Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling  (gelezen 5542 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #40 Gepost op: 5-04-2021, 17:26:20 »
Ik meen dat Tiny een mannetje bleek te zijn

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #41 Gepost op: 5-04-2021, 17:32:41 »
Tiny = Engels = kleintje. Dus niet 'Tinie'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #42 Gepost op: 5-04-2021, 18:05:54 »
Katy, Tiny, Mila, Maya, Sunny en Elly lijken me toch redelijk duidelijk de vrouwennamen. Dus dat zou wel gewerkt hebben  ::ok::
Je moet zeker kunnen zijn van alle namen. Ik heb iemand gekend die Tiny werd genoemd. Een afkorting van Martin. Nee, dat ben ik zelf niet.
En op www.babybytes.nl lees ik:
Sunny is een Engelse naam voor jongens en meisjes.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #43 Gepost op: 5-04-2021, 18:08:50 »
De mol zit het best bij de hondenwandeling, die kan zijn eigen opdracht saboteren en de boel vertragen en heeft ook invloed op het zoeken naar de baasjes en de hypnose-opdracht. Philip, Sven en Annelotte waren hier alle 3 verdacht maar die twee eerste worden té verdacht neergezet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2021, 12:21:25 »
Veel verdachts gezien in dit deel van de opdracht, chaos. Maar mijns inziens vooral kandidaten die verdacht willen overkomen. De mol in dit groepje kan achteroverleunen, niet te veel doen.
Sven als mol is redelijk passief. Het voorstel om een stok te gooien icm een naam lijkt mij vooral een kandidaat die de anderen test op een onzinnig voorstel (het klonk echt een beetje sarcastisch  ::tandpastasmiley:: )

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #45 Gepost op: 7-04-2021, 15:02:36 »
Ik vond Sven inderdaad heel passief. Enige waar hij een duidelijke mening over had, was dat hij absoluut niet het Legally Blonde hondje wilde uitlaten  ::rofl:: . De gewichtsoptelling klopte met de 112,5 maar het aantal teefjes inderdaad niet. Maar zelfs als je van honden houdt, kan dat nog best lastig zijn - waren tien verschillende honden en misschien is het bij sommige soorten makkelijker om te herkennen?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #46 Gepost op: 7-04-2021, 16:01:44 »
Tja ik zie in 1 oogopslag of het een teef of reu is, een piemel is moeilijk over het hoofd te zien en zeker als de hond niet gecastreerd is en je ook nog de ballen ziet! Maar misschien lastiger als je geen hondenkenner bent..?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #47 Gepost op: 8-04-2021, 12:56:58 »
Die controle is ook interessant. Annelotte pakt steeds de hond beet.
Hond 1: P en S kijken tussen de benen. P: geen piemeltje.
Hond 2: P controleert. Dat is een meisje, 2 teefjes.
Hond 3: P controleert. Dat is ook een meisje die hebben tepels.
Hond 4: P controleert. Dat is ook een meisje die hebben tepels.
Hond 5: poedel. Twijfelgeval. S kijkt eerst. P komt erbij en conclusie: meisje. Dat hondje met roze strik komt ook even kijken.
Hond 6: S controleert. Ook een meisje.
Hond 7: P controleert. P zegt voel eens. A zegt dat is een meisje (dit is dus het jongetje)
Philip zegt 7 teven. Annelotte: dan drie gastjes die erbij zaten.

Met 6 teven zou de rekensom ook makkelijker zijn. Het totale gewicht was 112,5 en was correct. Dan deel je 120 door 6 en dat is 20. 120 min 112,5 is 7,5.
7,5 gedeeld door 6. 7,5 gedeeld door 3 is 2,5. En de helft hiervan is 1,25. Dat moet je dus nog van 120 aftrekken. De uitkomst is dus 20 - 1,25 = 18,75. Heb je geen rekenmachine voor nodig.

112,5 is ook niet deelbaar door 7. Want 112 gedeeld door 7 is 112 en dan hou je 0,50 over wat niet deelbaar is door 7. Dat zou dus ook een aanwijzing kunnen zijn dat 7 fout is.

De berekening van Philip is ook merkwaardig.
112,5
70 is 10 (klopt, je kan 70 van 112,5 aftrekken, dan hou je 42,5 over)
42,5 is 3 (hoe zo 3? 42 gedeeld door 7 is 6 en hou je 0,5 over)
Daarna nog een keer:
112,5
70 is 10
Weg. Plus 5 (hij wil dus 5 keer 7 ervan aftrekken, maar waarom zo moeilijk)
70 plus 35 is 105 (klopt)
Wat blijft er over? 7,5 (klopt)
Wacht 15. 16 (klopt maar nu hou je 0,5 over)
16,35 (hoe kom je op 0,35? 7 keer 5 gedeelde door 100? In plaats van 0,5 gedeeld door 7 is 0,07 plus een beetje).
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 13:03:07 door MartinJ »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #48 Gepost op: 10-04-2021, 13:55:30 »
Tja ik zie in 1 oogopslag of het een teef of reu is, een piemel is moeilijk over het hoofd te zien en zeker als de hond niet gecastreerd is en je ook nog de ballen ziet! Maar misschien lastiger als je geen hondenkenner bent..?

