Een moedige en ongetwijfeld juiste keuze ... had Philippe niet op het verdachtenlijstje staan, eigenlijk alleen de eier-actie was me opgevallen, en dat heeft hij goed gedaan, want effectief, en toch niet heel overduidelijk mollerig. Ik zat echter zelf in een complete tunnelvisie op Sven tot en met deze aflevering :-)
Tegelijk ook ... sneu, dat dit in dit jubileumseizoen van (volgens mij) de beste molserie ter wereld (en natuurlijk ook het origineel) moest gebeuren. Het betekent dat we als molspeurders nog maar drie en een halve aflevering over hebben om de nieuwe mol te ontdekken. En dat alle speculaties van de afgelopen vier weken, inclusief de aflevering van vandaag, nergens meer over gaan. Maar het is nu eenmaal zo, sneu voor Philippe, sneu voor de makers, maar ja, als het niet meer gaat, dan gaat het niet .... ik kan het erg waarderen dat de makers hier zo open over zijn. Het mol-element van dit jubileumseizoen valt hiermee wel een beetje in het water, maar toch ben ik benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. In ieder geval heb ik nog steeds genoten van een heerlijke aflevering en ik zal dat ook de komende vier afleveringen blijven doen.