Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling  (gelezen 5541 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Bespreek hier alles over de tweede opdracht!
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 21:24:32 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #1 Gepost op: 4-04-2021, 22:34:13 »
Leuke opdracht. Niet spectaculair, maar zat prima in elkaar.

Wel heel erg leuk dat er een hond mee op reis gaat. En heel benieuwd naar de rode knop!
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 22:41:01 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #2 Gepost op: 4-04-2021, 22:36:10 »
Sluit ik me bij aan!

Interessant om te weten: Isidoor werd na de opnames geadopteerd door Annelotte: BRON.

Dit is in principe de ideale molpositie. Hier heb je invloed op zowel de hypnose (inschatten wie het haalt), het omschrijven van de honden aan Jasmien en Katrien én de eigen 2.000 euro. Maar je kan natuurlijk ook denken dat het hier sowieso in het honderd zou lopen...
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 22:37:43 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #3 Gepost op: 4-04-2021, 22:39:50 »
Sluit ik me bij aan!

Interessant om te weten: Isidoor werd na de opnames geadopteerd door Annelotte: BRON.

Dit is in principe de ideale molpositie. Hier heb je invloed op zowel de hypnose (inschatten wie het haalt), het omschrijven van de honden aan Jasmien en Katrien én de eigen 2.000 euro. Maar je kan natuurlijk ook denken dat het hier sowieso in het honderd zou lopen...

Ja misschien kan je best geen slapende honden wakker maken en je toch ergens anders positioneren, want voor je het weet ben je de gebeten hond.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #4 Gepost op: 4-04-2021, 22:41:55 »
Er is sowieso iets met Isodoor. Het zou een stunt zijn dat de hond van de mol is.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #5 Gepost op: 4-04-2021, 22:48:30 »
Annelotte vond ik erg opvallend, 7 teefjes tellen (en doen alsof ze niet weet hoe je een mannetje herkent maar wel verstand hebben van de clicker opvoeding bij honden en duidelijk van honden houden)!! en dan ineens toch roepen dat het er 6 zijn. Zodat je later kunt zeggen dat je het goed had en de anderen niet!

Philip ging er niet in mee, kan Mols zijn of hij vertrouwde Annelotte niet, dus fout antwoord. Sven deed z’n dingetje maar was er niet heel erg bij, kan Mols zijn maar een mol zou toch wel iets meer willen inbrengen?
Annelotte meest opvallend hier.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 23:18:39 door Rozz75 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #6 Gepost op: 4-04-2021, 23:31:48 »
Lichtelijk off-topic, maar het valt me op dat deze kandidaten bar slecht Duits spreken. Ik meende nochtans dat Duits één van de landstalen is? 'Hallo, mogen wir ein Foto trecken?'  ::)
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #7 Gepost op: 4-04-2021, 23:34:39 »
Er is sowieso iets met Isodoor. Het zou een stunt zijn dat de hond van de mol is.

Dat risico kunnen ze eigenlijk niet genomen hebben, want het thuisfront van de bewuste kandidaat zou niet alleen de hond ineens missen maar het toch wel heel verdacht moeten vinden dat uitgerekend hun geliefde ineens met zijn/haar hond in beeld komt. Dus nee.  ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2021, 23:35:05 »
Lichtelijk off-topic, maar het valt me op dat deze kandidaten bar slecht Duits spreken. Ik meende nochtans dat Duits één van de landstalen is? 'Hallo, mogen wir ein Foto trecken?'  ::)
Ja inderdaad. Erbarmelijk vond ik dat. Het enige minpuntje van de afl.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2021, 23:35:12 »
Er is sowieso iets met Isodoor. Het zou een stunt zijn dat de hond van de mol is.

Dan zouden familie en vrienden het al weten. Misschien samen in quarantaine geweest?

Also: "Is ie door?"  :o

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2021, 23:37:11 »
Lichtelijk off-topic, maar het valt me op dat deze kandidaten bar slecht Duits spreken. Ik meende nochtans dat Duits één van de landstalen is? 'Hallo, mogen wir ein Foto trecken?'  ::)

Een uurtje Duits in het vierde middelbaar. Het maximum bij elke opleiding die iets of wat wiskunde heeft.

