Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose  (gelezen 6685 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2021, 13:31:04 »
Normaal ga je bij zo'n hypnoseopdracht mee met de hypnotiseur maar nu kregen ze opdracht wakker te blijven en een gedicht af te maken.
Dus ze zijn superalert. Ik had verwacht dat ze alledrie het gedicht goed zouden schrijven.
Het viel mij op dat Annelot meteen het voortouw nam en meer dan 1 verkeerd gedicht wilde gokken, o.a. Samina zou volgens haar zeer vatbaar zijn voor hypnose. De groep ging daar niet in mee en hield het bij één. Dat bleek goed gegokt.
Ik zit door deze opdracht nog meer in de Annelotte-tunnel. De mol had hier pech.

Lennart was door de lichamelijke inspanning uitgeput en waarschijnlijk daardoor vatbaarder voor de hypnose.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 13:37:37 door Run »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #41 Gepost op: 6-04-2021, 13:46:50 »
IS dit niet weer een gevalletje veel geld inbrengen omdat het een opdracht later er weer uitgaat. De kans dat er om pasvragen gespeeld gaat worden is natuurlijk riesengroot, de kans dat de domino's mislukken net zo, dus de Mol kan best wat geld verdienen. Eindeloze discussie -ik weet het- of het spel zo in elkaar steekt, maar ik ben van mening dat alles is geoorloofd, onverdacht kandidaats overkomen en Geld verdienen ook.
Samina hier in mijn ogen dus juist verdacht, een 1/2 citroen weghappen in 2minuten is imo overdreven langzaam en 'onder hypnose' heel makkelijk te verbeteren. Wat Lennart doet is te opzichtig, misschien dat hij een paar goedgelovigen bij de andere kandidaten kan overtuigen dat hij 'echt verlamd was' maar voor de rest is het wat mij betreft nepmollen. Noah er daarom uit? > getunneld op Lennart?
Ik zie Samina zowel in deze opdracht als in de meeste andere opdrachten toch amper iets verdacht doen en voornamelijk geld verdienen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #42 Gepost op: 6-04-2021, 14:53:51 »
Ik zie Samina zowel in deze opdracht als in de meeste andere opdrachten toch amper iets verdacht doen en voornamelijk geld verdienen.
Het kan natuurlijk zijn dat ze hoopte dat iedereen het gedicht goed zou schrijven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2021, 18:34:29 »
Bijkomend voordeel, onze hypnotiseur had voor Jan met de korte achternaam gestaan als iedereen toch gewoon zijn gedicht had afgeschreven. Wellicht dat de mol ook de opdracht heeft gekregen om het spelletje maar mee te spelen. Kijk ook maar eens even hoe slecht Lennart acteert als hij na afloopt zegt: "ik kon niet meer schrijven, jongen". Nog dieper de hypnose Lennart tunnel in.

Scherp Martin! Zat jij bij WIDM eigenlijk snel op Renee? Je valt me nu pas op met je vlijmscherpe analyses.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2021, 19:45:23 »
Lennart had zijn energie de eerste keer al verbruikt, ga maar eens twee keer als een plank liggen, de 2e keer ben je nog uitgeput van de 1e keer. Lijkt me logisch dat je het de tweede keer minder lang uithoudt.

Dat is nu net het idee van de hypnose, dat je het dan wel kunt en ook lang kunt volhouden ;-). Onder goede hypnose voel je geen vermoeidheid.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #45 Gepost op: 6-04-2021, 20:39:41 »
De hypnotiseur is er voor 2 deelopdrachten, dat gedicht is maar de helft van het hypnoseverhaal. Ik ben wel van mening dat de mol hier wist wat de groep gilles had geantwoord over hoeveel mensen verder zouden schrijven na het woord blauw.

