Lastig, lastig, zoals altijd bij de Vlaamse Mol.
Sven: een enorme pokerface, bij hem is echt niets af te lezen. Sven heeft een brede algemene ontwikkeling, veel zelfvertrouwen en is heel stabiel (mentaal). Ik kan me goed voorstellen dat de crew na Philippes afscheid voor de degelijke en stabiele Sven heeft gekozen. Wat mij tegenhoudt is dat hij voor mijn gevoel nog (te) veel goed doet. Ik wil niemand afschrijven op 1 opdracht (bij de Vlaamse mol hoeft de mol niet alle opdrachten te saboteren), maar de bedopdracht had hij met gemak slechter kunnen doen.
Yens: enorm verdacht, al toen hij kandidaat was. Vrolijk, doet gekke onverwachte dingen. Yens heeft voldoende durf om de mol te kunnen en willen zijn. Tegelijkertijd staat de rol van mol bijna op zijn voorhoofd geschreven en is het bijna te overduidelijk en opvallend om hem mol te maken. Yens zou een prima bliksemafleider zijn voor de echte mol, maar ook gewoon een mollende mol kunnen zijn die steeds erger gaat saboteren omdat hij toch niet wordt gecorrigeerd (fluitopdracht).
Uma: heeft het spel vanaf het begin gespeeld als mol (vertelde ze zelf al). Ze speelt het spel met durf en plezier. Ze lijkt enorm fanatiek, maar tegelijkertijd maakt het haar ook niet echt uit als een opdracht mislukt. Dat zou een prima molstrategie kunnen zijn. Uma is de ene keer zeer opvallend aanwezig en de andere keer juist weer erg op de achtergrond. Dit past wat mij betreft prima bij een mol.
Kortom: het gaat voor mij tussen Yens en Uma, maar als ik eerlijk ben zou ik van niemand echt enorm verbaasd zijn als ze het zouden zijn.