De terechte winnaar, al bleef mijn persoonlijke favoriet nog steeds Estland.
Mijn persoonlijke top 27:
Grotendeels mee eens. Al zou ik Oostenrijk iets beter gezet hebben en Estland iets lager. Deel je mening van Albanie en Cyprus o.a. Ik ben het wel niet eens jouw UK op 3. Was voor mij het op 1na slechtste. Slecht gezongen van beide, enkel Albanie was slechter
Engeland was echt bagger, Caro Emerald is toch nog wel 10 niveautjes hoger. Zij is echt, dit was een slecht ingestudeerde act.
Ik vind wel teleurstellend dat Oostenrijk op 0 is blijven steken, liedje was helemaal niet slecht.
Deel voor beide je mening Daisy
Ik heb het eens nagekeken waarom Oostenrijk 0pnt haalden. Ze staan bij de jury van kwasi elk land in top 5-10, maar in de televoting order komen ze kwasi altijd bij de laatste 5. Als het van jury's alleen zou afgegangen hebben werd het wellicht top 8 voor Oostenrijk dus, maar doordat publiek zo weinig stemde ervoor viel het in de 'combined rank' heel vaak op plek 11 of 12. Hongarije onderging ook vaak dit lot.
Heeft er zeker wel mee te maken dat deze landen niet veel mensen in andere landen hebben wonen (zo geeft belgie bij stemmen bvb altijd veel punten aan Armenie en Italie, omdat het er hier namelijk van vol zit). Maar anderzijds won Conchita vorig jaar wel en die was ook van Oostenrijk. Dus kan er niet echt een reden voor bedenken. Idem voor Duitsland, was zeker niet slecht..