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2021, 23:49:55 »
Lichtelijk off-topic, maar het valt me op dat deze kandidaten bar slecht Duits spreken. Ik meende nochtans dat Duits één van de landstalen is? 'Hallo, mogen wir ein Foto trecken?'  ::)
Schrijnend, inderdaad, maar tenzij de kandidaten in de middelbare school een richting Moderne Talen gevolgd hebben hebben ze maar een uurtje Duits gehad vanaf het 4de middelbaar. De nadruk ligt nu eenmaal op Frans en Engels (en Latijn+Grieks).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2021, 23:53:10 »
Maar even....

Hoe geniaal is dit toeval (?):

"Isidorus van Sevilla (Cartagena, 560 - Sevilla, 4 april 636), ook wel Isidoor genoemd, was aartsbisschop van Sevilla en encyclopedieschrijver. Hij geldt als de beschermheilige van het internet. Zijn feestdag is 4 april. "
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2021, 00:15:51 »
Ja inderdaad. Erbarmelijk vond ik dat. Het enige minpuntje van de afl.
Jean Marie Pfaff, die in een grijs verleden een Schtrafschopf sjtopte....


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2021, 00:16:28 »
Ja hoezo zouden wij goed Duits moeten kunnen?  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2021, 00:27:33 »
Lichtelijk off-topic, maar het valt me op dat deze kandidaten bar slecht Duits spreken. Ik meende nochtans dat Duits één van de landstalen is? 'Hallo, mogen wir ein Foto trecken?'  ::)

Ik heb jammer genoeg nooit de mogelijkheid gehad om Duits te studeren in het leerplichtonderwijs. Heb ook altijd de indruk dat men hier in Vlaanderen nog te graag lacht met de Duitse taal en denkt dat dat Jean Marie Pfaff Duits wel volstaat. Beetje jammer inderdaad.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2021, 00:43:12 »
Leuke opdracht dit.
Het maakt voor mij wel dat Jasmien niet de mol kan zijn.
Als je meteen roept dat Isodoor het weeshondje is.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2021, 04:54:36 »
Dit is in principe de ideale molpositie. Hier heb je invloed op zowel de hypnose (inschatten wie het haalt),

Dacht ik in 1e instantie ook, maar direct daarna kwam de gedachte dat dit juist niet uitmaakt. Dat inschatten is puur gokken met 25/75% kans (0, 1, 2 of 3) dus zou een mol hier blind willen gokken en kans hebben om achteraf gezien 1000€ per ongeluk te winnen?
Andersom lijkt mij logischer, maar ook lang niet waterdicht: de mol in de hypnosegroep heeft van tevoren  geoefend op het niet vatbaar voor de hypnose zijn en krijgt van de productie door wat de andere groep in heeft geschat. Maar ook dan ben je als mol nog steeds afhankelijk van 2 onder hypnose zijnde kandidaten. Lijkt mij dat deze 1000€ echt een loterij was

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2021, 09:02:17 »
Dat ze uitgerekend voorbij de UPS delivery gast lopen terwijl de bijbehorende hond zo fraai uitgedost was.. ik noem het de Rik en Chris zien de enveloppe over het hoofd.

Complimenten aan de makers: ze weten de gekste opdrachten te verzinnen. En mooi hoe Isidoor wordt geïntroduceerd. Al denk ik niet dat die naam zo maar gekozen is. De rode knop training kan nog terugkomem bij een aflevering. Weten we nog de nachtelijke caravanproef met een rood alarm? Of simpelweg door Isidoor komt er antwoord op de vraag: is ie door? Lees: welk scherm heeft kandidaat X/Y.

Wel typerend hoe Annelotte schijnbaar Isidoor heeft geadopteerd. Toch wel de mascotte van dit jaar en niet iedereen heeft er wat mee. Maar kan me voorstellen dat er meerdere kandidaten aan gehecht zijn geraakt. Dus Isidoor de molshond of niet? We gaan het zien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Mensen zoeken + hondenwandeling
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2021, 09:09:11 »
En mooi hoe Isidoor wordt geïntroduceerd. Al denk ik niet dat die naam zo maar gekozen is.

Omgekeerd: rood is I  ::vergroot::