Auteur Topic: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)  (gelezen 19885 keer)

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
« Gepost op: 24-03-2006, 12:12:32 »
Ik heb zelf alle hints (muzikaal en avrobode) eens zitten vergelijken en gekeken of dit tot een mogelijk spoor lijd. Ik weet dat er andere links gelegd kunnen worden maar heb puur gekeken of er links zijn die naar 1 persoon lijden. Dus bv de link met de JEUGDfoto's (avrobode hint 2) en Milouska JEUGDjournaal vind ik een sterke, maar ik zie geen link met andere hint. Ik kom bij Fred het verst.

Muziek hint 1: You know who I am - Job Cohen
Cohen is de brugemeester van A'dam. En wie wist er het meest van Amsterdam bijd e 2e opdracht?

Muziek hint 2: Warning sign - Coldplay
Dit nummer staat op het Album A rush of blood to the head, waar ook het nummer Amsterdam op staat.... Zie hierboven. Daarnaast zou warning sign ook kunnen slaan op het feit dat Fred iedereen moet aansturen en dus ook een 'sign' moet geven. Denk bv aan het 'sign' aan Peggy dat ze alleen het gele geld mag meenenem.

Avro Bode hint 1 - Plattegrond A'dam & Argentinië
Op de plattegrond staat dam als enige schuin gedrukt en wie zat er op de dam? Lijkt wel erg makkelijke hint maar vorige series heeft uitgezewen dat je niet altijd diep hoeft te denken.

Avro Bode hint 2 - Jeugdfoto's
Dit is de enige hint die ik niet kan linken aan Fred. Misschien zie ik wat over het hoofd? Enige bruikbare vind ik hier de link naar Milouska (JEUGDjournaal), maar daar kan ik de andere hints weer niet aan linken (behalve warning sign met truitje en of ze buiten wilde gaan staan).

Ik hoor graag jullie ideeën over deze theorie. Aanvullingen zijn altijd welkom uiteraard. Of misschien zijn alle hints wel aan 1 persoon te koppelen maar heb ik die over het hoofd gezien  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
Re: Alle hints gekoppelt aan 1 persoon ( De Mol!?!)
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2006, 12:34:16 »
Muziek hint 1: You know who I am - Job Cohen
Leonard Cohen.
The British are not impressed.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2006, 12:37:06 »
Leonard Cohen.
pfff zo das stom van me. Was waarschijnlijk al bij de nhint met mijn gedachten toen ik nog de tital aan het tikken was.... naja, bedankyt voor de oplettendheid
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2006, 12:58:13 »
Is idd een goede theorie Molmark...wat ik alleen nog ff wou zeggen is dat er zoveel hints van verschillende kandidaten te ontdekken zijn dat ik niet meer weet welke goed is en welke niet...jij denk dat de eerste naar Frederique verwijst....maar het kan ook zijn dat de hint Liz/Roderick linkt: I cannot follow you, you cannot follow me...
Liz en Roderick kunnen de achtergebleven groep van 6 niet volgen en hun Liz en Roderick weer niet...dus kruipt Roderick maar weer terug in de armen van Liz...

Zo zie je maar weer dat meerdere links kunnen gelegd worden bij de hints...
Maar die van jou zijn erg goed...alleen vind ik JEUGDfoto's--->JEUGDjournaal Milouska iets te makkelijk...
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2006, 13:24:22 »
Is idd een goede theorie Molmark...wat ik alleen nog ff wou zeggen is dat er zoveel hints van verschillende kandidaten te ontdekken zijn dat ik niet meer weet welke goed is en welke niet...jij denk dat de eerste naar Frederique verwijst....maar het kan ook zijn dat de hint Liz/Roderick linkt: I cannot follow you, you cannot follow me...
Liz en Roderick kunnen de achtergebleven groep van 6 niet volgen en hun Liz en Roderick weer niet...dus kruipt Roderick maar weer terug in de armen van Liz...

Zo zie je maar weer dat meerdere links kunnen gelegd worden bij de hints...
Maar die van jou zijn erg goed...alleen vind ik JEUGDfoto's--->JEUGDjournaal Milouska iets te makkelijk...

Ik bedoelde ook dat er idd meerdere links bij de hints te leggen zijn. Alleen alle hints linken natuurlijk uiteindelijk naar 1 persoon nl. De Mol!?!

