Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 81082 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De Boekenclub
« Reactie #100 Gepost op: 3-01-2004, 12:26:49 »
ja begrijp wel wat je bedoelt. zelf las ik irving voor het eerst toen ik 18 was... heb daarna alla boeken nog eens herlezen, en idd, je belevingswereld is anders...

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
« Reactie #101 Gepost op: 3-01-2004, 12:29:02 »
Zullen we het eens gaan hebben over de LOTR boeken?

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 3-01-2004, 12:30:09 »
Nee, die zijn te dik en er zijn er te veel  :-\
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #103 Gepost op: 3-01-2004, 12:30:48 »
Nee, die zijn te dik en er zijn er te veel  :-\

en te saai..  ;)

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #104 Gepost op: 3-01-2004, 12:31:57 »
Tsss, te dik. +1200 bladzijden is toch niks? En het is zeker niet saai

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 3-01-2004, 12:34:15 »
Tsss, te dik. +1200 bladzijden is toch niks? En het is zeker niet saai

ik herinner me een hele diepe zucht van een zekere LC in de chat omdat het boek niet doorheen te komen was

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #106 Gepost op: 3-01-2004, 12:34:42 »
iets luchtigers misschien...kent iemand de serie agnes (scenes uit een slordig leven) van peter van straaten??

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #107 Gepost op: 3-01-2004, 12:35:18 »
Nooit gedoet. De hele diepe zucht was omdat ik moest wachten totdat ik de films kon zien

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 3-01-2004, 12:37:06 »
iets luchtigers misschien...kent iemand de serie agnes (scenes uit een slordig leven) van peter van straaten??

nee, ken ik niet... vertel

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 3-01-2004, 12:46:10 »
Ik (ja zelfs ik) heb Harry Potter deel 5 gelezen, zullen we het daar over hebben ;) .

* Annuh kijkt ontzettend trots om zich heen

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #110 Gepost op: 3-01-2004, 15:26:27 »
LOTR saai, en dat zegt iemand die toegeeft dat ze houdt van omvangrijke omschrijving en details. :D

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #111 Gepost op: 3-01-2004, 15:59:21 »
LOTR saai, en dat zegt iemand die toegeeft dat ze houdt van omvangrijke omschrijving en details. :D

::ok:: ::ok:: ::ok:: Top gezegd Mollemans ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 3-01-2004, 18:04:09 »
::ok:: ::ok:: ::ok:: Top gezegd Mollemans ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

mannen  :( :P

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #113 Gepost op: 3-01-2004, 19:05:38 »
eh heeft niks met geslacht te maken.

Als Lotr cyclus iets is, is het een uitgebreide, gedetailleerde beschrijving van de reis van een aantal metgezellen. De een vindt het spannend, de ander niet, maar de gedetailleerd beschreven werelden blijven bestaan.

Als je dan aangeeft dat je van detailrijke omschrijvingen houdt en dan zegt dat LOTR saai zou zijn, vind ik dat op zijn minst een vreemde bewering. Niet dat niemand LOTR saai mag vinden hoor, want ik kan me herinneren dat ik er ook heel saaie stukken in vond zitten, maar dat ging meer over gevechten etc. En ik houd niet zo van details  :P

En om terug te komen op het onderscheid der sexes, ik denk dat mannen LOTR beter vinden dan vrouwen en dat per definitie vrouwen Grisham mooier vinden dan mannen, die op hun beurt boeken van Clancy weer mooier vinden dan de andere sexe.

Mollemans, die een beetje pesten niet erg vindt..  ::ok::

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 3-01-2004, 19:21:04 »
ik vond de LOTR echt geweldig!

ik heb net even gekeken maar ik kan het zo gauw niet vinden maar ik heb laatst 'Phileine zegt sorry' gelezen.

ook heel erg goed, vond ik.

Mijn prinsje is chriz!!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 3-01-2004, 19:39:38 »
Ik wilde juist zeggen dat dat voor iemand onder de 20 nog niet zodirect kan,. omdat die hoofden nog teveel zitten met schoolse kennis en tactieken voor sociale kontakten.

