Auteur Topic: De Compuart Mol Competitie 1  (gelezen 44432 keer)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #260 Gepost op: 14-04-2003, 12:12:14 »
Ikke? Tsja, eh, vergeten ;D
Maar het viel mij op. Normaal staat dat achter zijn verhaaltje, ik dacht nu dat er nog wat kwam.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #261 Gepost op: 15-04-2003, 13:46:40 »
Meest verdacht: 9 pt
2de verdacht: 6 pt
3de verdacht: 4 pt
4de verdacht: 2 pt

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 18-04-2003, 16:26:46 »
Chriz geniet veel te veel van het mooie weer en daarom zal de nieuwe aflevering morgen pas worden geplaatst. MAAR! Omdat jullie nu extra lang moeten worden, krijgen jullie morgen wel een extra lange aflevering inclusief 'Fort Boeier'.

Goed, 1 tipje dan, iemand met een 'e' in zijn nick zal afvallen.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 18-04-2003, 16:43:52 »
proficiat Doris, je bent al door

Tijgertje, amiesh, e of Alive and Kicking ...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #264 Gepost op: 18-04-2003, 18:39:25 »
Hmm, spannend hor... 8)

Gefeliciteerd Doris!

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #265 Gepost op: 18-04-2003, 19:12:46 »
Zit steeds te heuen als iemand nog geen lijste in heeft gevuld, zit tie zelf in de tuin te zonnen en stelt zomaar een afl. uit. Tsss ::)

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 18-04-2003, 19:18:34 »
Tsss....katten hé?   :P en ik heb nog wel Fort Boyard verwerkt in de nieuwe aflevering, maar ja, of jij daar bij bent is nog maar de vraag.

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 19-04-2003, 13:15:25 »
Aflevering 9

'Is de finale haalbaar?' Voor veel kandidaten zal dat de vraag zijn. Nog maar 5 kandidaten zijn erover en nog maar 4 kandidaten doen een gooi naar de pot. Het einde komt steeds dichterbij. @miesh, e, Tijgertje, Doris en Alive & Kicking zijn nog over, maar ook vandaag moet 1 van de 5  het spel verlaten. Vorige week zagen we al dat Milk afviel. Ook Milks vertrek zette de andere kandidaten hard aan het denken. We zijn nog maar een aflevering verwijderd van de grote finale en in de finale kunnen maar 3 kandidaten meedoen. Vandaag zal de eerste van de laatste afvallers bekend worden gemaakt.
De

Strakonice, Tsjechië: Robbieazerty: 'Een spannende executie weer vandaag. Doris, hoe voel je je?' Doris: Tja, eigenlijk niet zoveel anders dan bij andere executies. Het is altijd spannend.' Robbieazerty: '@miesh?' @miesh: 'Ik vrees wel een beetje voor mijn positie, ja.' Robbieazerty: 'Laten we maar beginnen dan. Wie wil er eerst? Alive & Kicking: GROEN @miesh? GROEN Tijgertje? GROEN e? ROOD Robbieazerty: 'Niks aan te doen.....' Doris: 'We zullen je missen.' Tijgertje: 'We zien je binnenkort wel weer.' *e neemt afscheid en vliegt terug naar Nederland* Robbieazerty: 'Goed, ik zie jullie snel weer op een andere locatie.'
aflevering

Doris, Griekenland: Robbieazerty: 'Welkom allemaal op het landgoed Doris. Hier op het landgoed staat het prachtige Fort 'Boeier'. In de diepste kerker van fort 'Boeier' staat een oude schat. Alleen er is 1 probleem. Om de kerker te kunnen bereiken moet eerst de kerkerpoort geopend worden. Om de kerkerpoort te openen hebben jullie sleutels nodig. Jullie krijgen 8 kansen om een sleutel te bemachtigen. Hoe meer sleutels jullie bemachtigen, hoe beter. Een van die kansen is om de raadsels op te lossen van een oude tovenaar genaamd 'Fouras'.  Daar in de hoge forttoren woont 'Fouras', de oude tovenaar. Een van jullie krijgt de kans om 'Fouras' te ontmoeten. Ik stel voor dat jullie een intelligent persoon sturen.' Doris: 'Een intelligent karakter? Dat moet @miesh zijn.' Aak: 'Ja, dat denk ik ook wel.' @miesh: 'Goed, dat ga ik dan wel doen.'
van

