Feitelijk was het zelfs zo dat ook Bert Philippe helemaal niet meer als hoofdverdachte had zei Gilles in Café De Mol, laat staan dat iedereen Philippe doorhad. Helaas veranderde dit niets aan de situatie zoals Philippe die ervaarde.
Dat, je was me net voor. Ik denk dat geen slimme kandidaat - en dat is Bert echt wel (en écht een heel leuke, wilde ik even zeggen) - deze info deelt, behálve toen even met Uma, omdat zijn eigen in het spel blijven ervan afhing. Maar zelfs haar zei hij niet: HIJ IS HET. Hij zei alleen: ik zou die niet afschrijven, hinthint. Dus nee, ik denk ook zeker niet dat je het hele spel dan hebt verpest.
Wat ik me wel afvraag, en dat meen ik serieus: wat zagen zij in Philippe dat ik nog steeds niet zie? Gilles was vol lof, hij had een geweldige voorbereiding, alle vertrouwen. Maar ik zag vanaf het begin, en nu, zelfs als de last van hem is afgevallen, een bijzonder nerveuze, onzekere kandidaat. Ultiem lief, vast en zeker, en een hartstikke leuke man, maar zelfs toen het goed ging, was hij al meteen enorm bevestiging aan het vragen. Dachten ze: hij oogt lief en nerveus, dus iedereen zal dénken dat hij het nooit zou kúnnen? Misschien was dat het? Maar goed, wie ben ik, ik ben maar een kijker.
Ik vond het waanzinnige tv, was zeer onder de indruk van hoe ermee om werd gesprongen. Ik neem niemand ook wat kwalijk.