Manu speelt veel 'dommetje'.
Bij het lezen van de kaart: 8 meter. Diep. Zou dat niet diep zijn om te graven?
De vragen bij het kruiswoordraadsel zijn ook vrij simpel, toch beantwoord ze er bijna geen een, laat het voornamelijk aan
Toon over.
Bij Leon, alom begrepen als slechte nepmolactie van een kandidaat.
Ik vind die 'domheid' ongeloofwaardig worden. Dit is meer een mol die een imago aan het opbouwen is, dan een kandidaat die minder geschikt is voor dit spelletje.
Ook in de opdracht food recensent met de Gofio. Gofio voor, Gofio na, maar Gofio? ho maar. En gerecht voor gerecht, dus niet plannen. Koken is plannen. Als niet zo goede kok zorg ik altijd a) dat ik de ingredienten heb, b) dat e.e.a. al gesneden is alvorens ook maar te beginnen, anders loopt het in de soep. Kok Manu plant niet, integendeel ze houdt de planning tegen.
Opvallend ook de scene met de handdoeken voor Jens en Bert in het zwembadje. Bij de tweede handdoek kijkt Manu over de schouder van Uma al naar het kaartje.
Net zoals ze naar Jens glimlachte alvorens ze Jens voor het eerst zag (net zoals Bert, Yens, Uma en Anke n aflevering 1).
Bij de schatkist nog: Manu heeft wel zin in wat fysieks?
Wat mij ook verbaasde was hoe alle vier naar de piraat toe gingen. Muziek begint, piraat gaat klaar staan en dan komen de kandidaten nog aan rennen. Alle vier. Is hier bewust niet over overlegd? Het was toch essentieel om klaar te staan? Sven kwam veel te onrustig aan, Uma was ook al laat. Waarom zijn zij niet dusdanig geinformeerd dat zij zich tijdig konden voorbereiden?
Bij de relatietherapeut, hoe Manu dit speelt. Ik zit o.a. op jouw Yens (Everon/Thomas). En geen informatie delen; ze is haar eigen weg gegaan. Laat me door anderen niks wijs maken. Dat Yens hier deze zenuwen krijgt is ook wel logisch.
Bij de briefing: Manu komt uit het 'keiengebied'. Keigoed. En Leon viel misschien op, maar Manu is nauwelijks in beeld bij de andere kandidaten, Yens daarentegen.....
Ik ga weer een ronde voor Manu.