Maar waarom dan jezelf laten koppelen aan de ervaren Uma? Je kunt met je twijfelactie nog beter mollen bij iemand die zelf ook niet zo goed kan duiken en niet zo spaarzaam is met zuurstof.
Misschien omdat het best gevaarlijk was wat Emanuelle deed, vanuit 5m diepte opeens snel naar boven? (dat begrijp ik van JoligMolletje die e.e.a. heeft uitgelegd vanuit duikersperspectief in het opdrachtentopic) Dan kun je beter samen zijn met een ervaaren duiker. Kan natuurlijk ook zijn - en dat lijkt mij logischer - dat ze echt bang was.
Maar je zou verwachten dat ze dat heeft voorbereid als ze de mol is. Ik weet het nog steeds niet bij Emanuelle. Ik heb wel een rode vlag bij haar (weet niet of dat terecht is
): als ze het is, lijkt het mij supergedurfd wat ze allemaal doet (vertragen, verwarring zaaien, 'makkelijke dingen' opeens niet weten). Maar ze zou voor mij ook zomaar een onhandige/onzekere kandidaat kunnen zijn.
Nele verdacht haar wel, (de vorige afl.) dacht ik. En ik krijg vanuit de montage de indruk dat ze op de juiste mol zat. Dus misschien toch? Hopelijk brengt afl. 4 meer duidelijkheid.