Bovenaan staat voor mij duidelijk Zuid-Afrika. Direct een gigantische twist, een fantastische groep, een heel aantal pareltjes van opdrachten en een prachtig land.
Hoewel het een duidelijke nr 1 was, staat op minimale afstand Vietnam. Weer een fantastisch land, een aantal knettergekke opdrachten, maar vooral mijn totale verbazing van de mol, toen ik in de Kinepolis in Antwerpen de finale bekeek. Ik heb er nog nooit zo erg naast gezeten in een finale.
Op 3 staat Griekenland. De gehele thematiek en storytelling was een genot om naar te kijken. Leuke fanatieke kandidaten en een prachtig emotioneel einde.
Op weer minimale afstand op plek 4 Argentinië. Als eerste van de vernieuwde seizoenen was dit toch zo'n verbazingwekkende vernieuwing van een format dat we allen zo goed kenden. Wat een verademing! Alleen daarom al zo'n speciaal seizoen. Allemaal karakters die het hard durfden te spelen met o.a. een verfbom tot gevolg.
En weer heel kort daarachter het meest recente seizoen in Duitsland. Wat een fantastisch begin! en ondanks Corona bleef het niveau gewoon gigantisch hoog. Storytelling was weer top, locaties waren weer uitmuntend. Het had ook zo op plek 2 kunnen staan, maar de concurrentie is zo onwijs sterk.
De onderste op het lijstje is wel weer meteen duidelijk. Mexico. Nog steeds een onwijs leuk seizoen om naar te kijken, maar de mol vond ik hier wat duidelijker. En opdrachten hadden een iets meer gerecycled karakter. Ik kan me hier het minste van herinneren, maar alsnog heb ik me onwijs zitten vermaken tijdens het kijken en het is echt geen straf om het seizoen nog een terug te moeten kijken.
Ik ben heel benieuwd naar het komende seizoen. Zuid-Afrika kan het denk ik niet meer overtreffen, maar gezien het hoge niveau van alle seizoenen kan het alleen maar weer genieten worden.