Verder moet je om een bepaald idee te laten rijpen juist zowel voor als contra lezen van een bepaald idee en Irving staat voor bepaalde ideeen en door zijn werken te lezen , wordt je enkel geconfronteerd met de theorie dat dat idee juist is. Terwijl er voor elk dilemaa meerdere oplossingen zijn, en aan elke spiegel meerdere kanten.

Kan me hier echt niets bij voorstellen... Omdat een hoofd van een jonger dan 20 jarige vol zou zitten met schoolse trivia kan hij of zij niet een Irving lezen?  ??? Dat past niet oid en dan kan je niet goed een mening vormen omdat die trivia in de weg zit? Ik vind altijd hoe meer meningen je hoort hoe beter je zelf je mening kan vormen...

En LOTR is natuurlijk gewoon geweldig, en dat zit m niet alleen maar in de vele details.
Al ken ik meer mensen die het helemaal niets vinden...
'Zelf maar weten...' zei mijn moeder altijd.

Ik lees nu trouwens 'De verborgen geschiedenis' van Donna Tartt, is ook wel erg dik, maar leest erg prettig. Vind ik.  ;D

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #116 Gepost op: 3-01-2004, 20:31:38 »
Nee bertha het gaat er niet over of ze het niet goed kunnen lezen, dat kan altijd. Het gaat erover dat bepaalde ideologien van de schrijver beter overkomen als je wat ouder bent..

Zo leest een tiener Gullivers travels als een leuk , ietwat overtrokken reisverslag. Als je daar verder op ingaat echter kom je uit op een heel politiek getint werk met vele lagen, die op het eerst gezicht niet altijd even duidelijk zijn (bv waarom zijn er zo weinig vrouwen in het werk terug te vinden).

Zo is het ook met Irving. Je kunt dat prima lezen op jongere leeftijd, maar bepaalde denkpatronen uit het boek laten je dieper nadenken als je het op latere leeftijd herleest.

Het gaat er kij dus absoluut niet om of je de mening van een irving deelt, maar wel dat je er dan over nadenkt. Zo hoeft ook niet iedereen het eens te zijn met Micheal mOore, maar hij zet de mens wel aan het denken dat niet alleen de mening van de VS DE mening is.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #117 Gepost op: 3-01-2004, 22:12:02 »
eh heeft niks met geslacht te maken.

Als Lotr cyclus iets is, is het een uitgebreide, gedetailleerde beschrijving van de reis van een aantal metgezellen. De een vindt het spannend, de ander niet, maar de gedetailleerd beschreven werelden blijven bestaan.

Als je dan aangeeft dat je van detailrijke omschrijvingen houdt en dan zegt dat LOTR saai zou zijn, vind ik dat op zijn minst een vreemde bewering. Niet dat niemand LOTR saai mag vinden hoor, want ik kan me herinneren dat ik er ook heel saaie stukken in vond zitten, maar dat ging meer over gevechten etc. En ik houd niet zo van details  :P

wat een onzin, dus als ik zeg dat ik houd van gedetailleerde boeken MOET ik van LOTR houden?? ik houd wel van details ja idd, maar niet van dat soort details, kan mij die tolkien nou schelen..veel te veel fictie voor mij. kan toch??

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #118 Gepost op: 3-01-2004, 22:47:41 »
dat kan zeker, alleen zeg je over gedetailleerde beschrijving, hoe meer details hoe beter, zeker mbt geschiedenis, plaats.

Ik vind het daadwerkelijke verhaal van LOTR niet echt magistraal, maar wel de sfeeromschrijving.

Dus vond het vreemd om te lezen dat jij ( die wel van details blijkt te houden omdat ze je meer info geven over verhaal) Lotr dan saai vindt.

Meer niet. En van mij moet je geheel niks, en zeker niet van LOTR houden  ;)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #119 Gepost op: 3-01-2004, 22:53:30 »
tis gewoon mijn boek niet denk ik....en by the way, vond de films al niet veel beter..  :-[