Robbieazerty: 'Tijgertje, Doris en Aak. Jullie krijgen samen de kans om 6 sleutels te bemachtigen. We gaan straks langs 6 kamers.  In elke kamer zit ergens een sleutel verborgen. Jullie is het de taak om binnen 7 minuten de sleutel in de kamer te vinden. Je mag ten allen tijde uit de kamer komen, maar zodra je er eenmaal weer uit bent, mag je niet nog een keer naar binnen. Ben je na 7 minuten nog niet buiten dan gaat de deur op slot. We zijn hier bij de eerste kamer. Een van jullie mag naar binnen, maar ik ga niet vertellen wat de opdracht is, dat moeten jullie zelf uitzoeken. Voor de eerste opdracht heb ik iemand nodig die nogal lenig is.' Tijgertje: 'Ik denk dat het echt iets is voor Doris.' Doris: 'Jah, ik wil het wel doen, hoor!' Robbieazerty: 'Doris gaat naar binnen?' Doris knikt. Robbieazerty: 'Goed dan,  succes!' *Doris gaat de eerste kamer binnen. Door de kamer heen zitten allemaal stevige touwen strak gespannen. Doris zal door de touwen heen moeten om de sleutel te kunnen bemachtigen. Doris doet erg haar best. Na een paar minuten lijkt het erop dat ze het niet gaat redden. Tijgertje en Alive & Kicking zeggen Doris terug te gaan, maar Doris is overmoedig. Ze haalt de sleutel op, maar komt in tijdnood, als ze bijna uit de touwen is, is de tijd ook op.* Robbieazerty: 'Doris is er niet in geslaagd om de eerste opdracht te halen. Jullie tweeën moeten alleen verder naar de volgende kamer.'
de

Robbieazerty: 'Voor de tweede opdracht is er iemand nodig die een paar krachtige benen heeft.' Aak: 'Ga jij maar, dat lijkt me wel wat voor jou.' Robbieazerty: 'Tijgertje gaat? Goed, dan gaat de tijd nu in.' *Tijgertje gaat naar binnen en ziet alleen maar een schommel hangen. Tijgertje snapt er niks van, maar besluit uiteindelijk toch maar te gaan schommelen. Na een tijdje komt Tijgertje heel hoog en raakt ze met haar voeten het plafond. Het plafond beweegt en Tijgertje begint de opdracht te snappen. Ze moet het plafond kapot trappen. Tijgertje trapt het piepschuimen plafond een beetje kapot, maar verliest al snel hoogte. Uiteindelijk weet ze toch de eerste sleutel te bemachtigen.* Robbieazerty: 'Goed gedaan. We gaan gelijk door naar de volgende opdracht.'  
MOL

Robbieazerty: 'Voor de volgende opdracht heb ik iemand nodig die zich niet snel laat bedotten.' Tijgertje: 'Het is jouw beurt, Aak.' *Alive & Kicking gaat naar binnen. Binnenin zit een dwerg die met drie kokers en de sleutel balletje-balletje wil gaan spelen met Alive & Kicking. Alive & Kicking moet raden in welk kokertje de sleutel zit. Ze krijgt 3 kansen. Alleen raadt ze 3x mis. Zonder sleutel komt ze weer naar buiten.'

