Nederland had absoluut het beste optreden van de avond. Verdiend door naar de volgende ronde. Ik moet zeggen dat ik het algemene niveau behoorlijk goed vond, al werd er hier en daar een noot gemist. Met de 10 finalisten kan ik wel leven, al had ik San Marino niet verwacht, en liever Letland zaterdag nogmaals hun cake horen/zien bakken. Favorieten voor een hoge eindplaats: Zweden: zat goed in elkaar, goede zangeres, al is het niet direct mijn nummer; Armenië: hoewel dit nummer compleet over de top was, en de zanger af en toe de juiste noot leek te missen, vrees ik dat dit heel veel punten gaat scoren; Nederland: laten we het hopen, het is gewoon de beste act; en IJsland! Wat een heerlijk nummer was dit, samen met die van Letland het vrolijkste, en ook nog eens met een boodschap.
Dan nog het gedoe rond Rusland/Oekraïne: beiden zijn aardige nummers die het in zich hebben om hoog te kunnen eindigen. Ik vond het alleen schandalig hoe er bij de bekendmaking van Rusland boegeroepen werd. Wat kunnen die meisjes eraan doen? Het is toch niet hun fout dat ze een nogal aparte leiding van hun land hebben? Daarbij vond ik persoonlijk het nummer van Rusland leuker en beter dan dat van hun buurland.
Van de 6 rechtstreeks toegelaten nummers hebben we denk ik niet veel te vrezen op dat nummer van Denemarken na. Dat nummer heeft zeker potentie om weer zeer hoog te eindigen; de andere 5? Nou nee...