Maar in hoeverre de mol onopgemerkt zijn reactie hierop kon bijsturen door het gedrag van de mede gehypnotiseerden te bekijken is moeilijk te bepalen ..
Als wij een evt glurende katrien konden zien, konden de andere deelnemers dat ook, dus lastig.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #46 Gepost op: 6-04-2021, 21:35:31 »
Wat mogelijk ook mee kan spelen is dat een opdracht "gedicht schrijven en door blijven schrijven" dermate saai wordt gevonden door de energieke Lennart dat hij dat gewoon niet volhoudt alert te blijven. Je zou je er zelfs zonder hypnose toe moeten aanzetten als je het diep in je hart echt supersaai en totaal niet leuk vindt. Mogelijk geef je je dan makkelijker over. Tegelijkertijd kan hij tegen de hypnose gevochten hebben tijdens het planken, omdat hij diep van binnen vindt dat hij zijn record ook wel zonder die "onzin" moet kunnen verbeteren. Onbewuste psychologische drijfveren.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #47 Gepost op: 7-04-2021, 03:17:32 »
Ik vind het maar raar dat deze 3 kandidaten zomaar werden gekozen voor deze opdracht.  Hier wordt gezegd dat het op basis van een vragenlijst is maar dit geloof ik niet.

Twee opties:
- De makers wilden de kans vergroten dat Isidoor bij het groepje zat met de mol. - Levert leuke tv op bij de laatste aflevering
- de makers wilden deze hypnotiseur niet voor schut willen laten staan, dus heeft Lennart hier voor in ieder geval een beetje spanning gezorgd.



Lennart echt heel verdacht hier.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #48 Gepost op: 7-04-2021, 09:09:56 »
Ja Lennart heel verdacht hier maar laten we eens kritisch kijken naar Samina.

Samina zit helemaal in de Chakra's, dat weten alle anderen in de groep inmiddels wel. Samina die Noah als "zoon" geadopteerd heeft. Tijdens de executie zegt Samina: "hij (Noah) heeft mij niks gevraagd". Noah vertrouwde Samina helemaal. Heeft Samina als mol de kandidaten Noah en Lennart gekozen? Noah ook geïnteresseerd in hypnoseachtige dingen en Lennart die is zo nuchter, die is zo voorspelbaar dat hij niet onder hypnose kan komen. De keuze van deze drie kandidaten schept een duidelijke verwachting.

De act bestaat uit twee delen:

1. Het eerste deel zijn de drie proeven die Samina, Noah en Lennart doen. Samina neemt de leiding (!) en verdeeld de taken, Samina doet de citroenen, Noah gaat ogen open houden doen en Lennart gaat op de schragen liggen. Samina eet normaal tot vlot twee citroenstukken (zat er suiker in?). Noah met ogen open houden zal zijn best doen, maar is weinig beïnvloedbaar, laat die jongen maar. Maar Lennart die moet de eerste keer een fantastische tijd gaan neerzetten en let eens op hoe Samina hem stimuleert om zijn best te doen. "Denk eens aan iets fijns, vertel eens wat van het voetbal. Lennart probeer het nog 15 seconden, ik denk dat je het wereldrecord breekt." Lennart blijft 2'53 minuten liggen.

2. Daarna neemt hypnotiseur Patrick Picard het over. Samina verbetert haar tijd van 2'02 naar 0'50 minuten, een heel (te) opvallende verbetering. Bij Noah blijkt er minder speling te zijn 2'08 naar 2'18. Bij Lennart is er blijkbaar geen hypnose toegepast, hij ligt anders en scoort 2'30 minuten (geen € 250). Samina had hem de eerste keer zo goed gestimuleerd, dat hij nu niet over die tijd heen komt. Samina hypnotiseert hier beter dan Patrick. Tot slot het rood/blauw gedichtje en raden wie er gaat blokkeren. Wat was de planning? De verwachting is dat Samina en Noah zouden blokkeren en Lennart juist niet. Dus 2 die blokkeren. Maar er blokkeert er maar 1. En dus had Philip het goed. Was het de bedoeling dat alle drie zouden ontwaken, dus inclusief Lennart, of dat Noah zou blokkeren, want twee ontwaken was niet de verwachting. Samira kan een inschatting hebben gemaakt in overleg met Patrick wat het meest waarschijnlijke resultaat zou zijn, het pakt alleen verkeerd uit. Samina heeft hier pech (net zoals bij de Caraoke waar ze niet stond te popelen om te zingen en misschien wel in de volgauto wilde, geblokkeerd door Jasmien en Dami). Philip koos voor twee ontwaken en dat was onlogisch gezien de logische verwachting van één ontwaken.