« Laatst bewerkt op: 19-04-2003, 13:16:25 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 19-04-2003, 13:15:58 »
@miesh is inmiddels bij 'Fouras' aangekomen. Fouras: 'Ik heb voor jou een raadsel die je sleutel kan opleveren, slaag je niet dan gooi ik de sleutel uit het raam. Je hebt maar 1 kans om te antwoorden. Dit is het raadsel: 'Dit dodelijke wapen is niet van jou. Het is niet van hem en niet van haar, wat kan het zijn?' @miesh denkt en denkt en denkt, maar komt er niet achter. Fouras: 'Het goede antwoord is 'mijn', daar gaat je sleutel!'

Robbieazerty: 'We zijn hier op het middenplein van fort 'Boeier'. Als jullie goed kijken, kunnen jullie daar @miesh bij Fouras zien, maar we moeten door, want hier is alweer de vierde kamer. Hiervoor heb ik iemand nodig die nogal handig is met zijn handen. Aak weer? *Alive & Kicking gaat naar binnen. In het midden van de kamer staat een glazen wand met twee gaten erin. In het bovenste gat hangt een stok met daaraan een haak. Alive & Kicking heeft al snel door dat zij moet proberen om met deze haak de sleutel proberen te pakken en dat zij in het andere gat haar hand moet steken om de sleutel van de haak af te halen. Alive & Kicking probeert de sleutel te pakken, maar is veels te zenuwachtig. Na lang proberen lukt het haar toch, maar dan begint de tijd te dringen. Op de laatste seconde weet ze met sleutel en al buiten te komen.*

Robbieazerty: 'We zijn hier bij de vijfde kamer en we hebben 2 sleutels. Voor de volgende opdracht heb ik iemand nodig die het niet zo nauw neemt met hygiene.' Tijgertje: 'Wat moeten we daar nou weer mee?' Aak: 'Tsja, het is jouw beurt, he?' Tijgertje: 'Okee, ik ga het wel doen, dan.' *Tijgertje gaat naar binnen. In de vijfde kamer krioelt het van de wormen. Overal zitten ze in de kamer. Tijgertje moet onder de wormen op zoek gaan naar de sleutel, maar Tijgertje vlucht gelijk weer de kamer uit.*

Fouras: '@miesh, het is tijd voor jouw 2de raadsel. Let goed op, want hier komt ie: 'Dit is een balspel die mensen meestal op zaterdag spelen. Duizenden mensen kijken dan naar de tv voor de uitslagen, toch heeft er nog nooit iemand bij dit spel gescoord, zelfs geen controle over de bal.' @miesh denkt en denkt en denkt, maar opnieuw moet ze het antwoord schuldig blijven. Fouras gooit ook de tweede sleutel uit het raam.

Robbieazerty: 'We zijn bij de laatste kamer aangekomen. Jullie hebben nog een kans om een sleutel te verdienen. De vraag is nu hoe goed jullie elkaar vertrouwen. Voor de volgende opdracht is een goede coördinatie vereist.' Aak: 'Ik wil naar binnen.' Tijgertje: 'Ik ook, ik heb nog steeds geen sleutel weten te bemachtigen.' Aak: 'Daarom is het beter dat ik naar binnen ga.' Tijgertje: 'Laten we er om loten.' *Tijgertje wint de loting en gaat naar binnen. In de kamer is een doolhof opgezet, gemaakt van glazen platen. Tijgertje weet toch makkelijk de sleutel te vinden. Om buiten te komen lijkt moeilijker. Uiteindelijk lukt dit haar toch.*  

