Met de opmerkingen van Molest nog eens aan het speuren geweest.
Hier wordt het allemaal begrijpelijk uitgelegd:
http://www.duikkids.nl/Pagina%27s/Perslucht/Opstijgen.htmlAdemt Manu uit als ze naar boven gaat?
Ik wil alleen niet zomaar het kind met het badwater weggooien, dus in detail bekeken.
Manu geeft van te voren aan dat ze bang is, de instructeur kalmeert haar met ik blijf bij je.
Haar eerste duik is een meter of 2 diep volgende instructeur. (haar hoofd zit dan een halve meter onder de boei)
De instructeur blijft onder haar. Voordat ze naar boven gaat ademt ze 1x uit. Daarna niks in beeld. Manu wil het nog eens proberen. Bij de boei, dat is 1 1/2 meter diep dan ademt ze uit en gaat naar boven. Verderop weer hetzelfde tot 1 1/2 meter diep en weer omhoog, misschien dezelfde beelden uit een andere hoek. De tekening is na een kwartier klaar en wordt door Sven afgezonken. Na een reeks moedige pogingen wil Manu het nog een allerlaatste keer proberen.
Deze poging nadert ze de kaap van 5 meter. Dus minder dan 5 meter diep. Manu ademt uit, zie plaatje. En gaat in paniek of 'in paniek' naar boven. We zien een drijvende zwemvlies, die is losgeschoten. En een teleurgestelde Manu die zichzelf niet gaat kalmeren.
Ik ga haar hier echt niet op afschrijven als molkandidaat. Ze ademt uit voordat ze naar boven gaat, dat is dan de nieuwe bijdrage, dus daar kunnen we haar niet op vastpinnen. En uiteindelijk dus 2 pogingen tot 1,5 meter, 1 tot 2 meter en 1 tot 5 meter. Het zou ook prima in het spel van Manu kunnen passen.
Het was wel Yens die haar bij het duiken indeelde door Philippe richting Spaanse taal te sturen. Yens die in aflevering twee al in beeld was bij Manu, Uma en Bert. En nu weer in beeld. Dat lijkt me veel te vroeg en veel te duidelijk, dus dat houdt mij tegen om op Yens over te stappen.