Ik zit vanaf nu op Inge.. ben nog niet 200% zeker maar heb wel sterk t gevoel, en t is wel zo leuk om iig op iemand als mol te zitten.. (na aflevering 1 had ik echt geen flauw benul)
Ik vond haar abseil-beslissing (en de opdracht zat wel dusdanig in elkaar dat de aandacht erna toch vooral op de 'weigeraars' kwam te liggen) erg vergelijkbaar met t moment waar Milouschka 'onopvallend' als laatste over de brug ging.. Denk dat veel mensen (zowel kandidaten als kijkers) toch denken 'die vijf die gelijk afdalen zijn t iig niet', terwijl je als doorwinterde molkijker al weet dat dat nooit de hele opdracht kan zijn, en dat t erg mollerig is om iets ogenschijnlijks onmols te doen (afdalen) omdat je weet dat je de kans biedt uiteindelijk alsnog te saboteren..
Iig zit je als mol 'veiliger' beneden waar je een aanbod kunt aannemen, dan bang boven in de hoop dat iemand anders op t aanbod ingaat, zeker áls jij al hebt laten zien bang te zijn.. (dan is de kans erg klein dat iemand t aanbod aanneemt)
(wat overigens ook weer voor Renate als mol pleit, die zich om die reden bewust aanvankelijk 'niet angstig' kan hebben gedragen om de kans te vergroten dat iemand op t aanbod inging..)
Deze redenering maakt Alex tamelijk onmols.. als mol is t niet slim om gelijk te laten merken dat je niet durft... want op die manier is de kans erg groot dat niemand t aanbod aanneemt en t geld riskeert... aan de andere kant kan hij er zo natuurlijk ook op hopen dat er op die manier iig geen 7500 extra bij komt)