Robbieazerty: 'Goed, jullie hebben 3 sleutels veroverd. Goed werk! Laten we @miesh erbij halen en kijken hoeveel sleutels zij heeft.' *@miesh wordt erbij gehaald. Tijgertje en Aak reageren teleurgesteld als ze horen dat @miesh geen sleutel heeft.* Robbieazerty: 'Omdat jullie 3 sleutels hebben krijgen jullie straks 3x5 minuten de tijd om de schat op te halen, maar jullie kunnen er ook voor kiezen om Doris vrij te kopen. Dan gaan er 5 minuten van de tijd af. Doris kan een handige hulp zijn bij de opdracht. Aan jullie de keus.' @miesh: 'Tsja, dan verliezen we wel weer 5 minuten.' Tijgertje: 'vind ik ook, laat Doris maar lekker zitten.' Robbieazerty: 'Goed, laat ik jullie de rest van de opdracht uitleggen. We zijn hier bij een put die leidt tot de kerker. Jullie moeten in de put door een gangenstelsel dat gedeeltelijk onder water staat, een stukje moeten jullie zelfs onder water zwemmen. Als jullie aankomen bij de kerker moeten jullie de drie sleutels plaatsen in de eerste drie sleutelgaten die daar hangen. Vanaf dan gaat het hek los en hebben jullie de schat 'De Gouden Regen' geactiveerd. De Gouden Regen is een buis waar geld uit komt stromen. Jullie moeten proberen om zoveel mogelijk geld uit de kerker te krijgen, want na 14 minuten zal het hek langzaam gaan zakken. Na een kwartier zal het hek helemaal gezakt zijn. Al jullie zakken worden dichtgeritst, zodat jullie naar alternatieve manieren moeten zoeken om het geld te redden. Nog een ding: Let goed op, zodra de 'Gouden Regen' geactiveerd is, zullen de wachters van 'Fort Boeier' worden gealarmeerd. Zij zullen de kerker precies een kwartier na activering gevonden hebben en zodra het hek gesloten is, zit je vast in de kerker met de wachters. Daarbij moet ik niet vergeten te vertellen dat de wachters 2 Syberische tijgers zijn. Veel succes!'

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 19-04-2003, 13:17:05 »
*Tijgertje, Aak en @miesh dalen af de put in. De ondergrondse zwemtocht is eng en vermoeiend, maar de drie bereiken de kerker. De sleutels worden geplaatst en de kerkerpoort gaat openen. 'De Gouden Regen' is geactiveerd en begint te kletteren. Het geld wordt in de armen geschept. Aak neemt elke keer maar kleine handjes mee naar buiten. Na 14 minuten begint de poort langzaam te zakken. @miesh is de eerste die besluit om zich niet meer in de kerker te bewaren. De tijgers zijn al te horen. Aak stopt ook en Tijgertje weet zich op het laatste moment nog net onder de poort door te wurmen. De tijgers komen de kerker binnen waar net nog de kandidaten bezig waren.*

*Doris wordt er weer bijgehaald* Robbieazerty: 'Beste kandidaten, jullie hebben 9968 euro uit de kerker weten te slepen. Daar maken wij 10.000 Euro van. Een goede dag voor de kandidaten en een zwarte dag voor de mol. De pot staat nu op 46000 Euro. Rust maar even lekker uit en geniet van het Griekse klimaat. Ik zie jullie morgen pas weer.'

Kreta, Griekenland: Robbieazerty: 'Welkom op het zonovergoten strand van Kreta! Gisteren is er maar liefst 10.000 Euro verdient. Voor de volgende opdracht wordt dit geldbedrag ingezet + 2000 Euro die jullie er vandaag bij kunnen winnen. Jullie moeten straks allemaal een individuele opdracht doen. Daarbij kunnen je mede-kandidaten je medevertrouwen uitspreken. Elk van jullie moet straks een top3 opstellen van de andere kandidaten, bovenaan staat degene die je het meest vertrouwt en onderaan die je het minst vertrouwt. Maar let goed op, natuurlijk zullen jullie jullie eigen mol aanzetten als degene die jullie het minst vertrouwen, maar als er niet minimaal 1000 Euro op elke kandidaat is ingezet, wordt de 2000 Euro die jullie vandaag kunnen winnen gelijk er vanaf gehaald. De Mol kan dus nooit op 0 Euro worden gezet. Op de nummer 1 van je lijstje wordt 2000 Euro ingezet, op de nummer 2 1000 Euro en op de nummer drie 0 euro.  *Iedereen maakt zijn eigen top3.*

