Bij die taakverdeling op dag 1 werd er wel regelmatig door mensen gezegd dat de overvallers verdeeld over de groepen zouden zitten, toch? Nou heb ik zelf nooit begrepen waar men dat idee vandaan heeft gehaald (of het moet in het verhaaltje gestaan hebben, dat lees ik nooit goed genoeg ). Maar voor de zekerheid pak ik hem er nog maar weer even bij:
Op de uitkijk stonden: Kaaasje, Molduck, Miek1999, Bjorrn, TimvDons, Nieky, Tim579, Molebuster, L Lawliet, Hautoa en Ennasil.
Bij de kluis gingen aan de slag: Belg, D*N, Vermoljoen, LdHmolletje, Jann, Jacco, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus, Focus en Mollenmania.
Vervolgens gingen de volgende mensen het geld drukken: De_witte, Mrchipie, Lama1997, Robbieazerty, Daisy, B&W, SpacyColours, Lucy, Swifty, MV en FrankLapidus.
Dus:
Head honcho:
Brtdm
Uitkijk:
Kaaasje
Miek1999
TimvDons
L Lawliet
Hautoa
Molebuster
Kluis:
Belg
Vermoljoen
Jann
SanderFMC
DikkeControleur
Linus
Geld:
Robbieazerty
B&W
MV
Het zou nu nog steeds weinig zeggen, maar als iemand hier nog in gelooft, is het goed om dit lijstje erbij te houden.
Dit is een beetje ondergesneeuwd maar vind ik ook wel iets belangrijks om over na te denken. Ook al zoek ik liever de overvallers op basis van acties dan op basis van hints. Volgens mij was het naar aanleiding van dat het in de serie ook zo is dat er altijd 2 overvallers in een groep zaten?
Het geldt trouwens alleen als Brtdm geen overvaller is, want als hij overvaller is heb je sowieso een team met maar 1 overvaller.
Reden waarom ik dit wel belangrijk vind is omdat de uitkijk-kluis-geld volgorde niet helemaal doorloopt. Eerder gaf ik aan dat het vanaf Swifty even wat anders is en het dan weer hersteld. Maar het heeft ook invloed op het hele lijst vanaf Swifty. Er moet een reden zijn geweest om dat aan te passen.
Als er volgens de verdeling uitkijk-kluis-geld zou zijn gegaan zou je de volgende teams hebben:
Edit: even weggehaald want had verkeerde lijstje gepakt waar ik nog een andere correctie op had uitgevoerd. Weggehaald en weer teruggezet want er stond toch wel het goede lijstje...
Big bossBrtdm
Geld:MV, Vermoljoen, timvdons, L.Lawliet, Hautoa
Molebusterfranklapidus, bjorrn, Nieky, Tim579, ennasil
Kluisbelg, B&W, Robbieazerty,
D*N, Swifty, lucy, spacycolours, Daisy, Lama1997, Mrchipie, de_witte
Uitkijkkaaasje, Miek1999, Jann, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus
molduck, ldh, Jacco, Focus, Mollenmania
In tegenstelling tot de genoemde groepen van Spacy zouden hier juist
geen eerlijke verdeling in het aantal overvallers zitten (bijvoorbeeld een groep met mogelijk 4 overvallers en andere groep met geen of 1)
Maar goed we hebben nu nog eigenlijk te weinig overvallers duidelijk om hier echt iets mee te kunnen. Ik heb in mijn hoofd nog wat voorzichtige conclusies/speculaties, maar die laat ik voorlopig nog in mijn hoofd. Het blijft nu vooral speculatie en ik zou niet iemand alleen op een hint of zo'n dergelijke speculatie er uit willen spelen. Wel als er ook nog andere redenen zijn natuurlijk.