Auteur Topic: De Mol 2022  (gelezen 24231 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #200 Gepost op: 14-03-2022, 20:07:49 »
Maar wanneer heeft NOS de rechten gekocht? Wellicht pas afgelopen week, na afloop van WIDM?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol 2022
« Reactie #201 Gepost op: 14-03-2022, 20:16:34 »
Maar wanneer heeft NOS de rechten gekocht? Wellicht pas afgelopen week, na afloop van WIDM?
Ja dat is dus de grote vraag en het grote onbekende. Ik ga voorlopig gewoon uit van een misterverstand.  ::jaja::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #202 Gepost op: 14-03-2022, 20:19:16 »
Ja, laten we het hopen.. Maar als niet, werkt dan die app om te downloaden, die eerder geopperd werd op het forum wellicht alsnog wel?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2022
« Reactie #203 Gepost op: 14-03-2022, 20:33:58 »
NPO heeft ook vorige series van De Mol uitgezonden maar dan pas vele maanden later en alleen via NPO Plus als ik het goed heb. Misschien dat ze het nu wel eerder uitzenden (en dat daarom de rechten veranderd zijn) maar daar is nog niks over te vinden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Mol 2022
« Reactie #204 Gepost op: 14-03-2022, 23:38:55 »
We gaan het hoe dan ook kijken hoor  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline moby18

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #205 Gepost op: 15-03-2022, 12:54:53 »
Is er iemand die een Google Drive wil delen met uitzendingen of een telegram groep? Zojuist bevestigd dat het niet vanuit NL te bekijken is. :(

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #206 Gepost op: 15-03-2022, 12:59:54 »
Reactie AVROTROS/NPO:

"Het klopt dat NPO de rechten van De Mol België heeft aangekocht voor hun streamingplatform NPO Start voor uitzending in Nederland. Op dit moment is men nog druk in overleg per wanneer de afleveringen op NPO Start te zien zijn. Ze streven ernaar dit zo dicht mogelijk op de Belgische uitzending beschikbaar te maken voor Nederland."

Nog even afwachten dus, maar waarschijnlijk wordt het toch VPN dus.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2022
« Reactie #207 Gepost op: 15-03-2022, 13:16:27 »
Ontzettend waardeloos, maar het komt vast goed zondagavond.

*zet nog even z'n puppy-ogen op en kijkt alle Vlamingen lief aan zodat er een snel download beschikbaar komt ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2022
« Reactie #208 Gepost op: 15-03-2022, 13:16:39 »
Wat is er veranderd tov seizoen Mexico of Vietnam ?  Die rechten zijn ook bij de npo beland en op npo start te zien geweest, maar toen konden we als Nederlanders wel gewoon , met kleine vertraging , de aflevering via de site zijn. . Dat was dus bijna een jaar voordat De npo destijds de serie op npo start zette.

Dus ik vind het een bizarre beslissing.  Het streven van de npo zal deels afhangen wat zij over de uitzendtijden hebben afgesproken met sbs , maar dat dat op korte termijn ook zal starten verwacht ik persoonlijk niet .

Voor al wie om download links etc vraagt?  Sbs, de “eigenaar” van de oorspronkelijke uitzendrechten is erg gebrand geweest in het verleden om dit soort streaming’s, downloads etc tegen te gaan en sommige aanbieders zijn persoonlijk benaderd met het vrij dringende verzoek om de downloads offline te halen .

Dus openbaar delen van links etc is niet the way to go.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2022
« Reactie #209 Gepost op: 15-03-2022, 15:57:23 »
Maar wanneer heeft NOS de rechten gekocht? Wellicht pas afgelopen week, na afloop van WIDM?

