Hoe is dat mogelijk? Processorfabrikant Intel heeft een liefdadigheidsprogramma gemaakt, waarmee alle computers kunnen meerekenen aan een medicijn tegen kanker. Doordat alle computers een klein stukje van het (reken)werk overnemen wordt een supercomputer gemaakt die gigantisch krachtig is.
Hoe kun je aan dit geweldige project meewerken? Kwestie van
een programma downloaden, installeren en klaar. Het programma werkt op de achtergrond en maakt alleen gebruik van processortijd die over is (en de meeste computers gebruiken hun processor eerder niet dan wel).
Niet alleen kun je zien welke moleculen het programma aan het doorrekenen is, maar ook wordt er een puntentelling bijgehouden. Hiermee kun je je eigen resultaten vergelijken met alle deelnemers over de hele wereld. Maar ook teams vormen.
Zelf ben ik lid van het YaBB SE team (dus het team van de makers van dit forum). Wat mij leuk zou lijken is als alle WieIsDeMol.Com bezoekers gezamelijk zouden meedoen in dit team. In dat geval hoef je geen nieuw account te hebben, maar kun je gebruik maken van een bestaand account. De login-gegevens zijn dan
Username: Compuart en Password: printer
Ik vertrouw erop dat niemand essentiele instellingen zal gaan veranderen.
Ik hoop dat we met z'n allen een steentje kunnen bijdragen aan het onderzoek naar kanker en tegelijkertijd ook nog een hoge score kunnen halen