Zal ik mijn tactiek in dit spel maar alvast bekendmaken dan? Dan kunnen jullie dat vanavond lekker teruglezen. Morgen mag ik het (waarschijnlijk) niet meer plaatsen.
Ik wilde eigenlijk eerst een beetje op de achtergrond blijven, want dat leek me de beste tactiek om lang in het spel te blijven. Maarja, eenmaal begonnen raak ik al snel fanatiek en denk met goede ideeën te komen. Vanwege deze ideeën werd ik ook tot bankdirecteur gekozen.
Van dat moment dacht ik 'ach, nu lig ik er vast toch snel uit' dus ging ik maar verder in lekker fanatiek doen. Je moet toch wat van het spel maken..
Ik heb ook vaak geprobeerd om veel informatie en ideeën in de groep te gooien, zoals het zienerplan. Ik was me al bewust van het risico, maar wilde toch graag zien wie er met dit plan mee wilden gaan en wie er al snel kanttekeningen ging plaatsen. belg was de eerste die echt precies de gevaren weergaf, dus die kon ik al mooi afstrepen als verdachte.
En zo heb ik wel eens wat vaker chaos gecreëerd, puur om te zien wie er in mee zou gaan. (zoals ook de verdenking op mezelf leggen) Lang niet al mijn verdenkingen sloegen ergens op, maar wat reacties uitlokken is gewoon handig, toch? nou ja.. achteraf misschien niet zo heel erg. Ik zie inmiddels door de bomen het bos ook niet meer.
Mijn plan om mijzelf op te offeren is vooral om belg en DC te beschermen. Deze kun je namelijk best afstrepen in de wetenschap dat ik een gegijzelde ben. En in plaats van ons alle drie (of twee ervan) te vermoorden, kan je het beste alleen mij vermoorden. (en daarnaast was ik toch al redelijk topverdachte) En uiteraard, deze opoffering is een totaal gestoord plan. Een plan waarvan ik denk dat de overvallers niet snel iets over zullen plaatsen of er gewoon in meegaan. Lawliet vond het een minder slim plan en wilde gewoon zijn verdachten stemmen, dus bij deze pluspunten voor Lawliet. Dus ook bij deze is mijn reactie-uitlok-test ook redelijk geslaagd (hoop ik??)
En nog een reden waarom ik mezelf wat verdacht heb gemaakt: Ik dacht er als Bankdirecteur snel te worden uitgestemt door de overvallers. Maar overvallers stemmen niet snel op verdachte personen. Dus om toch wat langer in het spel te blijven, leek het me wel handig dat niet iedereen me vertrouwde.
Betreft de hints:
Ik denk dat de verborgen hints van de categorie zijn dat je er meerdere nodig hebt om een verdachte te kunnen aanwijzen. Zoals ik bij de muziek al heb aangegeven, alleen weet ik niet naar wie ze kunnen wijzen.
Een andere, in mijn ogen, zeer plausibele hint is die naar Kaaasje. Het gaat in de verhaaltjes soms best vaak over voedsel. Pizza en Burgers bijvoorbeeld. Wat zit er op beide producten? Kaas, precies!
mochten overigens belg en/of DC toch overvallers blijken, dan maak ik een diepe buiging.