Icannot follow you kan idd naar Liz Roderick linken, waar wat is dan het verband tussen de andere hints en LIZ/Roderick?
Ik probeer dus uit alle hints iets te halen wat naar 1 en dezelfde persoon verwijst. Op het forum worden heel veel verbanden gelegd die ik meestal wel kan volgen en goed vind maar dan zie ik de link weer niet naar de andere hints. Snap je het nog?  :-\\

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2006, 13:33:51 »
Goed overzichtje, molmark! Er zijn inderdaad veel hints die we gevonden hebben ::tandpastasmiley:: en ik denk dat ik persoonlijk met Frederique ook het verste kom wat betreft het naar 1 persoon terug kunnen brengen. Maar de andere hints zijn soms sterke hints die ook naar andere (kunnen) leiden. Misschien kunnen we verder in het spel nog maar hints vinden die (allen) naar 1 persoon leiden... Goed topic, iig! Houdt de dingen ook overzichtelijk, enzo.

Ik snap het iig nog!
Laten we jabberen joekelen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2006, 13:38:36 »
Icannot follow you kan idd naar Liz Roderick linken, waar wat is dan het verband tussen de andere hints en LIZ/Roderick?

Dagboek 1 WIDM.nl

Ik ben de mol en niemand die dat te weten komt…voorlopig tenminste.

Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen.

Dagboek 2 WIDM.nl

Ook mijn, al dan niet gespeelde, slechte gevoel voor coördinatie helpt mij een handje.

Muzikale hint 1

I cannot follow you my dear, you can't follow me
I put the distance between all of the moments we would be

Liz zegt in de taxi tegen Roderick dat hij meer moet leiden en Roderick geeft zelf aan dat hij het lastig vind met tango dansen om bij te benen bij Liz (die het kennelijk beter afgaat of al kan tango dansen) >> I cannot follow you >> Roderick heeft moeite met Liz te volgen >> You can't follow me >> Roderick moet Liz leiden en slaagt daarin nog niet waardoor de tango dans tussen Liz en Roderick nog niet op en top is!

>> I put the distance between all of the moments we would be >> Roderick heeft zelf voor afstand gezorgd van drie afleveringen waarin hij afgezonderd is van de groep.

Hierin zie ik genoeg verband naar Roderick hoor Molmark!
« Laatst bewerkt op: 24-03-2006, 13:42:29 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2006, 13:50:29 »
Ik zie hier meer Liz in!
Laten we jabberen joekelen.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2006, 13:51:03 »

Hierin zie ik genoeg verband naar Roderick hoor Molmark!

Ik snap dat je wel genoeg verband ziet maar ik laat de dagboeken buiten beschouwing. De hints van de AVROBODE en SCHIFFERS FM zijn echte hints die leiden naar de mol. De dagboeken is, tsja hoe zal ik het zeggen? beetje suggestief: de mol zegt natuurlijk gewoon niet zoveel want die wil (nog) niet ontmaskert worden.

Dus mijn vraag (aan jou in dit geval) blijft dan alsnog openstaan: wat is de link tussen alle muzikale hints/avrobode hints en Roderick? Ze moeten namelijk alle 4 (2x muzikaal emn 2x avrobode) naar 1 en dezelfde persoon wijzen. ::jaja::

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2006, 13:59:41 »
Ik snap dat je wel genoeg verband ziet maar ik laat de dagboeken buiten beschouwing. De hints van de AVROBODE en SCHIFFERS FM zijn echte hints die leiden naar de mol. De dagboeken is, tsja hoe zal ik het zeggen? beetje suggestief: de mol zegt natuurlijk gewoon niet zoveel want die wil (nog) niet ontmaskert worden.

Dus mijn vraag (aan jou in dit geval) blijft dan alsnog openstaan: wat is de link tussen alle muzikale hints/avrobode hints en Roderick? Ze moeten namelijk alle 4 (2x muzikaal emn 2x avrobode) naar 1 en dezelfde persoon wijzen. ::jaja::

En de hints van de AVRO bode waren ook al weer naast Amsterdam??? *heeft geen abonnement op AVRO bode want is van huisuit VPRO gids gewend* plus om puur voor WIDM een 12 weken durende abonnement te kopen voor 10 euro, nou nee.

