Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 50157 keer)

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #140 Gepost op: 31-01-2020, 11:05:26 »
Tim Overvaller is best plausibel. Maar eigenlijk wel erg duidelijk, dit had ons na drie dagen eigenlijk ook al moeten zijn opgevallen. Ik blijf nog even nadenken.
Ja, maar dan zouden we misschien nog niet weten welke van de twee Tims. Nu weten we dat Tim549 (volgens mij weet niemand meer de juiste cijfers ;D ) in elk geval onschuldig is, dus moet het dan wel op die andere Tim slaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #141 Gepost op: 31-01-2020, 11:07:18 »
Mijn complimenten voor deWitte.  ::jaja::
Leuk om je analyse over m'n posts te lezen. Ik had het foutje van brtdm in de stemlijsten niet gezien.

En je weet nu ook hoeveel tijd dat kost om te maken.
Hoe aannemelijk is het dat een overvaller, nota bene zo vroeg in het spel én als eerste én over de chaotische eerste speeldagen én voor alle 30+ spelers in 't spel, dergelijke moeite zou doen.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #142 Gepost op: 31-01-2020, 11:12:47 »
Leuk om je analyse over m'n posts te lezen. Ik had het foutje van brtdm in de stemlijsten niet gezien.

Hoe aannemelijk is het dat een overvaller, nota bene zo vroeg in het spel én als eerste én over de chaotische eerste speeldagen én voor alle 30+ spelers in 't spel, dergelijke moeite zou doen.

Zou dat geen perfecte dekmantel kunnen zijn?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #143 Gepost op: 31-01-2020, 11:21:49 »
Tim Overvaller is best plausibel. Maar eigenlijk wel erg duidelijk, dit had ons na drie dagen eigenlijk ook al moeten zijn opgevallen. Ik blijf nog even nadenken.

Als we zo gaan denken kan het ook slaan op Tim onschuldig.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #144 Gepost op: 31-01-2020, 11:33:02 »
Goed gevonden! Lijkt mij duidelijk

*scherpt zijn messen*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 31-01-2020, 11:45:27 »
Yep, ik stel voor dat we allemaal op TimvDons stemmen deze ronde.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #146 Gepost op: 31-01-2020, 11:46:07 »
 ::jaja:: We zijn eruit

Offline FrankLapidus

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 31-01-2020, 11:46:39 »
 ::ok::

Allemaal stemmen op Tim.
Frankje Lapi

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #148 Gepost op: 31-01-2020, 11:49:16 »
oké  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 31-01-2020, 12:10:19 »

Het zou inderdaad een perfecte dekmantel kunnen zijn, veel werk is het inderdaad wel ja
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 12:13:23 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 31-01-2020, 12:20:45 »
de T is de 20e letter van het alfabet.
Speler nummer 20 is/was Daisy en die was ziener
de O is de 15e letter van het alfabet.
Speler nummer 15 is Tim

Twintigste van Onderen is trouwens ook Tim  ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2020, 12:23:34 »
Als Tim het niet is word ik gek.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2020, 12:30:28 »
Welke bewijzen hebben we verder tegen Tim? Alleen een hint vind ik wat karig hoor ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2020, 12:31:09 »
Of hauTOa  ::vergroot::

Offline Chardo

• Forumlid
  • True Art
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2020, 12:31:51 »
De letters T en O zeggen sowieso wat, dat kan geen toeval zijn. Maar volgens mij is het veel te kort door de bocht om er dan Tim van te maken.

Vooral dat de O het verschil moet aangeven tussen beide Tims, lijkt mij onzin. Maak er dan een D van. En dat gezegd hebbende vind ik belg weer uiterst verdacht en door toedoen van zijn meeliften, zeg ik hetzelfde over Brtdm.

Tenzij iemand met keihard bewijs komt, verdenk ik Tim juist niet en streep ik hem af, omdat hij nu zo gemakkelijk hoofdverdachte is gemaakt.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2020, 12:32:16 »
Nog even deze uitwisseling van posts:

Even een paar dingen over een paar deelnemers.

-Ik verdenk Jacco niet. Ik ga dat lekker heel verdacht verder niet onderbouwen, het enige dat ik kan zeggen is dat ik weet hoe het is om in zijn schoenen te staan en al zijn berichten van "jullie gaan spijt krijgen", kan ik me wel voorstellen als burger. Ik denk dat als je wolf bent je meer gaat inspelen op feiten en die naar je hand gaat zetten. Dus nu heb ik het toch een beetje onderbouwd. Woops.