Robbieazerty: 'De eerste opdracht is om over een koord te lopen van het ene flatgebouw naar het andere flatgebouw. Je zit stevig vast en het is niet gevaarlijk, maar als je hoogtevrees hebt......iemand geinteresseerd?' Tijgertje: 'Ja, ik! Na mijn wormdebacle van gisteren durf ik dit wel aan.'  Robbieazerty: 'Het vertrouwen in jou is niet erg groot, van de 1200 Euro is er maar 2000 Euro ingezet.' Tijgertje: 'Och, dat is niet zo erg.' *Tijgertje gaat het koord op en weet uiteindelijk de opdracht te halen.* Tijgertje: 'Yes, Yes. I did it!' Robbieazerty: 'De volgende opdracht is een race tussen 2 kandidaten. Ik ga niet zeggen hoeveel geld er ingezet is op de kandidaten. Jullie moeten tegen elkaar racen in een jetski-race in het parcours dat in het water is uitgestippeld.' Doris: 'Vet!' @miesh: 'Ja, dat is echt wel gaaf. Dat heb ik altijd al gewild.' Alive & Kicking: 'Gaan jullie 2 dan maar.' *Doris en @miesh beginnen de race tegen elkaar, omdat ze niet weten welk geld er is ingezet, gaan ze er beiden voor, maar Doris wint.* @miesh: 'Shit.' Robbieazerty: 'Op @miesh was maar liefst 4000 Euro ingezet en op Doris maar 2000 Euro. Toch nog 2000 Euro verdient. Alive & Kicking, dat betekent dat op jou maar liefst 4000 Euro is ingezet. 50 meter van de kust af, ligt een roeibootje aan anker. Jij wordt met de jetski naar het bootje gebracht, 10 meter onder de roeiboot is de bodem. Op de bodem staat een schatkist, waarin we een cheque van 4000 euro hebben verborgen. Jij moet die gaan opduiken.' *Aak wordt naar de roeiboot gebracht en begint met duiken. Het lukt haar niet om de schat op te duiken.* Robbieazerty: 'Dat is erg jammer, toch hebben jullie nog 4000 Euro weten te redden. Daarmee komt de pot toch nog op een mooi rond bedrag van 40.000 Euro. Het is tijd om jullie spullen te pakken. De finale komt eraan en het wordt zoetjes aan tijd om richting huis te gaan.'

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 19-04-2003, 13:18:35 »
Parijs, Frankrijk: Robbieazerty: 'Welkom in Parijs, Frankrijk. De finale komt steeds dichterbij, maar zoals jullie weten moet er voor de finale nog 1 iemand afvallen. Voordat de executie gaat beginnen gaan we eerst nog een opdracht spelen. Na de twee zware fysieke opdrachten in Griekenland houden we het vandaag bij een simpel spelletje. Aan de voet van de Eiffeltoren staat een kluis met 4 kluisdeuren. Een kluideur gaat open bij een 5letterige code, een kluideur gaat open bij een 10letterige code, een kluis gaat open bij een 15letterige code en een kluisdeur gaat pas open bij een 20letterige code. In de kluis met 5letterige code zit een geldbedrag van 500 euro, bij de 10letterige code 1000 euro, 15letterige 2000 euro en bij de 20letterige code 5000 euro. Ik geef jullie straks een blaadje met 5 letters daarop. Tijgertje begint straks en fluistert bij @miesh in het oor, de eerste letter op haar papiertje. Daarna fluistert @miesh Tijgertjes letter en de eerste letter die op haar papiertje staat door aan Alive & Kicking enz. enz. Natuurlijk is er voor de mol hierbij een prachtige kans om te saboteren. Daarop hebben we besloten dat de mol maar 1x een valse letter door mag geven. Aan jullie is het risico om te stoppen wanneer jullie willen. Zodra je de mol niet meer vertrouwt of moeite hebt met het onthouden van de code stap je naar voren en voer je de code in op de kluis. *Tijgertje begint en fluistert 'A'. @miesh geeft daarna door aan Aak: 'AP'. Aak gaat verder bij Doris, Doris gaat weer verder bij Tijgertje, Tijgertje bij @miesh, @miesh vindt de 5cijferige code nog niet genoeg en gaat door. Aak geeft hem weer door aan Doris, Doris weer aan Tijgertje. Tijgertje weer naar @miesh en @miesh weer naar Alive & Kicking. Aak besluit ook door te gaan en vertelt verder aan Doris. Doris wil niet verder en stapt naar voren.* Robbieazerty: 'Goed, Doris. Je hoeft alleen maar de eerste 10 letters in te vullen in de kluiscode. Doris vult de code in: 'APDSTAILRO'. Robbieazerty: 'Dat is goed! Haal het geld er maar uit. 1000 euro erbij, maakt een totaal van 41.000 Euro.'

