Aflevering 2:
Dag allemaal, mijn naam is Robbieazerty. Vandaag is alweer de tweede aflevering van de Compuart Mol Competitie.
Over negen weken weten we wie de Mol is. Deze aflevering is er flink gemold. Uiteindelijk is er maar 5000 Euro in de pot gebleven. De kandidaten zijn momenteel bezig met de vragenlijst over de Mol. Een opvallend detail is dat een uur voor het invullen van de vragenlijst nog iemand een koker heeft geopend.....Morgenochtendvroeg is de eerste executie.
Porto, Portugal, (5 uur 's ochtends): Goedemorgen allemaal. Voordat we beginnen wil ik jullie even zeggen dat er gisteren een uur voor het maken van de vragenlijst nog iemand een koker heeft geopend. In de koker zat deze keer geen boete, maar een vrijstelling. Normaal gesproken zeggen we het niet wie er een koker heeft geopend, maar bij de vrijstelling zullen we dat wel doen. Lucretia, gefeliciteerd met je vrijstelling. Je mag naar de hotelbalie om je ticket naar Israel op te halen. Goed, laten we verder gaan. De executie gaat beginnen. Wie wil er eerst? *Enkele handjes gaan omhoog*. Heinz? GROEN! Tijgertje? GROEN e? GROEN Elmar? ROOD!.........Elmar, zeer spijtig. Voor jou ligt er een ticket terug naar de Benelux. *Elmar gaat weg* Robbieazerty tegen de groep: Een van jullie heeft vandaag erg geluk gehad. Er moest namelijk geloot worden tussen twee kandidaten. Deze persoon zal zich deze week extra moeten inspannen om zicht te houden op de winst. Ik zie jullie over enkele uren terug in Israel.
Jeruzalem, Israel: 'Vandaag zijn we in Israel, Israel staat natuurlijk bekend om het eeuwigdurende conflict tussen de Joden en de Moslims. Vandaag gaan jullie voor Joden en Moslims spelen. Maar eerst heb ik iemand nodig die dingen goed kan inschatten. Fennie? *Fennie wordt het* De andere 10 moeten zich splitsen in twee groepen van 5. *Heinz, e, Milk, Alive and Kicking en Tijgertje vormen team A, Doris, Lucretia, Lautjuh, D**n en @miesh vormen Team B* *Robbieazerty en Fennie zonderen zich af.* Robbie: 'Fennie, wie van de twee groepen schat jij in als de sterkste? Als je het goed inschat, verdienen jullie 2000 Euro, maar je moet ook weten dat de Mol weet, welk antwoord je zal geven. Wie kies je, de groep van Heinz of de groep van Doris?' Fennie: 'De groep van Heinz'. *Robbieazerty en Fennie gaan terug naar de groep. Robbieazerty: 'Goed, we gaan beginnen. Elk groeplid van Heinz' team krijgt een vraag over het Jodendom en elk groeplid van Doris' team krijgt een vraag over de Moslims. Uit de winnende groep mag 1 iemand een koker openen zonder dat diegene bang hoeft te zijn voor een boete.' *Het spel begint. Heinz, e en Tijgertje geven een goed antwoord voor het team van Heinz. In de groep van Doris geven Lucretia, D**n en @miesh een goed antwoord. Er wordt nog 1 algemene vraag gesteld aan de twee captains van het team en degene die als eerste antwoord geeft, wint.* Robbieazerty: De allerlaatste vraag is een vraag over de Joden: 'Wie is de broer van Ezau?' Doris is het snelst met het antwoord: 'Jakob'. Robbieazerty: 'Gefeliciteerd, maar Fennie heeft verkeerd gegokt. Iemand uit jouw groep mag zijn/haar koker openen.' Uiteindelijk wordt er besloten dat @miesh haar koker mag openen. In de koker van @miesh zit een boete van 1000 Euro, die uiteraard niet hoeft te worden betaald. Robbieazerty: 'Voor de volgende opdracht trekken we gelijk verder naar het Oosten. We gaan naar Egypte toe. Ik zie jullie binnenkort.'