De media hebben er vol van gestaan de laatste dagen, het probleem is intussen opgelost naar het schijnt. Tot de volgende uitbraak, uiteraard.

Ik laat het systeem standaard automatisch naar updates zoeken, en die opdracht wordt trouw uitgevoerd, dus ik kan niets vergeten. Bij het afsluiten en later weer opstarten van het systeem komt alles vanzelf in orde.
Uitzondering het probleem nu met die massale uitbraak. Intussen heeft Microsoft de update klaar en is die ook verspreid.
Nu het volgende: ik heb gekeken in de update-geschiedenis, en daar staat dat Powerpointupdates niet zijn uitgevoerd. Nu gebruik ik dat programma niet, maar het maakt wel deel uit van Microsoft Office 2007, dat ik op mijn computer heb staan. Van dat pakket gebruik ik wel het Word-onderdeel.
Nu is mijn vraag: werkt Word onafhankelijk van de andere onderdelen van Office? Een daaraan gekoppelde vraag is: kan het kwaad dat ik de situatie zo laat, of kan ik beter de niet-gebruikte onderdelen van Office van mijn computer verwijderen? Ik heb nooit opdracht gegeven om updates te downloaden voor Powerpoint, maar ik weet niet of die achterwege blijven als ik dat onderdeel zelf verwijder van mijn systeem.