Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal  (gelezen 4491 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2021, 13:03:32 »
Ik snap alleen nog steeds niet dat Isidoor op de bank moest beginnen en niet in de basis stond...  ??? Die weet wel raad met hoe je die Duitsers moest tackelen

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2021, 14:13:32 »
Ik snap alleen nog steeds niet dat Isidoor op de bank moest beginnen en niet in de basis stond...  ??? Die weet wel raad met hoe je die Duitsers moest tackelen

 ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2021, 14:31:09 »
Ik denk dat er wel een mol in het veld moest staan. De Duitsers moeten genoeg doelpunten kunnen maken om daarna die Pfaffjes en Van Gaaltjes te kunnen laten zien.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2021, 16:31:58 »
Uiteindelijk verliezen de voetballers 5-3 tegen Duitse amateur voetballers. Dat is eigenlijk best aardig gedaan, misschien zelfs iets beter dan de verwachting vooraf (gezien de kandidaten zeker niet allemaal regelmatig voetballen en de tegenstanders wel).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #24 Gepost op: 12-04-2021, 17:39:24 »
Wat ik niet nog niet gehoord heb hier is de logica van actie en reactie.

Als je fel ingaat op het moment dat de bal losgelaten wordt, is jouw beuk vaak ook een directe beuk aan jezelf. Dus met andere woorden door fel te starten schakelen Sven en lennart zichzelf best vaak weg bij een bal.

Verder op sommige momenten echt wel gezien dat Sven en lennart echt meer voetbal in zich hebben dan ze hier getoond hebben .

Waar er in de aflevering werd gesproken over dat de keepers het geld verdienden, denk ik dat er wel degelijk weer goed nagedacht was door de makers over de invloed die het spel op het veld had met mogelijk geld verdienen.

Ik denk dat d3 mol op het veld stond in een bubbel.  Verder geweldige vondst dit in de coronatijd met bubbels.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #25 Gepost op: 12-04-2021, 22:58:11 »
Ik vond het een klein beetje onduidelijk uitgelegd na 1 keer kijken, het feit dat de strafschopnemers voor A B of C gingen, en je als keeper moest afgaan op de antwoorden: bij twijfel blijf je dan toch op B staan / geef je B als antwoord,  als je ziet dat een bal naar A of C gaat die je kunt houden, dan pak je die toch? Samina bleef wel heel makkelijk op B staan terwijl ze de bal naar C makkelijk kon houden. Ze was niet verplicht bij B te blijven, toch? En Philip ging ook bijna tegen de binnenkant paal van C staan waar hij toch wel veel meer naar het midden kon staan. Van Philip kan het nog gespeelde onhandigheid zijn om verdacht te worden, maar die passiviteit van Samina begreep ik niet. Mols.

En ook kan ik ook in deze opdracht niet om het verdachte gedrag van Sven heen. Maar 't wordt wel breed uitgemeten.

Overigens; superopdracht in een supergeweldige aflevering  ::respect::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2021, 09:10:42 »
Die eerste penalty was wel heftig.

Stoor me wel aan het tactisch denken van deze groep, vorig jaar waren er toch enkele kandidaten die 'slimmer' de opdrachten analyseerden. Als je bijvoorbeeld twijfelt tussen B en C kan je toch beter B antwoorden dan C? Zelfs "B of C" zeggen als dat zou mogen zou nog beter zijn. Kan je als keeper mooi op de 2/3 lijn gaan staan ipv in een hoekje.

We zien trouwens niet hoe de voetballers en keepers net gekozen worden, maar als mol weet je dat een slechte voetballer die wat meer massa heeft nog nuttig kan zijn in zo'n bubbelbal. Toch komen uiteindelijk de 2 lichte meisjes in het voetbalteam.

« Laatst bewerkt op: 13-04-2021, 09:38:04 door Betonmol »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2021, 13:14:20 »

Verder op sommige momenten echt wel gezien dat Sven en lennart echt meer voetbal in zich hebben dan ze hier getoond hebben .


Met name de passes van Sven direct in de voeten van de tegenstander sloegen echt helemaal nergens op...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2021, 16:08:57 »
....tenzij doelbewust   ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2021, 16:51:12 »

We zien trouwens niet hoe de voetballers en keepers net gekozen worden, maar als mol weet je dat een slechte voetballer die wat meer massa heeft nog nuttig kan zijn in zo'n bubbelbal. Toch komen uiteindelijk de 2 lichte meisjes in het voetbalteam.

Het lijkt mij ook nuttig voor de mol te proberen te voorkomen dat mensen die makkelijk voetbalvragen zullen weten te beantwoorden bij de keepers terecht komen. Ik denk zomaar dat Sven en Lennart alle antwoorden hadden geweten.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2021, 19:47:27 »
We zien trouwens niet hoe de voetballers en keepers net gekozen worden, maar als mol weet je dat een slechte voetballer die wat meer massa heeft nog nuttig kan zijn in zo'n bubbelbal. Toch komen uiteindelijk de 2 lichte meisjes in het voetbalteam.
Langs de andere kant is het ook logisch dat Jasmien bv niet in de goal wordt gezet als keeper. Haar grootte speelt daarbij niet echt in haar voordeel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2021, 19:58:05 »
Philip zei tegen een stootje te willen kunnen. Dus hij bood zich aan als voetballer. Maar hij kwam toch bij de keepers te staan, ook wel logisch met zijn postuur. Katrien en Samina in het doel vind ik ook een goede keuze, Annelotte en Jasmien zijn op het veld waarschijnlijk net iets sneller en wendbaarder. Als ik coach was, had ik de opstelling ook zo gedaan. :)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2021, 21:10:40 »
Philip zei tegen een stootje te willen kunnen. Dus hij bood zich aan als voetballer. Maar hij kwam toch bij de keepers te staan, ook wel logisch met zijn postuur. Katrien en Samina in het doel vind ik ook een goede keuze, Annelotte en Jasmien zijn op het veld waarschijnlijk net iets sneller en wendbaarder. Als ik coach was, had ik de opstelling ook zo gedaan. :)
Maar Philip zegt achteraf schrik te hebben van een schot?
Alles in beschouwing genomen had ik als coach Philip in de bubbel genomen als 'Rammbock'

