Auteur Topic: De Mol 2022  (gelezen 23878 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
De Mol 2022
« Gepost op: 3-12-2021, 17:18:58 »
Waar zouden ze dit jaar (voor de serie van volgend jaar) geweest zijn?

Plaatst Gilles al hints op Instagram? ::vergroot::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol 2022
« Reactie #1 Gepost op: 3-12-2021, 17:26:03 »
Ik zag op facebook een berichtje van een zeer serieus te nemen mollenspeurder.

Hierin staat een foto, gepost door Gilles de Coster, met daarop een katje (zijnde her huisdier van Gilles) met een pluchen beest dat sterk doet denken aan het monster van Loch Ness.

Ofwel: zou dit een aanwijzing richting Schotland kunnen zijn?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol 2022
« Reactie #2 Gepost op: 3-12-2021, 22:20:24 »
Maar ja, lastig te bepalen wat hints zijn en wat niet. Vorig jaar dachten we ook allemaal aan Estland toen Gilles een trui aan had op een foto met de kleuren van de vlag van dat land. Zou wel leuk zijn Schotland 20 jaar na Nederlandse serie weer eens in beeld te zien. Veel thematiek mogelijk daar. Alleen wijken ze dan (corona gedwongen?) voor de tweede keer op rij af van zonnig en lang daglicht om te filmen. Hoewel Duitsland in sept-okt is gedraaid en ze nu echt okt-nov weg waren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol 2022
« Reactie #3 Gepost op: 4-12-2021, 15:04:55 »
De clou zit hem dus echt in het laatste woord. Ja, in Nederland is er ook veen, of turf. Maar in Schotland  is juist een heel groot deel bedekt met veen, de grondsoort die in gedroogde vorm de brandstof "turf" wordt.

Als je het plaatje bekijkt, en de tekst leest, dan zou je er het volgende van kunnen maken: "wat voor de drommel doe jij op míj́n grondgebied"? Aldus 1 van de bekendste nationale symbolen van Schotland.

Daarbij komt nog, dat ( het niet zichtbare) whisky en turf béide nationale symbolen zijn, en dat die ook nog eens sámen onlosmakelijk met elkáár verbonden zijn. In die zin, dat er bij het stoken van whisky turf te pas kwam, of wellicht nog steeds kómt.

Vandaar dat die afbeelding meer zegt dan je in eerste instantie zou denken.
« Laatst bewerkt op: 4-12-2021, 15:15:13 door Bodejos »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Mol 2022
« Reactie #4 Gepost op: 4-12-2021, 19:35:23 »
Mag ik vragen of een zeer serieus te nemen mollenspeurder sarcastisch was of serieus?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #5 Gepost op: 4-12-2021, 21:51:14 »
Mag ik vragen of een zeer serieus te nemen mollenspeurder sarcastisch was of serieus?

Het initiële bericht kwam van Koen Willen. Helaas doet deze ‘molspeurder’ niet aan bronvermelding.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol 2022
« Reactie #6 Gepost op: 4-12-2021, 22:00:10 »
Marc Denys zal meestal serieus reageren als het om De Mol gaat.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Mol 2022
« Reactie #7 Gepost op: 13-12-2021, 09:05:46 »
Na Duitsland vind ik Schotland niet direct een hele logische keuze. Zou toch verwachten dat ze iets zuidelijker of oostelijker Europa gaan bezoeken ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: De Mol 2022
« Reactie #8 Gepost op: 13-12-2021, 11:04:01 »
Naast de locatie, is het al bekend wanneer (welke datum) dit seizoen te zien zal zijn? Ik denk zelf dat we die brontosaurus niet te serieus moeten nemen, maar ja, met gilles weet je t nooit...
"niets is wat het lijkt"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Mol 2022
« Reactie #9 Gepost op: 13-12-2021, 11:46:13 »
Schotland lijkt me in deze tijd ook nogal lastig gezien de regels die op dit moment in het Verenigd Koninkrijk gelden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2022
« Reactie #10 Gepost op: 14-12-2021, 14:21:42 »
Andere jaren was er tijdens De Slimste Mens vaak een aankondiging. Dat is nog t/m volgende week donderdag op tv... misschien dat we tegen die tijd meer weten?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2022
« Reactie #11 Gepost op: 14-12-2021, 14:37:04 »
Andere jaren was er tijdens De Slimste Mens vaak een aankondiging. Dat is nog t/m volgende week donderdag op tv... misschien dat we tegen die tijd meer weten?

