Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava  (gelezen 5769 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2022, 11:24:43 »
In dat geval zou ik het een buitengewoon zwaktebod vinden van de Mol.
Als de rest van de molacties wel goed uitgedacht zijn, vind ik een of een paar low-profile maar wel effectieve molacties geen enkel punt, zeker niet aan het begin van het seizoen. Beter dan helemaal niets mollen.
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2022, 13:18:08 »
En iemand kan ook gewoon vallen, het blijft een mens. Om het gelijk een zwaktebod te noemen is wel onnodig hard.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2022, 13:21:39 »
En iemand kan ook gewoon vallen, het blijft een mens. Om het gelijk een zwaktebod te noemen is wel onnodig hard.

Zeker in het geval van Nele. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2022, 15:01:26 »
Als Nele dat steltlopen zou nailen, dan was het ook verdacht  ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2022, 18:25:28 »
En iemand kan ook gewoon vallen, het blijft een mens. Om het gelijk een zwaktebod te noemen is wel onnodig hard.

Vergeet niet dat er in haar introfilmpje al werd vertel dat ze vaak valt. Dat was misschien wel met een reden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2022, 19:37:01 »
Vergeet niet dat er in haar introfilmpje al werd vertel dat ze vaak valt. Dat was misschien wel met een reden.
Die connectie had ik zeker al gelegd ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #66 Gepost op: 24-03-2022, 07:58:14 »
Als je weet dat je moet gaan rennen haal je in ieder geval alvast je handen uit je zakken lijkt mij

Hier t startmomentje in vertraging

Sven lijkt vertraging te hebben maar loopt opvallend niet achter de mensen aan die voor m staan

Manu lijkt snel te starten

Philippe ook en houdt de rest in de gaten

Bert ook snel weg.

Denk dat de mol sowieso niet onhandig achteraan is gaan staan

Sven loopt mee met de kleinste groep naar de krukjes... nu zijn er evenveel krukjes als deelnemers aan die kant en moeten ze moeite doen en bij elkaar op het krukje staan. Met een deelnemer minder aan die kant was het een stuk makkelijker geweest
Wit is ook een kleur!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #67 Gepost op: 24-03-2022, 13:56:03 »
Bert en Uma waren door de mol ingedeeld aan de ketting als fanatieke kandidaten.
Deze twee, die zich ook nog eens door Nele tekort gedaan voelden, gaan als eersten naar het hokje.

Ik zou zeggen job done, lekker afgaan bij het steltenlopen, die ene kandidaat die daarna nog aan de overkant komt moet ook nog een vraag goed hebben en dan is het niet 3x maar slechts 1x het aantal punten. Peanuts voor de Belgische mol.


Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #68 Gepost op: 24-03-2022, 14:26:26 »
Een paar dagen later denk ik toch wat genuanceerder over het niet weten van de Evangelisten als godsdienstleraar.
Uit het profiel van Uma blijkt: "Een jonge juffrouw die voor de klas staat in het middelbaar onderwijs. Ze geeft er Engels, muziek en af en toe godsdienst".
Kortom, ze is helemaal geen godsdienstleraar, maar heeft misschien een paar keer ingevallen voor een zieke docent ofzo.

Wel raar dat ze bij de Mol dan kiezen om juist daar een vakinhoudelijke vraag over te stellen. Een vraag over de Engelse taal of een muziekvraag had veel meer voor de hand gelegen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #69 Gepost op: 24-03-2022, 15:35:53 »
Ik zou zeggen job done, lekker afgaan bij het steltenlopen, die ene kandidaat die daarna nog aan de overkant komt moet ook nog een vraag goed hebben en dan is het niet 3x maar slechts 1x het aantal punten. Peanuts voor de Belgische mol.


Maar als je als Mol lekker afgaat bij het steltlopen, hoe kun je er dan weet van hebben of de vrijstelling al gepakt is? Dat weet je dus niet en dus heb je als Mol dan geen enkele zekerheid dat er slechts 1x het aantal euro's (geen punten) wordt verdiend. Kortom: het hokje niet bereiken = geen controle op de verdrievoudiger
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #70 Gepost op: 24-03-2022, 15:56:44 »

Kortom: het hokje niet bereiken = geen controle op de verdrievoudiger
Bert en Uma zijn al geweest, zoals hierboven beschreven, dat is voldoende controle. Twee felle rakkers. Beter wordt het niet.
Je valt op als één van de drie kandidaten die in het hokje zijn geweest (gerekend excl. Jens die de vrijstelling niet kon pakken).


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #71 Gepost op: 24-03-2022, 16:15:06 »
Er was echter duidelijk consensus dat het afpakken van Jens' vrijstelling not done was. En we zagen zelfs Bert, die wordt geafficheerd als een kandidaat die echt voor zichzelf gaat, de vrijstelling niet pakte. Vervolgens was Uma helemaal niet zo lang binnen en - even aangenomen dat zij niet de Mol is - heb je als Mol dan geen enkele garantie dat zij de klok zal leegroven. Dus afwachten is niet bepaald een sterke strategie voor de Mol.

