Net als (ik denk) de meesten hier denk ik dat van Yens en Uma, één de mol is en de ander hem/haar aan het uittesten is. (Het is natuurlijk mogelijk dat ze geen van beiden de mol zijn en elkaar toch aan het uittesten zijn. Of dat één of allebei van hen oprecht geloofde in de krakkemikkige beslissingen die ze namen. Maar dat denk ik dus niet.)
Dus wie is wie aan het testen? Yens geeft de foute antwoorden en Uma corrigeert ze niet (afgezien van één keer, toen de fout wel erg ver ging). Ik vind het lastig.
Traditioneel wil de mol anderen fouten laten maken (dus dat wijst naar Uma) en als Yens aan het uittesten is, geeft de dynamiek hem niet echt gelegenheid zijn eigen fout te herstellen (terwijl Uma wel de mogelijkheid heeft de fouten van Yens te herstellen, maar ze doet het niet).
Maar aan de andere kant, dacht ik terug aan de Nederlandse mol van 20/1.
Buddy zette toen mol Rob ook voor het blok en Rob besloot dan toch maar gewoon de fout te maken, want hij was toch de mol.
Als Yens de mol is, past zijn gedrag in deze opdracht wel bij zijn tactiek en het heeft resultaat. Maar hij geeft dan zijn rol eigenlijk wel erg prijs.
Hoe dan ook, de mol bevestigt met zijn/haar gedrag wel de verdenking van de andere. Dus ik ga er vanuit dat wie van hen twee ook niet de mol is, op het goede spoor zit.
Als dit een molduel is, geef ik het punt echter wel aan Yens. De fout maken maakt je meer verantwoordelijk voor het slechte resultaat dan de fout niet corrigeren.