Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 248154 keer)

Offline Ninka

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2007, 12:15:34 »
Dat kan aan montage liggen he. Bij de montage letten ze meer op mooie beelden dan op chronologie.
Mollen in Japan...

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2007, 12:26:54 »
Ik zit vanaf nu op Inge.. ben nog niet 200% zeker maar heb wel sterk t gevoel, en t is wel zo leuk om iig op iemand als mol te zitten.. (na aflevering 1 had ik echt geen flauw benul)

Ik vond haar abseil-beslissing (en de opdracht zat wel dusdanig in elkaar dat de aandacht erna toch vooral op de 'weigeraars' kwam te liggen) erg vergelijkbaar met t moment waar Milouschka 'onopvallend' als laatste over de brug ging.. Denk dat veel mensen (zowel kandidaten als kijkers) toch denken 'die vijf die gelijk afdalen zijn t iig niet', terwijl je als doorwinterde molkijker al weet dat dat nooit de hele opdracht kan zijn, en dat t erg mollerig is om iets ogenschijnlijks onmols te doen (afdalen) omdat je weet dat je de kans biedt uiteindelijk alsnog te saboteren..

Iig zit je als mol 'veiliger' beneden waar je een aanbod kunt aannemen, dan bang boven in de hoop dat iemand anders op t aanbod ingaat, zeker áls jij al hebt laten zien bang te zijn.. (dan is de kans erg klein dat iemand t aanbod aanneemt)

(wat overigens ook weer voor Renate als mol pleit, die zich om die reden bewust aanvankelijk 'niet angstig' kan hebben gedragen om de kans te vergroten dat iemand op t aanbod inging..)

Deze redenering maakt Alex tamelijk onmols.. als mol is t niet slim om gelijk te laten merken dat je niet durft... want op die manier is de kans erg groot dat niemand t aanbod aanneemt en t geld riskeert... aan de andere kant kan hij er zo natuurlijk ook op hopen dat er op die manier iig geen 7500 extra bij komt)

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2007, 21:48:35 »
Ze zit bij mij in de top 3  ::jaja::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2007, 22:02:51 »
inge is niet verdacht. De productie probeert haar nu met man en macht verdacht te krijgen evenals Dick. Het filmpje voor volgende week toont weer 2 extra afvallers erbij. Eva (vliegtuig) en Inge (karretje).en paul natuurlijk, is hij nu wel of niet afgevallen? Heeft iemand hem gezien in de vooruitblik?

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2007, 22:14:08 »
Staat hier nou gewoon Inge ?? Eerste kolom (verticaal, dus. Het derde tekentje van het "pinguinhoofd met ijsmuts" niet meegeteld):

i

n

"pinguin met ijsmuts"

g e

::oink::  Heel goed gezien! (Let het podcast team op ;)?)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2007, 22:59:26 »
Ik ga Inge in de gaten houden. Was Inge wel afgevallen in de tempel opdracht? De rest werd alleen gestopt door de blauwe meneer. Inge stopte uit zichzelf. Ik vond dat redelijk verdacht. Kon ze echt niet door? Ik weet het niet hoor. Ik vond het een vreemd moment in elk geval.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2007, 23:17:11 »
Inge is nu toch wel één van mijn hoofdverdachten

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2007, 23:22:05 »
Inge maakt beslissingen die niet door iedereen gemaakt zouden worden; bij het abseilen en vandaag weer met het uitlenen (of weggooien?) van haar molboekje. Intuïtief of juist mols?
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 18-01-2007, 23:48:25 »
ik vond dat vastlopen van inge idd ook heel erg verdacht! helemaal omdat ze daarna geen enkel contact meer opnam met de groep waardoor het voor hun een raadsel bleef waarom inge er opeens uitlag met het spel... misschien zat ze wel op de goede weg, maar hoopte ze met haar bevestiging dat als je die route neemt je eruit ligt, ervoor te zorgen dat niemand meer de goede weg zou kiezen??/

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #89 Gepost op: 18-01-2007, 23:50:52 »
ik vond dat vastlopen van inge idd ook heel erg verdacht! helemaal omdat ze daarna geen enkel contact meer opnam met de groep waardoor het voor hun een raadsel bleef waarom inge er opeens uitlag met het spel... misschien zat ze wel op de goede weg, maar hoopte ze met haar bevestiging dat als je die route neemt je eruit ligt, ervoor te zorgen dat niemand meer de goede weg zou kiezen??/
Die route waarop Inge strandde bleek achteraf ook niet de goeie te zijn, maar goed...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2007, 00:14:26 »
En ze kon ook van tevoren zien dat dat doodliep.
The British are not impressed.

Offline Cowboy Roy

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2007, 13:01:02 »
Ik begin Inge steeds verdachter worden. Eigenlijk ging de abseil-opdracht mis, doordat Inge in haar goedwilligheid iedereen die kick gunde. Heel toevallig had ze twee maanden eerder (kort genoeg voor de opnames om onder pre-productie te vallen!) "enigzins gedwongen" moeten abseilen. Als een volleerd actrice kan ze de emoties die ze toen voelde weer oproepen en schiet vol. Ik geloof ook wel dat ze oprecht geëmotioneerd is.

Maar de beste plek voor de mol is toch in de groep die als eerste naar beneden gaat... zeker als je weet dat er mensen boven blijven die absoluut niet willen.

Dan de tempel opdracht. Je kan beredeneren dat Inge het pad afgaat dat Renate had uitgestippeld. Ze had eerder af moeten slaan. Van de andere kant was het wel duidelijk dat Renate vlak voordat ze afviel, maar één kant op kon, en daar liep ze tegen de blauwe man op. In de aflevering is niet duidelijk of de route-planners haar al eerder waarschuwen om anders te lopen. Maar wel typisch dat ze gewoon opgeeft.

