Voor Renate ligt het lastiger, die vatenopdracht bijv zou me niks verbazen dat ze die aflevering zo gemonteerd hebben dat het lijkt alsof ze fout zat.
Dan zou Renate's vat dus in werkelijkheid niet op de laatste positie gelegen hebben bedoel je? Volgens mij is dit wel na te gaan.. ik zal zo nog eens naar de aflevering kijken. Maar ik sluit (bijna) uit dat 'positie 7' is goedgerekend als Renate's vat echt als laatste lag, want dan was het positie 8 geweest: Ik weet bijna zeker dat ze het vraagtekenvat ook hebben meegerekend. Want waarom zou je dit vat niet meerekenen? En een fout (en zo'n belangrijke) zie ik de WIDM-redactie niet snel maken.
Ik denk dus dat Renate een fout antwoord gaf m.b.t de vaten. En ik denk ook dat de kandidaten alleen de Mol ontmoetten wanneer ze 3 goede antwoorden gaven. Want elke keer dat de Mol gezien werd kwam er 1000 euro in de pot. Stel dat Inge de Mol is, dan verdient Renate 1000 euro voor de pot terwijl ze minstens een fout antwoord geeft. Dat zou toch heel krom zijn? En zouden ze dit puur doen om de kijkers op een verkeerd spoor te zetten? Ik denk van niet.
Ik denk daarom dat als Renate's vat echt op de laatste positie lag (ik zal nog eens kijken met welke mate van zekerheid we dit kunnen zeggen) Inge niet de Mol is.