Parijs, Frankrijk: Robbieazerty: 'Goed, dat was het weer voor vandaag. Jullie moeten straks weer de test gaan invullen. Daarna zal de laatste executie uitgevoerd worden. De bitterste executie tot nu toe. Wie zal er op het laatste moment vlak voor de finale afvallen? Samen hebben jullie heel wat meegemaakt. Geabeseild van de Varosastuwdam in Portugal, der regatta in Groenland, paintballen in een ijskoud gebied, de quadrace bij de Imca-ruines en het avontuur in Fort 'Boeier'. Spanje, Portugal, Israel, Egypte, de VS, Brazilië, Peru, Groenland, Antartica, China, Taiwan, Italië, Luxemburg, Canada, Tsjechië, Griekenland en Frankrijk bezocht. Samen met zijn 4-en hebben jullie de hele wereld afgereisd en al die tijd was er een verrader onder jullie.....een mol!'
...en toch misschien is er stiekum helemaal geen mol

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #271 Gepost op: 19-04-2003, 13:20:55 »
Dan weet ik wie de mol is
 ;D

Take a glorious bite out of the whole world

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 19-04-2003, 13:27:58 »
Dan weet ik wie de mol is
 ;D

Soms moet je niet te simpel denken, D**n en dan heb ik eigenlijk al te veel gezegd.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 19-04-2003, 13:31:51 »
Neeeeeeeee ik wilde niet afvallen! :( :(

Dit betekent wel dat ik nu 100% zeker weet wie de mol is - en ik had haar in afl 1 verdorie al op nr 1 >:(! Ik had ook nog nooit zoveel getwijfeld als voor dit lijstje... mennn, waarom ben ik toch veranderd?!

Ow en Daan... dat smiley vind ik niet zo heel lief van je hoor... ::)

« Laatst bewerkt op: 19-04-2003, 13:32:49 door Annemieke »

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #274 Gepost op: 19-04-2003, 13:50:18 »
Sorry Annemieke :-*

Chriz,
als jij altijd eerlijk mensen heb geëxecuteerd op hun lijstjes en niet met de uitslag hebt gefoefeld dan weet ik wie de mol is. 100 % zeker... ^-^

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 19-04-2003, 13:52:28 »
Mijn complimenten dan.  :) Don't shout it out, de competitie is nog niet helemaal ten einde.

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #276 Gepost op: 19-04-2003, 14:15:36 »
Aghh, Annemiekjuh wat jammer dat je dr uit bent! :-*

Ga de aflevering strax wel helemaal lezen, beetje lang hé ;)

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #277 Gepost op: 19-04-2003, 14:17:30 »
my lips are sealed :-X

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #278 Gepost op: 19-04-2003, 14:45:48 »
 'Dit is een balspel die mensen meestal op zaterdag spelen. Duizenden mensen kijken dan naar de tv voor de uitslagen, toch heeft er nog nooit iemand bij dit spel gescoord, zelfs geen controle over de bal.'
Wat was hier nou het antwoord op dan?

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 19-04-2003, 15:05:35 »
loterij  :)