En dan het afgeven van haar boekje. In eerste instantie zou ik denken dat de mol gebaat is bij onrust in de groep. Dus is ze verdacht. Maar nu bedenk ik me dat de mol er zo snel mogelijk mensen uit wil hebben. Dus nu weet ik het niet meer.

Maar mijn punt is dat ze een duidelijke rol heeft: die van emotionele kandidaat die iedereen gelijke kansen gunt. En daardoor in (schijnbare) naïeviteit veel geld verspeelt en onrust creëert. En ik schat haar in het dagelijks leven iets reëeler in. Iets klopt er niet aan hoe ze is in WIDM...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2007, 14:06:03 »
Maar nu bedenk ik me dat de mol er zo snel mogelijk mensen uit wil hebben.
Nou ja, ten eerste ligt dat niet in de macht van de mol en ten tweede weet ik dat zo net nog niet. Als je 9 kandidaten hebt, zijn er altijd wel een paar die openlijk mee gaan mollen, om zo hun eigen kansen te vergroten. Dat houdt ook de verdenking van de echte mol af. Als er nog maar 2 kandidaten over zijn, dan is het niet waarschijnlijk dat die twee nog zo openlijk mollen en dan ben je als eche mol minder beschut.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
INGE IS DE MOL
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2007, 21:56:08 »
Volgens mij is Inge de (uitgekookte) mol. Wie geeft nu zo makkelijk zijn molboekje weg? Ze is erg goed in het acheraf goedpraten van domme (molse) beslissingen. Volgens mij gebruikt zij haar acteertalent om de anderen om de tuin te leiden. Doordat zij inging op Karels voorstel bij het abseilen kostte dit de groep 10.000 euro. Kan ze wel enthousiast en emotioneel gweest zijn...bij mij wil het er niet in dat ze werkelijk dacht dat die opdracht zou kunnen lukken. En de manier waarop ze stopte bij de tempelopdracht was volgens mij ook erg vreemd. Ze zou het zomaar kunnen zijn 8)

Offline The Hedgehog

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2007, 08:51:34 »
Volgens Giel Beelen gaat Inge er vandaag uit. Hij had haar aan de telefoon. Wat er werd gezegd, heb ik niet gehoord maar ik hoorde hem zeggen: Ik weet zeker dat Inge Ipenburg er vanavond uitgaat, omdat ze haarzelf net verlinkte.

We zullen zien.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #95 Gepost op: 25-01-2007, 11:56:47 »
Volgens Giel Beelen gaat Inge er vandaag uit. Hij had haar aan de telefoon. Wat er werd gezegd, heb ik niet gehoord maar ik hoorde hem zeggen: Ik weet zeker dat Inge Ipenburg er vanavond uitgaat, omdat ze haarzelf net verlinkte.

We zullen zien.

Hmm interessant. Ga het laatste uur nu even terugluisteren op de site.

Ok geluisterd: Inge is helemaal niet in de show bij Giel. Hij heeft JP aan de lijn. Naast zijn werk als de voice over bij Lingo blijkt hij ook begeleider van de kandidaten bij de Mol te zijn. Giel gooit alleen een balletje op dat Inge zich een beetje verpsoken heeft en hoopt dat JP hierop ingaat. Maar dat doet hij natuurlijk niet.
Dus het is een gokje van Giel.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2007, 12:09:13 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 25-01-2007, 12:49:13 »

We zullen zien.

Wel bij de feiten blijven dit komt uit een interviewtje wat hij met inge had toen renate in de uitzending zat. Het enige wat inge zegt is dat ze er niet tot het eind in zat of iets in de strekking, ze verlult zich wel een beetje ja, dus niet dat ze er nu uitgaat, daarnaast heb ik haar ook nooit verdacht als mol, dusss en Giel zit ook maar wat te gissen idd.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #97 Gepost op: 25-01-2007, 12:58:35 »
En dan het afgeven van haar boekje. In eerste instantie zou ik denken dat de mol gebaat is bij onrust in de groep. Dus is ze verdacht. Maar nu bedenk ik me dat de mol er zo snel mogelijk mensen uit wil hebben. Dus nu weet ik het niet meer.

Maar mijn punt is dat ze een duidelijke rol heeft: die van emotionele kandidaat die iedereen gelijke kansen gunt. En daardoor in (schijnbare) naïeviteit veel geld verspeelt en onrust creëert. En ik schat haar in het dagelijks leven iets reëeler in. Iets klopt er niet aan hoe ze is in WIDM...
Dat boekjesincident krijgt nog een staartje. Wellicht heeft haar boekje weggeven nog ernstige gevolgen waar we nu nog niets van afweten.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2007, 14:04:56 »
Wel bij de feiten blijven dit komt uit een interviewtje wat hij met inge had toen renate in de uitzending zat. Het enige wat inge zegt is dat ze er niet tot het eind in zat of iets in de strekking, ze verlult zich wel een beetje ja, dus niet dat ze er nu uitgaat, daarnaast heb ik haar ook nooit verdacht als mol, dusss en Giel zit ook maar wat te gissen idd.

::oink:: Echt waar? nou dat doet ze handig dan. Zou ze hiervoor een boete (kunnen) krijgen?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 25-01-2007, 14:30:32 »
Ik zie Inge er wel voor aan dat ze zoiets expres zegt om ons op het verkeerde been te zetten. Zo gehaaid is ze wel. We zien wel......Fijn dat het weer donderdag is!!! >:D