Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 5628 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #60 Gepost op: 12-04-2022, 22:07:14 »
Vooral Yens kijkt snel naar andere kandidaten -split second- als hij terugkomt op z'n plek na het scherm...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #61 Gepost op: 12-04-2022, 22:59:59 »
Het zegt mij dat Jan dat deed omdat hij slim was.    ;)

Manu zou het dan dus prima kunnen doen als slimme mol en als slimme kandidaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #62 Gepost op: 12-04-2022, 23:33:10 »
Nee, want waar Jan het als slimme Mol deed, deed Emanuelle het vrijwel zeker niet als kakelverse Mol, maar als onzekere kandidaat die opnieuw opzoek moet naar de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2022, 08:31:57 »
Nee, want waar Jan het als slimme Mol deed, deed Emanuelle het vrijwel zeker niet als kakelverse Mol, maar als onzekere kandidaat die opnieuw opzoek moet naar de Mol.
Dat is je mening. Dus het kan wel  ::)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #64 Gepost op: 13-04-2022, 09:29:06 »
Tuurlijk. Zelfs twee Mollen in één seizoen blijkt te kunnen.    ;D








Edit: tikfout hersteld
« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 12:54:37 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #65 Gepost op: 14-04-2022, 16:12:51 »
Ik denk dat de reacties bij de komende executies nog wel eens het meest interessant kunnen worden.

Iedereen kan anders reageren op een groen scherm en dat maakt het lastig om de mol te kunnen ontdekken. Maar nu weten we van iedereen hoe ze als kandidaat reageren op een groen scherm. Vanaf het begin af aan acteren lijkt me toch makkelijk dan halverwege hetzelfde te reageren als je opeens mol bent geworden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #66 Gepost op: 14-04-2022, 17:20:03 »
Maar nu weten we van iedereen hoe ze als kandidaat reageren op een groen scherm.

Uma en Bert hebben nog geen scherm gezien. We zagen hun reactie ook niet toen Jens en Toon rood kregen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #67 Gepost op: 14-04-2022, 18:34:54 »
Verdacht!  :)

Hoewel ik niet denk dat ze bij De Mol schermen overslaan in de montage.

Was al vergeten dat we eigenlijk maar 1 normale executie hebben gehad.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #68 Gepost op: 14-04-2022, 20:11:52 »
Dat ze hun scherm niet hebben gezien, hoeft niet perse iets te maken te hebben met dat ze de mol zijn, omdat ze bij die executies nog niet wisten dat er een nieuwe mol zou gaan komen.
Vind de reacties bij het krijgen van de ''jij bent de mol (niet)'' schermen veel interessanter.
Bert schudt daar al een beetje met zijn hoofd, zo van he jammer.
Sven houdt zijn pokerface, maar lijkt als hij terugloopt lijkt hij toch even met zijn mond een teleurgestelde beweging te maken.
Manu reageert redelijk neutraal, met een klein lachje als ze weer gaat zitten.
Uma kan haar gezicht ook redelijk strak houden.
Anke te veel emotie, en reageert alsof ze een ''je bent de mol niet'' scherm krijgt.
Yens lijkt relaxed maar stiekem toch ook wel wat zenuwachtig, en gaat met zijn handen over elkaar zitten als hij terug zit.

EDIT: Hoor net dat die gekke mondbeweging van Sven kan duiden op iemand die onbewust probeert te verbergen blij te zijn. Kan misschien wat betekenen met wat meer onderzoek.  ::vergroot::


« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 00:47:35 door Reflektor »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #69 Gepost op: 15-04-2022, 08:26:08 »
EDIT: Hoor net dat die gekke mondbeweging van Sven kan duiden op iemand die onbewust probeert te verbergen blij te zijn. Kan misschien wat betekenen met wat meer onderzoek.  ::vergroot::
Interessant, zou best kunnen. Hij maakt ook een gekke mondbeweging vlak voor hij gaat zitten. Het kunnen ook rekoefeningetjes zijn tegen de kramp van het in de plooi houden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #70 Gepost op: 15-04-2022, 09:51:54 »
Tuurlijk. Zelfs twee Molen in één seizoen blijkt te kunnen.    ;D

Molens staan in Nederland veel heb ik gehoord ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #71 Gepost op: 15-04-2022, 12:41:41 »
Tuurlijk. En Melo. [ 2 syll. me - lo ]

Twee Melo's in één seizoen blijkt ook te kunnen.

