillema' had).

Pieter moest gaan worstelen, en had hierdoor geen invloed op de escaperoom of het geld verdienen bij de worstelfiguren.

Elisabeth ging de mode-opdracht doen, en had hierdoor geen invloed op de andere opdracht of haar opdracht geld ging verdienen. (of ging in een tuktuk rondrijden waardoor ze geen invloed had op de moto-opdracht en wat daar verdiend werd).


De Mol zit bij de Vlaamse serie niet altijd op de ideale positie. Dus dat is niet echt een reden om af te schrijven vind ik.
klaar voor de strijd

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2021, 14:45:39 »
En uit het interview dat Gilles van Bouwel met Noah had bleek dat Noah in een vragenlijst ingevuld had in het paranormale te geloven. Op basis daarvan zijn ze mogelijk geselecteerd.

Denk niet dat de mol daarvoor zou zijn gekozen, zelfs als hij of zij interesse voor hypnose zou hebben ingevuld op zijn of haar formulier. Bij hypnose kun je namelijk de controle verliezen. Niet iets wat de mol wil denk ik. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2021, 14:46:20 »
Lennard super verdacht in deze opdracht. Eerst kan hij onder hypnose zijn record met planken NIET verbeteren. Terwijl dit nu juist een standaard voorbeeld is van wat hypnose met iemand zou kunnen doen.
Ook bij het schrijven van het gedicht is hij erg verdacht door het tegenovergestelde te doen. Helaas voor hem deed een andere kandidaat ook het tegenovergestelde waardoor het geld uiteindelijk toch nog binnen kwam.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2021, 14:47:56 »
Lennard super verdacht in deze opdracht. Eerst kan hij onder hypnose zijn record met planken NIET verbeteren. Terwijl dit nu juist een standaard voorbeeld is van wat hypnose met iemand zou kunnen doen.
Ook bij het schrijven van het gedicht is hij erg verdacht door datgene te doen wat niemand van hem zou hebben verwacht. Helaas voor hem deed een andere kandidaat ook het tegenovergestelde waardoor het geld uiteindelijk toch nog binnen kwam.

Dan moet je wel heel erg goed kunnen acteren en je maakt het jezelf als mol wel moeilijk dan. Alle ogen op je gericht. Ik geloof dat niet.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2021, 15:22:08 »
Ik heb altijd erg moeite met dit soort opdrachten. Ik vind hypnose iets engs, iets dat wat mij betreft niet in een spelshow thuishoort. Als ik deelnemer was geweest had ik deze opdracht 100 procent geweigerd.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2021, 15:33:46 »
Lennard super verdacht in deze opdracht. Eerst kan hij onder hypnose zijn record met planken NIET verbeteren. Terwijl dit nu juist een standaard voorbeeld is van wat hypnose met iemand zou kunnen doen.
Ook bij het schrijven van het gedicht is hij erg verdacht door het tegenovergestelde te doen. Helaas voor hem deed een andere kandidaat ook het tegenovergestelde waardoor het geld uiteindelijk toch nog binnen kwam.
Lennart deed als enige het tegenovergestelde... En dat planken vind ik eigenlijk niet zo verwonderlijk, aangezien hij al een sterke tijd neerzette een tijdje ervoor en hij waarschijnlijk de tweede keer ook meer vermoeid was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2021, 15:35:20 »
Ik heb altijd erg moeite met dit soort opdrachten. Ik vind hypnose iets engs, iets dat wat mij betreft niet in een spelshow thuishoort. Als ik deelnemer was geweest had ik deze opdracht 100 procent geweigerd.
Ik zou er principieel niet aan mee doen. Maar op vakantie op de camping toch een keer gezien. Mensen die hypnotiseerbaar zijn, kunnen planken als de beste. De hypnotiseur ging er zelfs bovenop staan. De grap van een omstander: die zal morgen rugpijn hebben, zit nog in mijn geheugen gegrift.
Lennart is niet gehypnotiseerd geweest bij dat planken.
Ik zie hier weinig ruimte voor een kandidaat die gaat nepmollen, dat maakt waarschijnlijker dat Lennart de mol is.

Viel me op dat bij de keuze wie er uit hypnose zouden komen, iedereen een beetje op een rij staat maar dat Jasmien naar voren stapt. Als je je dan omdraait heb je een goede discussie positie, je kijkt de anderen allemaal aan.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 16:36:17 door foxhunter »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2021, 16:47:54 »
Ik heb altijd erg moeite met dit soort opdrachten. Ik vind hypnose iets engs, iets dat wat mij betreft niet in een spelshow thuishoort. Als ik deelnemer was geweest had ik deze opdracht 100 procent geweigerd.

Ik dacht toen de opdracht voorbij kwam ook wel 'ik weet niet of ik het wel ok vindt dat mensen gehypnotiseerd worden.
Maar omdat niemand daar iets over zei, dacht ik dat het dan wel aan mij lag.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2021, 17:50:50 »
Na afloop van de 2e planking-poging van Lennart zegt hij dat hij "precies anders" lag.
Dat was ook zo. Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar met de armen zo gestrekt naast het lichaam lijkt 't mij ook lastiger vol te houden.


Lennart is momenteel niet mijn mol, maar misschien toch 's overwegen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #30 Gepost op: 5-04-2021, 17:52:07 »
Hoe zo eng. Ik weet niet beter dat die zogenaamde hypnose allemaal show is. Ik geloof ook niet dat ze die dames echt doorzagen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2021, 17:55:55 »
Ik vind het ook niet zo'n probleem. Afgezien van of je wel of niet in hypnose gelooft moge het duidelijk zijn dat De Mol nog altijd een gecontroleerde setting betreft...