Muzikale hint 1 heb ik uitgelegd naar Roderick toe

Muzikale hint 2 met Warning Sign geeft de mol als waarschuwing dat je als kijker nu echt met ogen wijdopen moet gaan opletten omdat in aflevering 3 of 4 iedereen weer bij elkaar zit! Daarvan kan de mol gebruik maken >> LEES: Roderick >> doordat ie nu drie afleveringen samen gezeten heeft met Liz. Die twee moeten het van elkaar hebben qua "vriendjespolitiek" in de groep. De overige kandidaten kennen elkaar, weten wat ze aan elkaar hebben en je hebt groep Toine o.l.v. Toine, Frederique, Mary Lou versus groep Oinky o.l.v. Richard, Peggy en groep niets o.l.v. Milouska aldus Milouska zelf want die beweert dat ze buiten elk groepje staat.

Wat betreft AVRO bode hint "Amsterdam" >> ooit gehoord van het beursplein in Amsterdam? Wat presenteert Roderick? RTL Z! Waar draait dat programma om? Om economische nieuwsfeiten en met nadruk op elke dag vers van de pers nieuws over de AEX index (AMSTERDAM)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2006, 14:37:41 »
En de hints van de AVRO bode waren ook al weer naast Amsterdam??? *heeft geen abonnement op AVRO bode want is van huisuit VPRO gids gewend* plus om puur voor WIDM een 12 weken durende abonnement te kopen voor 10 euro, nou nee.

Muzikale hint 1 heb ik uitgelegd naar Roderick toe

Muzikale hint 2 met Warning Sign geeft de mol als waarschuwing dat je als kijker nu echt met ogen wijdopen moet gaan opletten omdat in aflevering 3 of 4 iedereen weer bij elkaar zit! Daarvan kan de mol gebruik maken >> LEES: Roderick >> doordat ie nu drie afleveringen samen gezeten heeft met Liz. Die twee moeten het van elkaar hebben qua "vriendjespolitiek" in de groep. De overige kandidaten kennen elkaar, weten wat ze aan elkaar hebben en je hebt groep Toine o.l.v. Toine, Frederique, Mary Lou versus groep Oinky o.l.v. Richard, Peggy en groep niets o.l.v. Milouska aldus Milouska zelf want die beweert dat ze buiten elk groepje staat.

Wat betreft AVRO bode hint "Amsterdam" >> ooit gehoord van het beursplein in Amsterdam? Wat presenteert Roderick? RTL Z! Waar draait dat programma om? Om economische nieuwsfeiten en met nadruk op elke dag vers van de pers nieuws over de AEX index (AMSTERDAM)

Ok klinkt redelijk aannemelijk allemaal. Kan je die laatste hint ook nog met Roderick verklaren dan?
Die jeugdfoto's van de avrobode?

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2006, 14:43:23 »
Ok klinkt redelijk aannemelijk allemaal. Kan je die laatste hint ook nog met Roderick verklaren dan?
Die jeugdfoto's van de avrobode?

stonden die jeugdfoto's in de AVRO bode van deze of vorige week?

Ik heb zelf namelijk hier nog de AVRO bode van.... 11 maar tot en met 17 maart en vind hier enkel puzzeltjes in en nergens ook maar iets anders.
Moet je dan soms met het uiteindelijk gevonden woord in de AVRO bode naar hun website gaan om vervolgens de echte hint te krijgen ofzo?

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2006, 14:54:00 »
stonden die jeugdfoto's in de AVRO bode van deze of vorige week?

Ik heb zelf namelijk hier nog de AVRO bode van.... 11 maar tot en met 17 maart en vind hier enkel puzzeltjes in en nergens ook maar iets anders.
Moet je dan soms met het uiteindelijk gevonden woord in de AVRO bode naar hun website gaan om vervolgens de echte hint te krijgen ofzo?

jep kan je aanmleden en dan oplossingen puzzeltjes invoeren en dan krijg je een hints
Hier is ook een apart topic over

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2006, 15:08:50 »
jep kan je aanmleden en dan oplossingen puzzeltjes invoeren en dan krijg je een hints
Hier is ook een apart topic over

Oke, ja dat andere topic heb ik helemaal doorgelezen en ik heb beide hints gezien. 1 kaart van Amsterdam met daarop de plaatsen waar de drie groepjes Rood, Groen en Geel langs moesten wat dus van vorige aflevering 2 was. Kortom, die eerste hint is voor de tweede aflevering. Die tweede hint van die jeugdfoto's zal dan wel voor vanavond de hint zijn. En dan straks als je vanavond aflevering 3 hebt bekeken zul je achter het goede woord: Boomtop vast wel een hint vinden voor de vierde aflevering

Goed, die amsterdam heb ik uitgelegd en in principe geldt dat ook voor dat kaartje. Want is het niet zo dat het beursgebouw op de dam staat? Op de dam was het verzamelpunt.