Tot slot de foto's. Het "zure gezicht en cynische applausje", het is maar een interpretatie van Samina.
Lennart staat hier toch vol in de picture, als moller, maar Samina kan het hier net zo goed zijn, maar dan sneaky.

Gelukkig vindt Samina troost bij Snoopy, zoals zij Isidoor noemt.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 09:47:47 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #49 Gepost op: 7-04-2021, 10:56:22 »
Als samina de mol is dan heeft ze voortreffelijk geacteerd bij de eerste eliminatie! Ik zie het niet.

Ik vind het trouwens grappig hoe je hele scenario’s verzint en daarop voort borduurt ;-) Mooie competentie  ::ok::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #50 Gepost op: 7-04-2021, 11:58:01 »
Samina hypnotiseert hier beter dan Patrick

dit was ook mijn gedachte.. we moeten haar niet uitvlakken
zeker niet nu Isidoor een verwijzing kan zijn naar Flamencodansen!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #51 Gepost op: 7-04-2021, 12:06:12 »
Ja Lennart heel verdacht hier maar laten we eens kritisch kijken naar Samina.
[...]

mooi gedaan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #52 Gepost op: 7-04-2021, 12:24:43 »
dit was ook mijn gedachte.. we moeten haar niet uitvlakken
zeker niet nu Isidoor een verwijzing kan zijn naar Flamencodansen!

Hoe kan Isidoor een verwijzing naar flamencodansen zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #53 Gepost op: 7-04-2021, 12:51:49 »
Tot slot de foto's. Het "zure gezicht en cynische applausje", het is maar een interpretatie van Samina.

Ik zie het eerder als een wat slaperig applausje.

Maar mooie analyse verder. Samina zou je hier inderdaad best als mols kunnen zien. (En bij de dominostenen al helemaal, daar doet ze het bijna net zo slecht als Philip en is ze misschien ook voor de pasvragen gegaan.)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #54 Gepost op: 7-04-2021, 12:52:50 »
Ik vond dit toch een bijzonder lastige om te mollen als 1 van de 3 hypnose-subjecten. Zelfs als die mol op een of andere manier de voorspelling van de rest van de groep doorkrijgt blijft het moeilijk om te zien wat de twee anderen doen en dus de proef met zekerheid te saboteren.

Niet dat ik op basis daarvan zou uitsluiten dat de mol bij de hypnose zit, maar dan zit die daar wetende dat significant saboteren moeilijk wordt.


Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #55 Gepost op: 7-04-2021, 12:53:05 »
Hoe kan Isidoor een verwijzing naar flamencodansen zijn?

Mijn eerste gedachte bij de introductie van Isidoor: wat een aparte naam. De tweede was: het zal mij niets verbazen als dat hondje een andere naam heeft, maar voor De Mol tot Isidoor is genoemd. Dat het een hint is.
Dus ging ik googelen, en één van de bekendste Isidoren is de heilige Isidorus van Sevilla. Sevilla is de hoofdstad van Andalusië, de bakermat van de flamenco.
Samina is flamencolerares, is hondje Isidoor een hint naar Samina?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #56 Gepost op: 7-04-2021, 13:33:23 »
Die theorie kan je al vergeten denk ik. In een filmpje is te zien dat hij door de fokker al Isidoor wordt genoemd wanneer de productiemedewerker hem komt ophalen. Zou toch ook een beetje zielig zijn om een hond na 7 jaar plots nog een andere naam te geven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #57 Gepost op: 7-04-2021, 14:32:10 »
Ja, behalve ver gezocht dus aantoonbaar niet het geval. Maar goed, Samina is dan ook helemaal de Mol niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #58 Gepost op: 7-04-2021, 15:27:09 »
Die theorie kan je al vergeten denk ik. In een filmpje is te zien dat hij door de fokker al Isidoor wordt genoemd wanneer de productiemedewerker hem komt ophalen. Zou toch ook een beetje zielig zijn om een hond na 7 jaar plots nog een andere naam te geven.
Niets is wat het lijkt!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #59 Gepost op: 7-04-2021, 15:31:08 »
Als ik zou mogen kiezen tussen een citroen met schil en al opeten en mijn ogen zo lang mogelijk open houden dan zou ik ook voor de citroenen kiezen. Logisch dat Samina de mol is.