De terechte winnaar, al bleef mijn persoonlijke favoriet nog steeds Estland.
Mijn persoonlijke top 27:
27: Albanië (okay, ietsje minder vlas dan dinsdag, maar met afstand het slechtste nummer van de finale)
26: Armenië (dit leek nergens op en hing van losse draden aan mekaar)
25: Spanje (een hoop geschreeuw)
24: Duitsland (volgend jaar maar weer eens in het Duits gaan proberen?)
23: België (ik begrijp heel goed dat het zo hoog is geëindigd, alleen vond ik persoonlijk het hele nummer niks)
21: Azerbajdzjan (het slechtste nummer uit dat land volgens mij sinds ze meedoen)
20: Polen (in de halve finale zong ze veel beter; toen vond ik het een van de beteren)
19: Frankrijk (mooi, klein, maar de boodschap kwam niet helemaal over)
18: Israel (een leuk nummer, al werd het op het einde nogal eentonig)
17: Roemenië (ook veel beter in de halve finale)
16: Griekenland (in de tweede helft kreeg ik een James Bond-gevoel bij dit nummer, maar verder niet meer dan gemiddeld)
15: Servië (een verschil van dag en nacht met de halve finale, en dat was jammer)
14: Oostenrijk (ik begrijp echt niet waarom dat nummer 0 punten kreeg)
13: Litouwen (leuk, vrolijk, af en toe een wat moeilijke melodie)
12: Letland (gedurfd, en goed gezongen)
11: Australië (ik had er meer van verwacht, maar het was te verwachten dat het bij de internationale jury's goed zou scoren)
10: Georgië (zeker een van de verrassingen van deze finale)
9: Noorwegen (mooi, ingetogen nummer!)
8: Slovenië (hier werd ik echt vrolijk van)
7: Rusland (een van de betere zangeressen, met gewoon een heel sterk nummer)
6: Hongarije (een van de mooiste nummers van het songfestival, met een goede zangeres)
5: Zweden (de terechte winnaar, dat zeker, al had ik zelf 4 landen hoger op mijn persoonlijke ranglijst staan; dat poppetje was overigens superleuk!)
4: Cyprus (wat mij betreft het mooiste nummer ooit van Cyprus op het songfestival)
3: Groot Brittannië (songfestival meets Caro Emerald; echt een heerlijk nummer om naar te luisteren, en dat zeker veel te weinig punten heeft gekregen)
2: Italië (die mannen kunnen zingen, zeg; zo zie je dat pop en klassiek perfect kunnen samengaan op het songfestival)
1: Estland (alles klopte gewoon aan dit nummer; de zang, de muziek, alles erom heen; mijn absolute nummer 1 ditmaal!)