Het is i.i.g. recent veranderd. Via de Twitter van GoPlay:


"...een paar weken geleden werd er inderdaad besloten dat Nederlandse kijkers gelijktijdig zouden meegenieten. Jammer genoeg is hier verandering in gekomen. Graag geef ik daar een woordje uitleg over (1)

De afleveringen van De Mol SZ 10 zullen dit seizoen jammer genoeg enkel vanuit België online op GoPlay bekeken kunnen worden. De uitzendrechten voor dit seizoen zijn namelijk ook aangekocht door het Nederlandse NPO. (2)

Zij zullen de afleveringen via hun online platform aanbieden aan de Nederlandse fans. Op dit moment is het nog niet duidelijk vanaf wanneer ze dit zullen doen, maar ze proberen zo snel mogelijk een concrete datum te bepalen. Hopelijk komt hier snel nieuws over! (3)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2022, 16:08:12 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2022
« Reactie #210 Gepost op: 15-03-2022, 16:08:53 »
De communicatie van GoPlay is uitstekend. ::ok::

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: De Mol 2022
« Reactie #211 Gepost op: 15-03-2022, 16:16:30 »
Weet iemand of ik met de combinatie VPN + GemistDownloader zelf de afleveringen "via België" zou moeten kunnen downloaden? Of werkt het via VPN alleen als je het op goplay.be kijkt?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #212 Gepost op: 15-03-2022, 16:20:27 »
Had even contact gezocht met NPO. Ze geven aan dat er bij hen nog geen informatie over de serie is (of althans, dat willen ze anders nog niet delen).

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol 2022
« Reactie #213 Gepost op: 15-03-2022, 16:36:34 »
Had even contact gezocht met NPO. Ze geven aan dat er bij hen nog geen informatie over de serie is (of althans, dat willen ze anders nog niet delen).

Een uitstekend voorbeeld van het verschil in basale beschaving tussen België en Nederland.  ::)
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2022
« Reactie #214 Gepost op: 15-03-2022, 17:27:14 »
Tuurlijk zijn er mensen die nu zeggen nette communicatie van goplay/sbs Belgium  omdat zij nu wel met concrete info naar buiten komen over de aanschaf van de uitzendrechten voor nl en dat  zij dus door deze deal gehouden zijn aan het geolock op de beelden .
En dit staat in schril contrast met de vage streven van de npo.

Maar met deze verkoop laten zij gewoon Nederlandse fans in de kou staan . Ik vind om pas dagen voor de start met deze info naar buiten te komen , eigenlijk hetzelfde als een lange neus trekken tegen de fans .   Waarschijnlijk zullen zij wijzen naar npo/avrotros en dat zij enkel commercieel belang hebben bij de deal en dat de datum van uitzending voor Nederlanders nu bij npo ligt.

Maar wie zulke deals al vaker heeft gezien, weet dat daar vaak een voorwaarde in staat dat het de koper meestal niet is toegestaan om de beelden al te streamen tijdens het lopende seizoen. 

Helaas vermoed ik dus dat we hier in Nederland pas na het seizoen de beelden op npo’s streamingdienst gaan kunnen zien , maar ik laat me graag verrassen als we toch veel eerder kunnen kijken naar het tiende molseizoen.

Ja dit moest er even uit ben beetje boos over hoe het enthusiasme voor een verlenging van het molspeuren nu op deze manier verstoord wordt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2022
« Reactie #215 Gepost op: 15-03-2022, 17:59:40 »
En daarbij lang niet iedereen heeft NPO Start. Daar moet je voor betalen ☹️.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2022
« Reactie #216 Gepost op: 15-03-2022, 18:02:28 »
Npo start is voor zover ik weet gratis, npo plus niet geloof ik.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Mol 2022
« Reactie #217 Gepost op: 15-03-2022, 18:06:40 »
Ik begrijp ook niet welk belang de NPO er bij heeft om via hun eigen platforms te laten zien hoe inferieur hun eigen versie is (geworden). Of zou men de verspreiding van zulk damning evidence juist daarom zelf willen controleren?
Woosie down?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2022
« Reactie #218 Gepost op: 15-03-2022, 18:09:28 »
Wat een waardeloze situatie. Even kijken wat de oplossing wordt….
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2022
« Reactie #219 Gepost op: 15-03-2022, 19:04:00 »
Ze zullen het waarschijnlijk op npo plus gooien ( 2,95 per maand) om zo evt molloten naar hun betaalde dienst te krijgen . Maar ja in hoeverre dat lukt als je pas maanden na de uitzending het online gaat brengen is een grote vraag.

Ik ben heel benieuwd naar wanneer het online komt, want ze doen nu nog alsof ze dat echt van de week willen doen of ze wekken althans die indruk .