Maar dan die jeugdfoto's. Er zijn er drie foto's ZWART/WIT en de rest in KLEUR Twee van die zwart witte foto's bevatten vrouwelijke kandidaten in hun jeugd al weet ik niet echt wie dat nu zijn ^^" Nu lees ik dat die drie Chris, Liz en Mary-Lou zijn.

Waarom ik denk dat Roderick hierin past is als volgt:

- Roderick zijn foto, de 9de (net als bij de intro van de kandidaten is hij als 9de aan de beurt!), daarop zie je hem grijnsend kijken naar een ander persoon. Hij kijkt niet in de camera!!! Elke kandidaat kijkt op die jeugdfoto's WEL recht in de camera.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2006, 15:16:10 »
Waarom ik denk dat Roderick hierin past is als volgt:

- Roderick zijn foto, de 9de (net als bij de intro van de kandidaten is hij als 9de aan de beurt!), daarop zie je hem grijnsend kijken naar een ander persoon. Hij kijkt niet in de camera!!! Elke kandidaat kijkt op die jeugdfoto's WEL recht in de camera.

Vind persoonlijk niet zo'n goede hint. Had zelf zitten denken aan zijn haar. In zijn jeugd had ie haar. Nu bij de tango doet ie pruik op (de leader van vanavond).

Roderick is ook mol-kandidaatje voor mij. Maar Fred ook. Ach ja, blijft toch afwachten, maar wie weet met de volgende hints kunnen we weer verder speuren en valt 1 van de 2 wel af.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2006, 15:24:07 »
Vind persoonlijk niet zo'n goede hint. Had zelf zitten denken aan zijn haar. In zijn jeugd had ie haar. Nu bij de tango doet ie pruik op (de leader van vanavond).

Roderick is ook mol-kandidaatje voor mij. Maar Fred ook. Ach ja, blijft toch afwachten, maar wie weet met de volgende hints kunnen we weer verder speuren en valt 1 van de 2 wel af.

Nee, oke, daarin kan ik je volgen. Wat betreft zijn, nu is hij kaal, op de foto is hij jong en heeft ie nog haar. En idd, Liz zegt: *verbaasd* "Je hebt een pruik!" dus tja, die link tussen de jeugdfoto en de sneakpreview snap ik wel. Maar toch, mijn pa zijn haar viel uit toen ie 25 was, nu weet ik niet hoe oud Roderick is maar voor mannen is het vaak "normaal" dat je rond je 30ste kaal begint te worden.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2006, 15:55:27 »
Maar de makers en hint bedenkers kijken naar de huidige feiten. Hij is nu kaal en vroeger niet. Gaat er niet om wanneer en hoe hij kaal geworden is.
Feit is: voreger haar nu niet, bij tangodans pruik dus weer haar.

Offline Sneakiej

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2006, 19:00:01 »

Ik wil niet vervelend zijn,maar jij hebt er ook maar 3 op fred toegepast en de hint van de foto's aan milouska (jeugdjournaal) Dus dan is de verklaring van YIDM  waterdichter.

Persoonlijk vindt ik het recht in de camera kijken (foto) wel een goede hint
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Nachtjapon

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Can a heart still break once it stopped beating?
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2006, 19:25:17 »
Maar de muziekhints enz. kunnen er ook op wijzen dat een bepaald persoon het níet is. Zoals vorig jaar: a mole digging a hole -> de mol was aan het graven en Gijs was het dus niet.
Dus kan best dat er ook van dat soort hints in zitten  ;) ze hoeven dus niet allemaal op de mol te wijzen.
With this hand, I will lift your sorrows.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2006, 10:52:01 »
Maar de muziekhints enz. kunnen er ook op wijzen dat een bepaald persoon het níet is. Zoals vorig jaar: a mole digging a hole -> de mol was aan het graven en Gijs was het dus niet.
Dus kan best dat er ook van dat soort hints in zitten  ;) ze hoeven dus niet allemaal op de mol te wijzen.
Ja maar Yvon was de mool en die was juist fanatiek aant graven  ;)