Belgian M-ol          &          Me, Lo ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #72 Gepost op: 15-04-2022, 12:55:28 »
Molens staan in Nederland veel heb ik gehoord ;D

Ha, ha! Klopt helemaal.  ;D
Ik heb het aangepast.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #73 Gepost op: 15-04-2022, 13:00:44 »
Gezichtsuitdrukkingen zijn het makkelijkste om op te focussen om een 'pokergezicht' te houden, daarom is het interessanter om naar heel het lichaam te kunnen kijken... vooral naar handen, voeten. daar speelt montage enorm handig op in. 

Ik vond de zithouding dat Yens had bij het gesprek met Gilles nogal onrespectvol en arrogant; als je zo naar een sollicitatie gaat en je wil de job niet, dat is de houding die je aan moet nemen.  ::)  Of men heeft laten zien wat ze wilden laten zien...

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #74 Gepost op: 15-04-2022, 13:40:15 »
Als ze zich hadden gerealiseerd tot hoeveel analyses die 2 seconde durende close-up zou leiden, hadden ze allemaal verdwaasd naar de camera gekeken…..
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #75 Gepost op: 15-04-2022, 13:52:55 »
Het lijkt me dat de reactie van de (nieuwe) mol op het scherm met de mededeling dat hij/zij de rol van de mol krijgt niet per sé authentiek hoeft te zijn. Mocht de eerste reactie b.v. te veel weggeven dan zouden de makers makkelijk een nieuwe take hebben kunnen opnemen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2022, 14:03:42 »
Er viel me nog iets op aan de reactie van Yens. Als hij terugkomt nadat hij zijn scherm te zien ( je bent de mol wel/niet ) heeft gekregen, gaat hij met zijn handen over elkaar zitten. Een ietwat aparte houding. Maar na het gesprek met Gilles zien we Yens in deze houding:



Zou het kunnen dat de productie hier wat geknipt en geplakt hebben, zodat het lijkt alsof Yens, nadat hij terugkomt van zijn ''je bent de mol wel/niet scherm'', heel krampachtig lijkt, maar dat niet zo is omdat er een shot van eerder gebruikt is (dus het shot na het gesprek met Gilles).

Samenvatting: Yens lijkt heel krampachtig te doen nadat hij zijn scherm te zien heeft gekregen, maar dit is wellicht montage om hem juist minder verdacht te maken.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2022, 14:12:05 door Reflektor »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #77 Gepost op: 18-04-2022, 14:03:55 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 5:

Sven



Hoe Sven eerder in aflevering 2 als kandidaat reageerde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Anke



Hoe Anke eerder in afleveringen 1 en 2 als kandidaat reageerde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Uma

« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 14:06:17 door Heinz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #78 Gepost op: 19-04-2022, 11:58:17 »
Nee, want waar Jan het als slimme Mol deed, deed Emanuelle het vrijwel zeker niet als kakelverse Mol, maar als onzekere kandidaat die opnieuw opzoek moet naar de Mol.
Zo zag ik het ook. Ze keek ook naar de anderen op het moment dat Gilles zei: voor een van jullie is net alles helemaal anders geworden. Voor de nieuwe mol is het niet interessant hoe de andere kandidaten zich nu gedragen, maar om niets te laten blijken.

In CDM vertelde Bert dat hij de mol niet wilde zijn en dat zien we ook min of meer bij de mollicitatie. Bert wil ook als eerste (de bevestiging) zien dat hij niet de mol is geworden en gaat vervolgens met zijn handen over elkaar zitten. Vervolgens roept Gilles Sven op en die gaat daarna ook precies zo met zijn handen over elkaar zitten. Ook niet de mol dus?

Verder viel mij op dat Yens een raar lachje laat zien op het moment dat Uma terugkomt. Hij draait zijn hoofd een beetje af en lijkt vervolgens aan z'n oor te plukken. Wat gebeurt hier? Hij gedraagt zich een beetje (quasi) nonchalant.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #79 Gepost op: 19-04-2022, 12:14:15 »

Verder viel mij op dat Yens een raar lachje laat zien op het moment dat Uma terugkomt. Hij draait zijn hoofd een beetje af en lijkt vervolgens aan z'n oor te plukken. Wat gebeurt hier? Hij gedraagt zich een beetje (quasi) nonchalant.

Ik denk dat Yens Sven en Uma als z'n concurrenten voor het molschap zag. Uma leek zwaar teleurgesteld. Sven ook wel.  Toen Sven terugkwam trok-ie ook een gekke bek (niet goed in beeld)

Denk dat Yens z'n kansen heel hoog inschatte toen hij Uma's lichaamstaal zag. In Anke was hij niet geïnteresseerd.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 12:19:58 door Amethyst »