Praag, Tsjechië: Robbiezerty: 'Welkom allemaal. Vandaag weer een nieuwe dag. Het is lekker zonnig en dat zal lekker zijn bij de volgende opdracht. Jullie krijgen straks allemaal een blinddoek op en worden vervoerd naar een geheime locatie. Daar horen jullie meer. *Alle 5 kandidaten worden afzonderlijk afgevoerd naar een deel van de stad Praag. Iedereen komt in een uitwijk van de stad terecht.* Aak doet haar blinddoek af en ziet dat ze in een garage staat. Ze weet niet wat ze moet doen, maar ziet op de ruit van een auto een envelop. Daarin zit een briefje waarop geschreven staat: Opdracht: Je 4 medekandidaten en jij zijn elk vervoerd naar een ander deel van de stad. Jullie moeten proberen elkaar weer te vinden. Daarvoor krijgen jullie 4 uur de tijd. Jullie mogen geen communicatiemiddel gebruiken. Hoe je elkaar weer vindt, moet je zelf uitzoeken. Als 2 kandidaten elkaar weer vinden wordt er 500 euro verdient, bij 3 kandidaten 1000 euro, bij 4 kandidaten 2000 euro en als jullie elkaar allemaal weer vinden wordt er 5000 euro verdient. Als vervoersmiddel mogen jullie de auto gebruiken.'
*Ook de andere kandidaten vonden precies dezelfde opdracht. Sommige kandidaten wisten echt niet wat ze moesten doen. @miesh weet als eerste weer te vinden. e is gewoon met haar auto midden op een groot plein gaan staan in het midden van Praag. Dit viel @miesh op en @miesh ging een kijkje nemen. De anderen hebben elkaar niet weer gevonden*
Als de opdracht is afgelopen komen Aak, Doris en Tijgertje aanrijden. Doris heeft heel groot op haar auto geschildert: DORIS. Tijgertje heeft haar auto omgetovert in een echt Tijgermobiel. Knaloranje met zwarte strepen erop. Ook Aak heeft haar auto geschildert in de drie kleuren van de Belgische vlag. Het heeft niet geholpen. Robbieazerty: 'Jullie hebben er veel moeite voor gedaan, maar het was niet genoeg. Toch nog 500 Euro verdient, dat brengt de pot op 33500 euro.'
8x1.4x3.5x1.4x1.3x2.7x3.8x1.5x1.3x2.4x3.7x4.6x2.4x3.3x2.8x1.3x1.3x2.6x1.6x3.5x3
Strakonice, Tsjechië: Robbieazerty: 'Straks, gaan we verder het Bohemerwoud in. In het woud hebben we 2 parcoursen uitgezet. Ik denk dat jullie allemaal in de Nederlandse serie de lintjesopdracht hebben gezien. Vandaag gaan wij iets soortgelijks doen. Als ik jullie was zou ik goed opletten bij de uitleg, want er zijn heel veel mogelijke molstreken uit te halen bij de opdracht.
Er wordt een parcours uitgelegd met 2 verschillende routes, er is echter geen vaste route, maar de kandidaten moeten door lintjes de weg proberen te vinden, onderweg mogen ze lintjes meenemen, maar daardoor wordt het parcours voor de anderen moeilijker gemaakt. Elk meegenomen lintje van de rode, makkelijke course levert 20 euro op, de blauwe, moeilijke course 50 Euro. Daarbij levert elk gelopen gelopen route in verhouding geld op:
Rood:
1 kandidaat 200 euro
2 kandidaten 400 euro
3 kandidaten 700 euro
4 kandidaten 1000 euro
5 kandidaten 1400 euro
Blauw:
1: 400 euro
2: 800 euro
3 1400 euro
4: 2000 euro
5: 2800 euro
Jullie mogen zelf kiezen welke route jullie kiezen en hoeveel lintjes jullie meenemen. Er hangen 20 rode lintjes en 20 blauwe lintjes. Jullie krijgen 1,5 uur de tijd voor de opdracht, maar let goed op. Na elk kwartier vertrekt er weer een kandidaat. De laatste kandidaat heeft dus nog maar 0,5 uur de tijd en dan wordt vooral de blauwe koers erg zwaar. Jullie krijgen vooraf geen overlegtijd, dus dan gaat de eerste kandidaat gelijk beginnen. De rest wordt nu in tentjes weggestopt.
Robbieazerty: 'Tijgertje, jij bent de eerste kandidaat, welke route ga je doen.' Tijgertje: 'Ik denk dat de blauwe route nu nog wel te doen is, dus dat ga ik dan maar proberen.'
*Tijgertje is een kwartier onderweg* Robbieazerty: 'e, het is nu jouw beurt. Rood of blauw?' e: 'Ik ga rood doen, want ik ben bang dat er nog te weinig blauwe lintjes hangen.'
*E is een kwartier onderweg* Robbieazerty: 'Alive & Kicking, veel succes. Rood of blauw?' Aak: 'Blauw, natuurlijk. Ik ben een doorzetter.'
*Aak is een kwartier onderweg* Robbieazerty: 'Doris, you're up. Rood of blauw?' Doris: 'Eeuhm....ik neem de blauwe koers.'
*Doris is een kwartier onderweg* Robbieazerty: '@miesh, rood of blauw? @miesh: 'Rood, ik denk niet dat ik blauw nog ga halen.'