Gisteren in de auto: de herkenningsmelodie van Twin Peaks.
Ik heb de serie nooit gezien, misschien een enkel fragment ervan. Ik weet ook niet of de moord op Laura Palmer, waar het in beginsel allemaal om draaide (iedereen was verdacht), ooit uit de doeken is gedaan, of dat dit mystherie nog steeds boven de twee uitgezonden seizoenen zweeft.
Voor wie het antwoord weet op die laatste vraag: vertel het niet, dan is er geen mystherie meer, immers. Misschien heb ik hier nu mensen nieuwsgierig gemaakt, die de serie graag willen zien op de manier zoals de kijker er ruim 20 jaar geleden naar keek.
Ik ben niet zo'n downloader als het om televisieseries of films gaat. Ik weet wel dat er diverse losse scenes op youtube te vinden zijn. In dat geval moeten ook hele afleveringen, of wellicht wel de hele serie, via Youtube te vinden zijn.
Helaas vind ik alleen losse scenes, ik zoek wellicht verkeerd.
Veel mensen hier waren nog veel te klein om in 1990-1991 naar Twin Peaks te kijken, of nog niet eens geboren.
Kennen jullie de serie, heeft die (door de hype die eromheen ontstaan is) voor jullie eeuwigheidswaarde gekregen? Zou de serie in de huidige tijd nog gemaakt, en met goed fatsoen uitgezonden, kunnen worden?