Hij heet niet voor niets Tiny  :-X

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #49 Gepost op: 10-04-2021, 14:32:31 »
Die controle is ook interessant. Annelotte pakt steeds de hond beet.
...
De berekening van Philip is ook merkwaardig.
Annelotte speelt het toch heel slim, als ze de Mol is.
(1) Een hond die verder door niemand wordt bekeken onterecht als teefje bestempelen (die met het roze shirt)
(2) Twijfel zaaien bij een hond die door de anderen terecht als teefje wordt gezien.
Dan kan ze rustig alsnog met het goede antwoord (6) op de proppen komen. Als er al nog eens wordt gecontroleerd, dan zal het bij de twijfelhond zijn, en daar zal de mening niet over veranderen. Dus het antwoord blijft te allen tijde 7.
Dat Philip vasthoudt aan 7 is ook mols, maar zijn rekenfout vind ik kandidaats. Rekenen met 7 gaf sowieso al een fout antwoord. De Mol zal dan het liefst op 2 cijfers nauwkeurig achter de komma willen komen. Dat een hoogleraar marketing dit niet voor elkaar krijgt, is allicht weer een kleine nepmolactie van Philip. :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #50 Gepost op: 10-04-2021, 16:11:29 »
Sven heeft het over de processie van Echternach. Dat is:

Het is zoals de processie van Echternach, hoor je wel eens zeggen. Wordt bedoeld: het gaat traag vooruit, bij manier van spreken met drie stappen vooruit en twee achteruit, zoals de processie. Niet zelden betreft het ingewikkelde processen en politieke beslissingen — een combinatie van beide in het slechtste geval. En spreek je mensen aan over ‘de Processie van Echternach’, dan zijn er gegarandeerd heel wat die verwijzen naar die processie van drie stappen vooruit en twee achteruit.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #51 Gepost op: 10-04-2021, 19:29:25 »
Annelotte speelt het toch heel slim, als ze de Mol is.
(1) Een hond die verder door niemand wordt bekeken onterecht als teefje bestempelen (die met het roze shirt)
(2) Twijfel zaaien bij een hond die door de anderen terecht als teefje wordt gezien.
Dan kan ze rustig alsnog met het goede antwoord (6) op de proppen komen. Als er al nog eens wordt gecontroleerd, dan zal het bij de twijfelhond zijn, en daar zal de mening niet over veranderen. Dus het antwoord blijft te allen tijde 7.
Dat Philip vasthoudt aan 7 is ook mols, maar zijn rekenfout vind ik kandidaats. Rekenen met 7 gaf sowieso al een fout antwoord. De Mol zal dan het liefst op 2 cijfers nauwkeurig achter de komma willen komen. Dat een hoogleraar marketing dit niet voor elkaar krijgt, is allicht weer een kleine nepmolactie van Philip. :)
Die twijfelhond was die niet al door zowel Sven als Philip gecontroleerd en correct bevonden?
Die met dat roze was volgens mij niet echt gecontroleerd. Die zou ik bij een foutief aantal wel opnieuw willen bekijken.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #52 Gepost op: 10-04-2021, 20:06:08 »
Als ze hadden onthouden welke wel en welke niet gecontroleerd was, hadden ze het roze hondje nog willen controleren, daar heb je gelijk in. Annelotte de enige die hem checkt. In de montage is het het laatste hondje. Ik denk dat het in werkelijkheid niet het laatste was, want er is weer geknipt en geplakt.
Hoe dan ook: ik weet niet of Philip en Sven dat nog wisten, die waren al met hun gedachten bij het rekenen. Ze hadden haar kunnen vragen welke vier volgens haar een reu waren, en alleen die vier controleren. Maar daar was niet veel tijd meer voor, want ze moesten nog sprinten voor die 100 euro.

Annelotte zegt trouwens niet waarom ze denkt dat het er zes zijn, ze kijkt niet meer naar de witte poedel. Dus dat maakt dat ik ook wel twijfel of dit inderdaad een molactie was: misschien ging het daar al niet meer om. Ze was alleen vergeten mee te tellen, dus misschien zit daar haar twijfel in.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #53 Gepost op: 11-04-2021, 09:38:29 »
Sorry hoor. "Het is zoals de processie van Echternach" is niet naar achter maar zijwaarts.
Wij deden al mee.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #54 Gepost op: 11-04-2021, 11:57:37 »
Sorry hoor. "Het is zoals de processie van Echternach" is niet naar achter maar zijwaarts.
Wij deden al mee.
Misschien kun je ons uitleggen hoe dat dan wel gaat, want velen hier hebben geen idee.
Ik heb het ook maar gegoogled, omdat ik geen idee had.
Er is een letterlijke uitvoering (links rechts)?
Er is een figuurlijke uitleg (3 stappen vooruit twee naar achteren)?
« Laatst bewerkt op: 11-04-2021, 12:03:50 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #55 Gepost op: 11-04-2021, 16:11:56 »
[...] Met 6 teven zou de rekensom ook makkelijker zijn. [...]
Jouw rekenwerk maakt het er echt niet makkelijker op.

Het totale gewicht van de honden mocht tussen de 112kg en 120kg zitten zei Gilles, dus met 120/6 zouden ze al binnen de marge hebben gezeten. Eitje.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #56 Gepost op: 11-04-2021, 16:44:39 »
Simpel Echternach . Men gaat 2 vooruit, dan 2 links zijwaarts, dan 2 voorwaarts, dan 2 zijwaarts rechts. en zo door. Zo deed het de groep waar bij hoorden. Heel plezant, veel terrasjes en veel harmonies. Natuurlijk voor corona.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #57 Gepost op: 11-04-2021, 17:58:20 »
Jouw rekenwerk maakt het er echt niet makkelijker op.

Het totale gewicht van de honden mocht tussen de 112kg en 120kg zitten zei Gilles, dus met 120/6 zouden ze al binnen de marge hebben gezeten. Eitje.
Ik heb alleen gezegd dat delen door 6 gemakkelijker was dan delen door 7. Geen reden om te katten, want zo komt het bij mij over. Ik neem aan dat GDC niet van tevoren verteld heeft dat het gewicht tussen 112 en 120 kg mocht zitten, dus ze gaan gewoon het gemeten gewicht delen.