Natuurlijk zal jij nu zeggen: maar de vrijstelling is toch gepakt! Maar mijn antwoord is dan: wie zegt dat dit door een kandidaat gebeurde?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #72 Gepost op: 24-03-2022, 16:41:26 »
Een paar dagen later denk ik toch wat genuanceerder over het niet weten van de Evangelisten als godsdienstleraar.
Uit het profiel van Uma blijkt: "Een jonge juffrouw die voor de klas staat in het middelbaar onderwijs. Ze geeft er Engels, muziek en af en toe godsdienst".
Kortom, ze is helemaal geen godsdienstleraar, maar heeft misschien een paar keer ingevallen voor een zieke docent ofzo.

Wel raar dat ze bij de Mol dan kiezen om juist daar een vakinhoudelijke vraag over te stellen. Een vraag over de Engelse taal of een muziekvraag had veel meer voor de hand gelegen.
Dit is dan wel overdreven verdacht maken vind ik. Iets wat ze bij de echte mol niet zo snel zouden doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #73 Gepost op: 24-03-2022, 16:48:54 »
Ik vind dit geen opdracht waar je als mol veel hoeft te doen. Hoeveel op de 11 kunnen er steltenlopen?
En Bert staat het filmpje te bekijken met 12 minuten op de klok. Opvallend die klok bij Bert om ons er op te attenderen dat Bert zijn tijd neemt. Met 10:38 tot 10:30 nog steeds Bert in het hokje he, die was veel tijd aan het gebruiken/verspillen. Hij werd ook geroepen door zowel Uma als Manu.
En daarna Uma naar het hok, die was ook een tijdje bezig, die keek ook naar het filmpje en in de klok.
Nee, als mol kan je hier prima het laten voor wat het is, want de twee fanatieke kandidaten zijn geweest en hebben heel veel tijd gebruikt.
Gretel zakt door een doos, Philippe languit. De rest moet nog steltlopen onder tijdsdruk. Jens was nooit meer aan de beurt gekomen als ze allemaal in het hokje waren aangekomen.
Ook hier weer waarschijnlijkheden/risico's versus zekerheid. Zekerheid valt op.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #74 Gepost op: 24-03-2022, 17:08:05 »
Een verkeerd antwoord geven is zeker niet mols in mijn ogen.

Ik zou als kandidaat zéker expres mn vraag verkeerd beantwoorden. Je wil natuurlijk wel dat mensen je nog als mol zien

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #75 Gepost op: 24-03-2022, 18:03:19 »
Bert molde hier heel erg goed. Anderen aansturen om de vrijstelling te pakken, lang duren in het hokje om zo anderen zenuwachtig te maken en de vraag ook nog verkeerd antwoorden. ::vergroot::.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2022, 19:34:17 »
Het vinden van de stelten is een molactie.
Het ging prima met de krukjes dus waarom die niet gebruiken? Juist! Omdat er stelten gevonden zijn en die nu het dichtst bij de hand zijn. Sven krijgt de eer van het vinden van de stelten. Maar Manu zei als eerste “als we dit eens losschroeven”.
Ik vond het groepje met de krukjes toch al verdachter, omdat dit de snelste manier was en het nu dus belangrijk blijkt om als eerste aanwezig te zijn en de stelten te vinden. Manu, Toon, Philippe en Sven zijn er als eersten, Yens was al door de doos getrapt.
Door het steltlopen gaan vele kandidaten de overkant niet bereiken.
Weer een reden om Manu & Toon goed in de gaten te houden.
Manu gaat als tweede over de dozen, maar gaat pas verder dan doos 1 als Yens al op nr 4 staat, dat gaat altijd goed. Nu is het logisch dat Manu de stelten vind want ze was er als eerste.
Heel veel aandacht voor Bert en Uma in het hokje om ons een beetje af te leiden van de echte molactie.

« Laatst bewerkt op: 25-03-2022, 19:35:58 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #77 Gepost op: 25-03-2022, 19:49:14 »
Door het steltlopen gaan vele kandidaten de overkant niet bereiken.

Zo bleek nu, maar ik verbaasde mij daar eigenlijk over. Ik weet wel dat ze de opdrachten altijd zéér uitvoerig testen bij De Mol dus misschien hadden de makers het wel verwacht zoals het nu verliep, maar ik ben er niet zo zeker van.

Edit: Ik denk trouwens wel dat de Mol geoefend heeft met steltenlopen zodat ie sowieso het kotje zou kunnen bereiken als hij dat zou willen afhankelijk van hoe de situatie was. Als dit zo is dan zou dat betekenen dat of de Mol het kotje bereikt heeft (Bert, Uma, Jens) óf expres gevallen is. Zien we iemand misschien minder (mols) of juist meer overtuigend (onmols of goed gespeeld) vallen dan de anderen?
« Laatst bewerkt op: 25-03-2022, 20:36:26 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #78 Gepost op: 25-03-2022, 21:14:43 »
Nele's specialiteit schijnt vallen te zijn.    >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De vloer is lava
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2022, 21:15:59 »
Haha, maar die had haar kunstje al laten zien. ::rofl::