-Verder, iedereen die Jacco nu in noot aan het verdedigen is, wat als wolf enkel zou helpen om good will te tonen, verdenk ik aanzienlijk minder. Wat daarbij vooral opvallend is, is dat de_witte na aldoor op Jacco te hebben gestemd, nu terugkrabbelt. Wat ik me heel goed kan voorstellen als je burger bent en nu ziet dat iedereen makkelijk meegaat op je hoofdverdachte.

-Vermoljoen's en mrchipie's theorie over Frank is zo mal, dat ik niet kan geloven dat die twee wolfjes zijn.

-Wie ik wel serieus begin te verdenken, en waar ik al eerder op heb gestemd, is belg. Hij maakt berichten alleen maar vanuit een algemene observatie. Dit is er aan de hand --> geen idee hoe we het gaan oplossen. Bovendien is hij nog een van de weinige spelers die de eerste ronde niet op MoleBuster hebben gestemd. En daar zitten hoe dan ook een, twee of drie wolven tussen. Dat kan niet anders.

Ik dacht dat Lawliet de ziener was, en stemde op Belg.

Vandaag komt Lawliet met een verdere uitleg:
Dat kan ik heel goed verklaren. Ik heb eerst op Nieky gestemd omdat ik dacht dat mijn enkele stem op Belg geen zin zou hebben en ik Nieky niet per se niet verdacht. Vervolgens bleek Daisy de ziener te zijn, dus heb ik mijn stem aangepast naar Belg, zoals ik eerder al zei. Maar dan gaat Jacco opeens impulsief verdacht doen, dus heb ik alsnog meegestemd op Jacco.

Het was wel mijn insteek om als ziener over te komen en dan mogelijk vermoord te worden door de wolven, want dan zouden al die beweringen die ik toen heb gemaakt waar zijn.

Mijn vraag is nu aan Lawliet wat je reden was om als ziener over te komen? Waarom wou je vermoord worden? En welke waarde hecht je aan aan 'dat je beweringen waar zijn'. Het is vast logisch… maar ik zie 't niet.

Ik probeer je te begrijpen, maar 't lukt met niet.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2020, 12:33:43 »
Yep, we moeten ze sowieso alle 15 bekijken

Lijkt me vandaag een slim plan. En ik kijk dan graag naar het overzicht van de zekere gegijzelden.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2020, 12:35:45 »
Lijkt me vandaag een slim plan. En ik kijk dan graag naar het overzicht van de zekere gegijzelden.

Het enige probleem is dat de anderen niet mee lijken te gaan in dit plan...... ik zou ze bijna weer gaan verdenken  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Chardo

• Forumlid
  • True Art
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2020, 12:41:59 »
Mijn vraag is nu aan Lawliet wat je reden was om als ziener over te komen? Waarom wou je vermoord worden? En welke waarde hecht je aan aan 'dat je beweringen waar zijn'. Het is vast logisch… maar ik zie 't niet.

Ik probeer je te begrijpen, maar 't lukt met niet.

Kijk, ik ben een simpele dreuzel burger zonder magische krachten. Ieder hier heeft wel eens conclusies al dan niet hardop vermeld aan de hand van de lunch van de wolven. Het ding is, als ik werd vermoord, dan hadden jullie een uitgangspunt, want dan dachten de wolven blijkbaar dat ik de ziener was (of het op z'n minst bij het rechter eind had), omdat alle genoemde namen correct ingedeeld waren. Zij weten immers wie goed en wie slecht is. En die ziener, die willen ze maar al te goed zo snel mogelijk elimineren.

Gezien ik tot dusver toch niet een van de actiefste deelnemers ben geweest, leek die zelfopoffering me een tactische zet ten behoeve van de gegijzelden. ::hypocriet::

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2020, 12:44:36 »
De letters T en O zeggen sowieso wat, dat kan geen toeval zijn. Maar volgens mij is het veel te kort door de bocht om er dan Tim van te maken.

Vooral dat de O het verschil moet aangeven tussen beide Tims, lijkt mij onzin. Maak er dan een D van. En dat gezegd hebbende vind ik belg weer uiterst verdacht en door toedoen van zijn meeliften, zeg ik hetzelfde over Brtdm.

Tenzij iemand met keihard bewijs komt, verdenk ik Tim juist niet en streep ik hem af, omdat hij nu zo gemakkelijk hoofdverdachte is gemaakt.