Verder kan ik niet echt iets met deze opdracht. Als Lennart als evt mol niet weet van de inzet van de overige kandidaten, dan vind ik hem hier mols. Verder kan ik hier precies niets uithalen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2021, 18:41:46 »
Ik geloof ook niet dat ze die dames echt doorzagen.

Niet? Goh, dat valt me nou toch tegen!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2021, 19:21:30 »
Denk niet dat de mol daarvoor zou zijn gekozen, zelfs als hij of zij interesse voor hypnose zou hebben ingevuld op zijn of haar formulier. Bij hypnose kun je namelijk de controle verliezen. Niet iets wat de mol wil denk ik.

Dat is niet zo, je kunt niet de controle verliezen. Dat is echt een hardnekkig fabeltje over hypnose. En is daarom ook geen argument dat de mol hier nooit zou zitten. Wellicht denken wel veel mensen zo waardoor de makers de mol hier juist hebben neergezet (Lennart?)?
(Voor de Lennart tunnelaars)
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 19:24:03 door Rozz75 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2021, 00:23:10 »
Ik heb altijd erg moeite met dit soort opdrachten. Ik vind hypnose iets engs, iets dat wat mij betreft niet in een spelshow thuishoort. Als ik deelnemer was geweest had ik deze opdracht 100 procent geweigerd.
Ik vond dit ook absoluut niet zo'n leuke opdracht. In ieder geval één van de minste uit De Mol in de laatste jaren. Lennart is wel het meest verdacht hier voor mij. Alleen de makers hebben de verdeling gemaakt. Vraag me af of ze de mol dan niet in Olympiapark neerzetten.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 00:24:53 door MollenvangR »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2021, 10:40:02 »
Interessante opdracht! Ik heb ooit zelf de hypnose practitioner behaald. De ‘plank’ zelf gedaan. Je kunt het normaliter erg lang vol houden. Maar...in hypnose ben je ALTIJD bij, je kunt altijd zelf de keuze maken om te stoppen of iets niet te doen! Dat gezegd hebbende vond ik Lennart opvallend, de plank hield hij niet vol, bij het schrijven was hij zogenaamd ‘helemaal weg’. En dát geloof ik nu net niet, je hebt altijd een keuze. Dus hier erg verdacht van Lennart wat mij betreft.

De enige die bij de hypnose inderdaad enigszins verdacht te noemen was was Lennart. Maar dan in mijn ogen vooral door de plank. In het tweede gedeelte had hij makkelijker (als je daarvan kunt spreken) had kunnen mollen. Zou hij de mol zijn lijkt mij dat je zou weten wat de groep denkt. En als je het slim speelt had je toch bij je buurman en buurvrouw kunnen spieken of zij aan het doorschrijven waren. Zouden zij doorschrijven kan moet je ook doorgaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2021, 11:21:08 »
IS dit niet weer een gevalletje veel geld inbrengen omdat het een opdracht later er weer uitgaat. De kans dat er om pasvragen gespeeld gaat worden is natuurlijk riesengroot, de kans dat de domino's mislukken net zo, dus de Mol kan best wat geld verdienen. Eindeloze discussie -ik weet het- of het spel zo in elkaar steekt, maar ik ben van mening dat alles is geoorloofd, onverdacht kandidaats overkomen en Geld verdienen ook.
Samina hier in mijn ogen dus juist verdacht, een 1/2 citroen weghappen in 2minuten is imo overdreven langzaam en 'onder hypnose' heel makkelijk te verbeteren. Wat Lennart doet is te opzichtig, misschien dat hij een paar goedgelovigen bij de andere kandidaten kan overtuigen dat hij 'echt verlamd was' maar voor de rest is het wat mij betreft nepmollen. Noah er daarom uit? > getunneld op Lennart?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2021, 11:59:25 »
Lennart had zijn energie de eerste keer al verbruikt, ga maar eens twee keer als een plank liggen, de 2e keer ben je nog uitgeput van de 1e keer. Lijkt me logisch dat je het de tweede keer minder lang uithoudt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2021, 12:44:19 »
Ben ik dan ook wel weer met Run eens, dat is fysiek een uitdaging. Maar voor een Mol lijkt mij deze positie veel te opzichtig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2021, 13:22:07 »
Het zit de mol niet altijd mee. Neem nu die tweede hypnoseopdracht (schrijven van gedicht).
Van Samina is bekend dat zij doet aan chakra's en de verwachting is dat zij wel gelooft in hypnose. Bij Lennart zijn ze heel duidelijk, die gelooft hier niet in.
En laat het nu uitgerekend Lennart zijn die zijn gedicht dankzij de hypnose niet afschrijft. Houdt al direct €250 uit de pot, dus kost maar €750 als de voorspelling hiermee uiteindelijk toch blijkt te kloppen.
Had Samina daarentegen haar verwachting waar gemaakt, dan was er door Lennart's actie maar €250 verdiend i.p.v. de €1500 die ze hadden verdiende als hij zijn gedicht had afgeschreven. Effectief dus €1250 minder in de pot. Alleen al voor de kosten / baten analyse zou je als mol dan al gedaan hebben alsof je gevoelig bent voor hypnose.
Bijkomend voordeel, onze hypnotiseur had voor Jan met de korte achternaam gestaan als iedereen toch gewoon zijn gedicht had afgeschreven. Wellicht dat de mol ook de opdracht heeft gekregen om het spelletje maar mee te spelen. Kijk ook maar eens even hoe slecht Lennart acteert als hij na afloopt zegt: "ik kon niet meer schrijven, jongen". Nog dieper de hypnose Lennart tunnel in.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 13:24:08 door MartinJ »