Auteur Topic: [De Mol] Off-topic huiskamer  (gelezen 3805 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[De Mol] Off-topic huiskamer
« Gepost op: 17-02-2022, 12:36:58 »
Plaats hier je off-topic gedachten ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #1 Gepost op: 4-03-2022, 10:38:04 »
Ik ben zo HYPED ::hyper::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #2 Gepost op: 4-03-2022, 14:19:19 »
Ik heb zo'n heerlijk molgevoel, dit seizoen wordt fantastisch.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #3 Gepost op: 9-03-2022, 12:22:31 »
Voor de Nederlandse WIDM hebben we natuurlijk de officiële app om een pool te doen met vrienden. Is er iets soortgelijks voor de Vlaamse? Na jaren lang zeuren heb ik eindelijk wat mensen zover dat ze dit seizoen misschien willen gaan kijken  ::hypocriet::

Ik bedoel dus niet per se de pool hier, maar echt meer iets voor een kleiner clubje. We kunnen zelf iets opzetten natuurlijk, maar misschien weet iemand hier al of er zoiets is?

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2022, 13:30:00 »
Een aantal jaar geleden was er wel een app (sowieso in het seizoen van Zuid-Afrika weet ik nog), maar de laatste paar jaar niks over gehoord.

Zelf host ik dit jaar voor de 2e keer een online pool via Google Forms/excel bestanden, wat volgensmij redelijk in de smaak valt bij de deelnemers. Elke week kun je 1000 punten verdelen en de afvaller/finalisten voorspellen, terwijl het aantal te verdienen punten per week afloopt (net als het aantal kandidaten waar je over moet "gokken"). Ook kun je het zelf aanpassen met extra bonusvragen, of verplicht spreiden in afleveringen 1 en 2 (wat vooral tijdens WIDM het verschil is tussen de Pool en de app), dat je niet bij dezelfde persoon hoeft te blijven om te kunnen winnen).

Zoiets is wellicht leuk om te doen? Als de groep niet zo groot is is het ook relatief makkelijk bij te houden. Hopelijk geeft dit wat inspiratie  ;D
Talk less, smile more

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2022, 15:11:26 »
Jammer om te horen dat er geen officiële app meer is. Het groepje zou inderdaad klein genoeg moeten zijn dat een Google Forms goed te doen zou zijn. En leuk aanpak, weer een andere aanpak dan de WIDM app en de Pool hier. Dat geeft zeker inspiratie.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2022, 15:22:08 »
De Realitynet Pool komt ook gewoon weer terug hoor  ::jaja::. Die zal zodra de kandidaten bekend zijn open gegooid worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2022, 15:50:50 »
Ja, daar ga ik ook zeker weer aan meedoen. Leuk!  ;D Maar mijn vrienden zitten daar niet zo op te wachten, vandaar.

Die willen minder publiekelijk door mij verslagen worden  ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2022, 19:18:57 »
Ik heb me net weer door die piepstemmetjespodcast van Trust Nobody heen geworsteld, waarin gezegd werd dat ten minste één oud-Mol inmiddels is overleden. Weet iemand wie dat is?

(Ongetwijfeld off-topic, maar ik zou niet weten waar ik het elders moet vragen).
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2022, 19:21:24 »
Gaat dat programma exclusief over WIDM en De Mol of zou er ook een Mol van een buitenlandse reeks mee kunnen worden bedoeld?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2022, 19:24:38 »
Ik heb me net weer door die piepstemmetjespodcast van Trust Nobody heen geworsteld,

 ::rofl:: Ik vond het vooral vrij hysterisch.

(Geen idee trouwens)

Edit: de zus van Annelotte is overleden door n trap van n paard.. annelotte was winnares .. mss bedoelden ze dat 🤷🏼‍♀️
« Laatst bewerkt op: 24-03-2022, 19:27:43 door FS »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2022, 19:33:05 »
::rofl:: Ik vond het vooral vrij hysterisch.