Vorig jaar was dat omdat Alina toen meedeed.
Het jaar ervoor was dat volgens mij niet.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol 2022
« Reactie #12 Gepost op: 14-12-2021, 14:38:36 »
Vorig jaar was dat omdat Alina toen meedeed.
Het jaar ervoor was dat volgens mij niet.
Klopt jaar ervoor (Griekenland) was zo'n trailer van een nieuw programma dat dan een anagram was van DE MOL GRIEKENLAND.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2022
« Reactie #13 Gepost op: 14-12-2021, 21:26:21 »
Klopt jaar ervoor (Griekenland) was zo'n trailer van een nieuw programma dat dan een anagram was van DE MOL GRIEKENLAND.
Dat was dus inderdaad 2 jaar geleden voor de reeks van vorig jaar.

En vorig jaar was de gele cirkel van het decor plots in de kleuren van de Duitse vlag (en volgens mij nog andere dingen die ik me niet meer herinner) omdat het seizoen van dit jaar in Duitsland was.

Dus toch al 2 jaar na elkaar.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #14 Gepost op: 24-12-2021, 00:27:56 »
Geen verwijzing naar de Mol in de Slimste Mens, of wel? En normaal maken ze in december of eerder wel bekend waar ze heen gaan, of zijn daar ook wel eens uitzonderingen op geweest?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2022
« Reactie #15 Gepost op: 24-12-2021, 01:02:35 »
Geen verwijzing naar de Mol in de Slimste Mens, of wel? En normaal maken ze in december of eerder wel bekend waar ze heen gaan, of zijn daar ook wel eens uitzonderingen op geweest?

Vorig jaar deden ze dat enkel omdat Alina toen meedeed.
klaar voor de strijd

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #16 Gepost op: 24-12-2021, 02:12:30 »
Ik bedoel het ook los van De Slimste Mens. De afgelopen jaren is het land eind november/december bekend gemaakt (op zijn laatst 18 december, van wat ik terug kan vinden). Dit jaar lijken ze wat later met de bekendmaking.

Offline Lukeman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2022
« Reactie #17 Gepost op: 24-12-2021, 10:09:10 »
Vorig jaar maakte Gilles op 25 oktober bekend dat er een nieuw seizoen was opgenomen en dat dit in de lente zou worden uitgezonden.
Op 27 november werd het land bekend gemaakt.
Op 23 februari doken de eerste beelden op.
Op 1 maart was de eerste teaser en op 4 maart werd bekend wanneer de eerste aflevering zou worden uitgezonden (21 maart).
Ja, ze zijn dus behoorlijk laat dit jaar. Moeten we ons zorgen gaan maken?


Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2022
« Reactie #18 Gepost op: 24-12-2021, 14:23:56 »
Zou juist saai zijn als het elk jaar op hetzelfde moment is toch? Dan wordt het voorspelbaar.
Ik geloof dat we er vanzelf wel achter komen, en ze weten het vaak goed spannend te presenteren.  ::jaja::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: De Mol 2022
« Reactie #19 Gepost op: 30-12-2021, 00:43:44 »
Hierin staat een foto, gepost door Gilles de Coster, met daarop een katje (zijnde her huisdier van Gilles) met een pluchen beest dat sterk doet denken aan het monster van Loch Ness.

het 22 zijn woorden en misschien een aanwijzing om iets met de 2e letter van de woorden te doen.
7 woorden: 7 april (2+2) 22

HUNG(A)RY DINO