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2021, 21:32:36 »
Maar Philip zegt achteraf schrik te hebben van een schot?
Alles in beschouwing genomen had ik als coach Philip in de bubbel genomen als 'Rammbock'
Dat vond ik al zo'n raar moment toen hij dat zei, omdat hij eerst nog zei tegen een stootje te kunnen...
Hebben we Philip ontmaskert als mol, slechte leugenaar of als mol die slecht probeert te liegen?  ::vergroot::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2021, 09:31:25 »
Nou die eerste penalty is ook vrij hard ingeschoten. Ik kan me best voorstellen dat iemand met een bril, als kind niet altijd prettige herinneringen heeft aan balsporten.

Ik vind de vragen opvallend dat ze steeds echt kiezen als ze het niet zeker weten, maar dit kiezen gebeurt in duo’s dus zit er hier altijd minimaal een kandudaat bij. Niet al te veel over nagedacht zeg ik dan maar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2021, 12:53:22 »
Nou die eerste penalty is ook vrij hard ingeschoten. Ik kan me best voorstellen dat iemand met een bril, als kind niet altijd prettige herinneringen heeft aan balsporten.


Veel harder dan de rest inderdaad waardoor Philip wederom verdacht lijkt dan dat hij is. Mogelijk hadden ze tegen de voetballers gezegd bij de mannen maar iets harder te trappen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2021, 12:59:33 »
Misschien is er na die eerste penalty tegen de Duitsers gezegd dat ze wat minder hard moesten trappen. Stel je voor dat Philip die bal midden in zijn gezicht had gekregen! Ze moesten wel nog mee kunnen tot het eind van het seizoen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2021, 16:03:58 »
Misschien is er na die eerste penalty tegen de Duitsers gezegd dat ze wat minder hard moesten trappen. Stel je voor dat Philip die bal midden in zijn gezicht had gekregen! Ze moesten wel nog mee kunnen tot het eind van het seizoen.
Stel je voor dat Sven en Philip van die berg waren afgedonderd.   :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #38 Gepost op: 15-04-2021, 11:09:38 »
Het viel me aan de bomtafel op dat de volgorde van de namen die Jasmien voorleest, niet klopt. In de montage zegt ze Jasmien-Sven-Jasmien, maar het lijkt er veel op dat ze heeft gezegd: Jasmien-Jasmien-Sven. Voor de spanning is het beter om dat anders te monteren. Bij de penalties is er volgens mij ook iets aan de hand.

De twee penalties van de eerste helft (2x) kloppen wel. Te zien aan Isidoor, die gedragen wordt door Annelotte en daarna op de grond zit. Bij de penalties van de tweede helft (3x) wordt Isidoor gedragen door Jasmien. Maar de volgorde daar klopt volgens mij niet. Volgens de montage:

-3- Katrien in het doel. Samina en Philip voor het scherm. Philip denkt B, Samina A. Ze pakken A (fout, was B). Doelpunt.
-4- Samina in het doel. Philip en Katrien voor het scherm. Philip weet zeker A (goed). Samina stopt de bal. Katrien staat op om plaats te maken voor Samina.
-5- Philip in het doel. Katrien en Samina voor het scherm. Katrien denkt C, Samina ook (fout, was A). Doelpunt.

Nadat Katrien op staat om plaats te maken voor Samina (en dus richting goal gaat, lijkt me), staat opeens Philip in het doel. Ik denk dus dat de volgorde is geweest: 4-3-5 of 5-4-3.

- Als de werkelijke volgorde 4-3-5 was: Philip weet het meteen al zeker, en Samina stopt een penalty (4). Terwijl er nog 2.000 euro te verdienen was. Door het in 3-4-5 te laten zien worden beiden verdachter.
- Als de werkelijke volgorde 5-4-3 was: Philip erg verdacht, want hij weet het goede antwoord, maar gaat toch mee met Samina (3). Terwijl er nog 1.000 euro te verdienen was. Ook Samina erg verdacht, want ze drukt haar foute antwoord door. Door het in 3-4-5 te laten zien worden beiden onverdachter.

Voor het dramatisch effect maakt het niet veel uit of je eindigt met penalty 3 of 5. Ik vermoed dus dat de volgorde van de penalties is veranderd, om Philip en Samina allebei verdachter of allebei onverdachter te maken. Veel schiet je er niet mee op. ;D

EDIT: Bij penalty 1 en 2 stonden Philip en Samina op het doel. Als ik moet gokken, zou ik zeggen: niet Samina, maar Philip is in de tweede helft weer als eerste op het doel gezet. Volgorde 5-4-3 dus, waarmee Philip en Samina onverdachter uit de montage komen. Maar het is drijfzand.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 11:39:55 door Molest »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Bubbelvoetbal
« Reactie #39 Gepost op: 15-04-2021, 11:43:04 »
well-spotted  ::ok::