(Geen idee trouwens)

Het klonk misschien een beetje onvriendelijker dan ik het bedoel, maar één van die jongens heeft een nogal hoge stem met veel te veel hoorbare speekselvorming. Als hij opgewonden raakt - wat om de drie zinnen gebeurt - gaat hij nog drie octaven omhoog. Voor mij persoonlijk echt heel onprettig om naar te luisteren, vooral omdat de inhoud van de podcast doorgaans wél de moeite waard is.

Ik vraag me sowieso af of alle kandidaten van (WI)DM nog in leven (kunnen) zijn. Dat programma loopt inmiddels zo lang, dat er een hele generatie overheen is gegaan. Gewoon nieuwsgierigheid.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2022, 19:39:01 »
Ik trek vooral dat getetter van die vrouw niet.. dus heb niet alles opgeslagen (vooral t eindeloze ikea geleuter  ::)) en kennelijk de opmerking van iemands overlijden gemist.
Maar denk dat t de zus van annelotte betreft

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2022, 19:45:14 »
Overzichtje Nederlandse Mollen:

  1. Deborah Coutinho
  2. Nico Plat
  3. George Langenberg
  4. Elise de Ruiter
  5. Yvon Jaspers
  6. Milouska Meulens
  7. Inge Ipenburg
  8. Dennis Weening
  9. Jon van Eerd
10. Kim Pieters
11. Patrick Stoof
12. Anne-Marie Jung
13. Kees Tol
14. Susan Visser
15. Margriet van der Linden
16. Klaas van Kruistum
17. Thomas Cammaert
18. Jan Versteegh
19. Merel Westrik
20. Rob Dekay
Jub. Jeroen Kijk in de Vegte
21. Renée Fokker
22. Everon Jackson Hooi

Nico Plat heeft op 19 maart zijn profielfoto op Facebook nog aangepast. Deborah Coutinho deed dat op 25 januari (en is overigens Facebookvriendin van de eerste winnares, Petra Knoth), George Langenberg plaatste 10 minuten geleden nog een bericht op Facebook en Elise de Ruiter is weliswaar niet erg actief op Facebook, maar haar eigen website is up and running.

Alle BN-Mollen leven sowieso nog.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2022, 19:47:14 »
Ik heb me net weer door die piepstemmetjespodcast van Trust Nobody heen geworsteld, waarin gezegd werd dat ten minste één oud-Mol inmiddels is overleden. Weet iemand wie dat is?

(Ongetwijfeld off-topic, maar ik zou niet weten waar ik het elders moet vragen).
Een oud mol overleden weet ik niet maar dat alle deelnemers aan de mol nog leven is zeker niet zo. Armand ( mon ) , finalist uit seizoen 1 is al paar jaar geleden overleden . Heeft toen nog de media gehaald dat overlijden


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2022, 19:47:51 »
Ik trek vooral dat getetter van die vrouw niet.. dus heb niet alles opgeslagen (vooral t eindeloze ikea geleuter  ::)) en kennelijk de opmerking van iemands overlijden gemist.
Maar denk dat t de zus van annelotte betreft

Dat zou kunnen, maar Annelotte was (in tegenstelling tot wat Belgian Mol gelooft) niet de Mol, maar de winnares.
Ik ga maar niet naar die podcast luisteren als ik jullie kritiek zo hoor.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2022, 19:50:12 »
Een oud mol overleden weet ik niet maar dat alle deelnemers aan de mol nog leven is zeker niet zo.

Ik vraag me ook af of Cor (seizoen WIDM 2) nog leeft. Die was toen al 61 en zou als hij nog leeft nu 83 zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2022, 21:10:41 »
Oud-mol Hugo Daemen is van 1931 en zou nu 90 jaar zijn. Volgens mij sowieso de oudste deelnemer van de Lage Landen. In 2016 werkte hij nog mee aan een terugblik in De Morgen en was toen dus still going strong...
Woosie down?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Off-topic huiskamer
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2022, 21:55:46 »
Hugo is aan bod gekomen in de documentaire, dus hij leeft. Ik denk eerder dat Trust Nobody een foutje heeft gemaakt of een uitspraak verkeerd geïnterpreteerd is geweest. Er is nog geen oud-mol overleden, wel Mon uit seizoen 1, maar dat is een kandidaat.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::