Ik ben eerlijk gezegd een beetje afgeleid met real-life.
Maar ik zal nog een poging doen om de overvallers te ontmaskeren.
Ik stemde gisteren op Brtdm vanwege zijn gladde praatjes. Hij lijkt te manipuleren. En ik wil ook zeker weten dat de Bankdirecteursrol in handen komt van een gegijzelde.
Ik zit nog steeds met Lawliet in m'n hoofd. Zijn post - op de dag dat we voor Jacco gingen - met vier groene namen en Belg in 't rood is gewoon opvallend.
Even een paar dingen over een paar deelnemers.
-Ik verdenk Jacco niet. Ik ga dat lekker heel verdacht verder niet onderbouwen, het enige dat ik kan zeggen is dat ik weet hoe het is om in zijn schoenen te staan en al zijn berichten van "jullie gaan spijt krijgen", kan ik me wel voorstellen als burger. Ik denk dat als je wolf bent je meer gaat inspelen op feiten en die naar je hand gaat zetten. Dus nu heb ik het toch een beetje onderbouwd. Woops.
-Verder, iedereen die Jacco nu in noot aan het verdedigen is, wat als wolf enkel zou helpen om good will te tonen, verdenk ik aanzienlijk minder. Wat daarbij vooral opvallend is, is dat de_witte na aldoor op Jacco te hebben gestemd, nu terugkrabbelt. Wat ik me heel goed kan voorstellen als je burger bent en nu ziet dat iedereen makkelijk meegaat op je hoofdverdachte.
-Vermoljoen's en mrchipie's theorie over Frank is zo mal, dat ik niet kan geloven dat die twee wolfjes zijn.
-Wie ik wel serieus begin te verdenken, en waar ik al eerder op heb gestemd, is belg. Hij maakt berichten alleen maar vanuit een algemene observatie. Dit is er aan de hand --> geen idee hoe we het gaan oplossen. Bovendien is hij nog een van de weinige spelers die de eerste ronde niet op MoleBuster hebben gestemd. En daar zitten hoe dan ook een, twee of drie wolven tussen. Dat kan niet anders.
Zijn uitleg was - ongevraagd - dat hij wou dat de overvallers dachten dat hij de ziener was en dat zijn lijstje daardoor 'waar' zou zijn.
Kijk, ik ben een simpele dreuzel burger zonder magische krachten. Ieder hier heeft wel eens conclusies al dan niet hardop vermeld aan de hand van de lunch van de wolven. Het ding is, als ik werd vermoord, dan hadden jullie een uitgangspunt, want dan dachten de wolven blijkbaar dat ik de ziener was (of het op z'n minst bij het rechter eind had), omdat alle genoemde namen correct ingedeeld waren. Zij weten immers wie goed en wie slecht is. En die ziener, die willen ze maar al te goed zo snel mogelijk elimineren.
Gezien ik tot dusver toch niet een van de actiefste deelnemers ben geweest, leek die zelfopoffering me een tactische zet ten behoeve van de gegijzelden.
Ik denk nu dat hij zelf overvaller is die een soort offer wou brengen. Z'n post zou sowieso er uitgelicht worden als hij uit 't spel zou liggen. Dan zouden wij denken dat de groene namen overvallers zijn, en dat zou ons vele dagen gekost hebben om te ontdekken dat ze wél gegijzelden zijn. Ik denk dat hij die dag een zaadje plantje die ons later opgebroken had kunnen hebben. Het plan viel deels in duigen omdat diezelfde dag de echte ziener zich openbaarde en een aantal van de groene namen als gegijzelde identificeerde.
In dit topic zien we een stevig gesprek tussen Miek1999 en Lawliet. Miek opent de debatten in p19. Met een uitleg over haar stem op Miek en een beschuldiging richting Lawliet. Lawliet gaat hier vol tegen in (p31) en beschuldigd Mieke van 'uit context halen en naar je hand zetten'. Ze ruzieën nog wat door in p39, p49, p56, p57. Komt nogal overdreven over allemaal.
Mieke sluit de discussie af :
@Lawliet: prima, ik hou erover op. Het is ook niet bedoeld als een aanval op jou, maar dat bericht dat je plaatste hoort nou eenmaal bij de reden waarom ik de hint heb geplaatst dus het is logisch dat ik daarop terugval.
Eerst zo fel, en dan in eens zo mild.
Ik denk dat we hier twee overvallers bezig zien. Door elkaar zo aan te vallen gaan we denken - bij de exit van één van de twee - dat de andere wel 'goed' moet zijn.
Ik denk dat de overvallers aan 't vooruit plannen zijn om uiteindelijk te winnen, en te zorgen dat elk offer die ze wellicht moeten brengen gunstig kan worden geframed voor de nog levende overvallers.
Mijn lijstje:
L Lawliet, Brtdm en Miek1999
De laatste overvaller is lastiger. Daar waar Lawliet-Miek zich ineens zo actief zijn, zal de laastste overvaller juist rustig blijven. Ik gok - vanuit de heup geschoten - op MV.